Diskuse k článku

"Bitcoin je mrtvý," zaznělo už mnohokrát. Podívejte se na 300 předpovědí

Bitcoin je bublina, nemá budoucnost, za deset let po něm ani pes neštěkne. Takové předpovědi jsou celkem běžné. Autoři webu 99bitcoins.com od roku 2010 nasbírali už tři stovky článků, které (předčasně) předpovídaly smrt bitcoinu. Což ale pochopitelně samo o sobě neznamená, že kryptoměny nečeká ohromný pád...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a70r61t22i36n 60P50r18o57k53o17p 6806237180195

Bitcoin v leda čem mrtví je.

Měl vymýtit chudobu , zničit ty banky a korporace. Nestalo se tak a nestane.

Víc než 50% výpočetní sítě BTC je mimo demokratický svět v rukou oligarchů a korporací, kterým o blaho lidstva nejde.

Za BTC nejde normálně nakoupit běžný spotřební koš.

A místo tohle aby chudé země díky BTC sbohatli tak místo zavedení BTC tam ještě často nezavedli ani pitnou vodu a 24hodin denně proud.

A ty banky budou do budoucna klidně obchodovat i s BTC. A klidně vám půjčí i s úrokem.

Takže ideově mrtvý je

+1/−4
17.6.2018 18:04

V59a51š40e45k 50Ř86í29h49a 2563213818782

Skvěle sepsanéR^

0/−1
17.6.2018 21:36
Foto

J88a28r28e63k 55J33a65k40u16b71č82e86k 7929780578418

To, ze ne kazdy na svete ma elektrinu a internet se vedelo a vi, bitcoin tohle samozrejme neresi a nema ambici resit. I kdyz bitcoin blockchain uz se da stahovat i ze satelitu.

Vymytit chudobu? To teda nevim co jste cetl a kde, ale s resenim chudoby bitcoin nema naprosto, ale naprosto nic spolecneho.

Ze za to nejde koupit bezny kos - tim mimochodem rikat, ze lecos za btc koupit jde. Snad nikdo nebyl tak blahovy a necekal masivni adopci bitcoinu do peti let. Je to o behu na dlouhou trat. Adopce btc do institucionalnich investici je pouze dalsi pozitivni krok ktery dlouhodobe upevni jeho pozici.

Mining - ano, je to koncentrovane u par desitek lidi, ale princip bitcoinu je prave v tom, ze temto lidem nemusite verit a overovani transakci stejne funguje skvele.

+3/−1
18.6.2018 9:22
Foto

J51a43r32e38k 44J48a98k56u46b39č55e58k 7459500228648

Toto je jeden z mala clanku o bitcoinu na iDnesu, ktery neni plny faktickych chyb. Hned je videt ze je clovek na Technetu.

0/0
16.6.2018 22:03
Foto

P24a77v71e29l 39K35a53s35í88k51, 78T52e78c57h57n56e18t70.17c15z

Faktické chyby jsem si schoval do jiného článku o bitcoinu:-)

+4/0
18.6.2018 9:09

E76r59i50k 53A78r28n17o18l93d 8203807699316

Poznáte niekoho, kto si kúpil za bitcoin auto? Zlato?

0/−1
15.6.2018 13:15

P70a32v78e10l 85D22v22o18ř77á13k 3559957302139

Ano, proč se ptáte?

+12/0
15.6.2018 13:33

R81a57d78e66k 24J60a29n12a11t86a 9735686584852

Auto zrovna ne, ale znám lidi, co si koupili za bitcoiny byt, noteboook, letenky, webhosting. A kafe v Paralelním Polis, samozřejmě, takových lidí jsou mraky :)

Proč se ptáte?

+6/0
15.6.2018 14:10

E57r39i51k 94A77r78n50o86l69d 8623717859216

Ďakujem. Bol som zvedavý, či to má teda skutočnú hodnotu. Čísla na displayi nemusia znamenať nič, ale zdá sa že predsa len.

Aj tak do toho nepojdem, tusim treba na to viac ako i3 a 4GB ram:)

0/−1
15.6.2018 14:25

R26a79d44e83k 68J37a39n88a83t15a 9395396774172

Nechápu vás. Proč byste na provoz BTC peněženky měl potřebovat nějaké dělo? Electrum je peněženka velmi úsporná. Aplikace Coinomi na Androidu taky tak. Mám dojem, že vám trochu chybí o BTC informace, ale hlavně že hážete smajlíky.

+5/0
15.6.2018 15:24

E36r29i92k 20A11r70n21o40l31d 8153767669976

Prosím nastrieľať, asi som vám stúpil na niečo. Myslel som tzv ťažbu, to vás nenapadlo? Pán odborník, alebo tu potrebujete mudrovat, pretože ste si kúpil pol bitcoinu?

+2/−1
15.6.2018 17:24

V54á17c18l62a44v 55S31v14o78b49o67d17a 3431389360320

bitcoin těžit na pc je nesmysl dělá se to na ASIC strojích, když už tak nějakou jinou měnu třeba monero

+2/0
15.6.2018 17:46

R41a87d81e12k 87J33a34n79a43t30a 9875546674132

Pokud jsme myslel těžbu, tak tam uvažovat o procesoru a RAM na PC je nesmysl. Na PC nic nevytěžíte. Dneska se těží na ASIC modulech. Ty se napojí na pool, kde sice běží nějaký full node na nějakém PC, ale ten neřešíte vy, ten řeší provozovatel poolu.

Takže si trvám na svém - chybí vám informace. Ale to lze dohnat. Za těch skoro 10 let už byl o Bitociunu napsáno hodně, máte co studovat.

+4/0
15.6.2018 18:28

E63r60i72k 90A39r96n30o75l43d 8603337319506

��

0/−2
15.6.2018 21:18

P45e15t53r 81K65ř45í92ž 2433664151681

Jo to kafe verim ;-D

+1/0
15.6.2018 14:51

R36a98d12e39k 89J77a93n28a84t98a 9635896724872

Letenky kamkoliv můžete normálně už několik let koupit tady: http://abitsky.com/ nebo tady https://destinia.com/ (vpravo nahoře přepněte na mBTC).

Webhosting zde: https://hosting.wedos.com/cs/newsletters/2016/07/01.html

Notebooky na Alze, na to snad snad nemusím dávat odkaz.

Ale jo, nevěřte si. Bitcoin už existuje 10 let, už je to běžný způsob platby.

A s tou RAM, nechápu vás. Proč byste na provoz BTC peněženky měl potřebovat nějaké dělo? Electrum je peněženka velmi úsporná. Aplikace Coinomi na Androidu taky tak. Mám dojem, že vám trochu chybí o BTC informace, ale hlavně že hážete smajlíky.

+2/0
15.6.2018 15:16

M72a22r47t92i41n 35B88e71r39a17n 6469495546261

Znám takovýho jednoho. Je hrozně komickej, takovej metrouš a kvaziintelektuál, ale v tomhle se mu daří.

+1/0
15.6.2018 14:19

M68a15r39t30i78n 37B38e83r79a53n 6219565496401

Vím, že si koupil nadupaný auto a jezdí pravidelně na exotický dovolený.

+1/0
15.6.2018 14:20

M71a10r60t75i47n 76B79e24r43a10n 6699835326651

Má za přítelkyni nějakou plastic modelku, ale to už bych byl příliš konkrétní...

+1/0
15.6.2018 14:21

M13a27r80t95i94n 25B65e66r67a76n 6919505926281

Samozřejmě není to přímá transakce, je to o spekulacích s kurzem.

+2/0
15.6.2018 15:46

M55a74r26t53i56n 38K27r39á45l97í98k 6697413283616

Já myslím, že bitcoin mrtvý nebude nikdy a tak černě bych to taky neviděl. V současnosti ho jen používá ne ještě dost lidí a proto má i takové výkyvy. Ke směně je používán hlavně v Číně, v Indii a Venezuele. Těžení se nyní nevyplácí což je jen dobře. Bitcoin klidně může existovat i bez těžení. To že se nevyplácí těžba neznamená jeho konec - naopak si myslím, že tak hromadně a ve velkém se nikdy neměl těžit. Další věc je uzavřenost našich bank vůči kryptoměnám - na západě je celkem už normální, že si můžete převádět mezi různýma měnama včetně kryptoměn s minimálními poplatky.

+1/−1
15.6.2018 11:18

M55a47r50t88i22n 65B49e10r28a93n 6769145886281

Ne, ani na západě tyto převody nejsou normální (běžné)...

+3/0
15.6.2018 11:31
Foto

M92a62r54t15i91n 65L98ö18w 8264315337582

To je bezne i v CR. Staci si otevrit ucet na nektere burze - treba coinmate.io - ta ma cesky ucet a muzete snadno prevadet KC/BTC. Prinejmensim stejne snadno jako nakup jakekoliv jine meny.

+1/0
15.6.2018 11:38

V81l15a91d13i38s26l15a74v 45Ž37i68d61e20k 3448400670

A jak se budou ověřovat platby bez těžby?

0/0
15.6.2018 11:56

R75a74d29e91k 91J71a76n80a15t42a 9555396344672

On nemyslí, že by se netěžilo vůbec (to nejde), spíš že by se netěžilo tolik. Myslím, že ani Satoshi nečekal, že z toho bude takový průmysl. On nečekal vznik poolů a predikovatelného výdělků. Ale spíše že lidi budou těžit z předvědčení a občasná "výhra" těch BTC bude bonus.

+2/0
15.6.2018 14:16

P87a16v48e34l 37N21o71v22á85k 3898768564782

Nemáte pravdu, těžba se stále vyplácí, pouze těžaři, kteří nejsou efektivní musejí zavírat krám... ale momentálně množství těžařů v síti stále stoupá i s klesající cenou

+2/0
15.6.2018 12:05

M68i64c96h47a96l 80C89h65a81l35u54p96a 6898430249313

Co je to bezne? V male CR se za den bankovnimi prevody prevedou asi 2 biliony korun, kolik se prevede btc? Afaik to celosvetove neni ani procento toho, co u nas v penezich...

+1/0
16.6.2018 8:33

R32a83d59e45k 21J68a79n54a71t20a 9125556144622

Váš odhad je chybný, a to cca o 3 řády.

Celosvětový denní objem transakcí v BTC síti je cca 700 milionů USD, takže cca 15 miliard korun.

Takže nikoliv "ani procento" bankovních transkací v ČR, ale 700 procent.

0/0
21.6.2018 18:06

M43i12c25h24a96l 21C50h44a18l41u52p76a 6328330239783

Nevím, jaká je u vás matematika, ale u nás je 15 miliard ze 2 bilionů 0,75%. Takže se převede setina toho, co v ČR a sežere to elektřiny jako Slovensko (podle údajů z prosince 2017).

0/0
21.6.2018 19:49

L40u31k38á96š 63M66a92l96v43i57n94s27k91y 2358704873208

Hlavním problémem kryptoměn jen, že jich může být neomezené množství. Každý jouda si dnes může založit vlatní kryptoměnu. Jo, kdyby bylo nějak zajištěno, že bude existovat pouze Bitcoin, tak věřím, že by mohl růst donekonečna.

+3/−3
15.6.2018 11:02
Foto

M77a71r21t93i74n 28L26ö20w 8804485517142

Kazdy jouda se muze prohlasit za absolutnho vlace CR. Jesti se stane absolutnim vladcem nebo saskem nezalezi na nem ale na ostatnich lidech co si vyberou..

+7/0
15.6.2018 11:47

L54u37k52á71š 35M52a43l34v86i13n17s27k96y 2598324303398

problém je jen jak zajistit aby si všichni vybrali toho jednoho absolutního vládce (kryptoměnu), zatím to vypadá, že k nějaké konsolidaci na trhu s kryptoměnami nedochází, a naopak zvyšuje se jeho roztříštěnost

+2/0
15.6.2018 13:31
Foto

M10a94r42t68i76n 83L71ö92w 8604285127202

V tom je kouzlo svobody. Nikdo to "nezajisti". Muzete si vybrat fiat penize nebo krypto. A pokud z nejakeho duvodu krypto, tak ktere - BTC s obrovskkou komunitou, sluzbami a akceptaci nebo nejaky dvoutisici treti coin ktery vcera obslehl nekdo v indii z jineho a ceka ze na tom zbohatne?

+1/0
15.6.2018 14:09

L65u38k95á28š 96M23a75l32v17i60n26s22k66y 2668194823918

pokud mluvím o roztříštěnosti, tak nemám na mysli nějaký "dvoutisici treti cion", ten je zcela bez vlivu, ale těch prvních cca 100. A ani tam se k žádné dominanci neschyluje, spíše naopak. A povaha kryptoměn je taková, že se můžou dostat svou hodnotou zpět až na nulu. To u fiat měny normální země (za kterou nepočítám Venezuelu) nehrozí.

Hodnota fiat měny je předvídatelná z toho jak se daří ekonomice její domovské země. Hodnota kryptoměny je zcela nepředvídatelná.

+2/0
15.6.2018 14:51
Foto

M43a41r77t35i38n 93L29ö28w 8714635697262

Ja osobne nevidim problem v existenci svobodneho trhu men. Kazdy si muze sam za sebe zvolit ktere duveruje. Me v takove situaci prijde racionalni zvolit tu nejsilnejsi protoze tim dale posili a bude mene nachylna k cenovym manipulacim. Nic na svete neni 100%. Ani statni meny ne - ostatne to neni zas tak davno kdy nas vsechny obrala menova reforma az na kost bez ohledu na to jestli jsme nebo nejsme "normalni"zeme. A v mensi mire to CNB zopakovala pred rokem.

+2/0
15.6.2018 15:38
Foto

M42a62r77t71i79n 54L81ö68w 8374675657772

Me osobne prijde mnohem bezpecnejsi mena o ktere rozhoduje trh nez mena kterou ma v rukou konkretni vlada. Zvlast kyz je to vlada zadluzena az na druhou pudu...

0/0
15.6.2018 15:40

L16u31k14á31š 32M14a48l72v56i21n37s97k14y 2658584223678

Jestli Vám bitcoin přijde mnohem bezpečnější než dolar či CHF, tak to se opravdu neshodneme. Ale mělo Vás trochu zarazit, že žádná firma není ochotna uzavírat smlouvy o dodávkách zboží za bitcoiny. A že i taková Alza, která na svých stránkách umožňuje prodej za bitcoiny, místo nich okamžitě inkasuje koruny a s bitcoinem vůbec do styku nepřijde.

+1/0
15.6.2018 16:23
Foto

M47a58r67t71i63n 98L83ö92w 8614495157212

Me to nezarazi, je to logicka reakce na aktualni volatilitu kurzu. A predevsim neexistujici pravni ramec ktery komplikuje zdaneni a vnasi do ucetnictvi neprijatelnou nejistotu. Oboji je jen otazka casu.

0/0
15.6.2018 16:47
Foto

M53a84r56t70i19n 51L16ö48w 8504485367932

Podle ceho hodnotite "prvnich" 100? Conmarketcap? Trzni kapitalizace je nic nevypovidajici cislo. Cena posledniho obchodu v pomeru k mene - muzete si udelat vlastni shitcoin s miliardou minci, prodat miliardtinu jedne mince sam sobe za dolar a razem mate kryptomenu s nejvetsi trzni kapitalizaci. Co to vypovida o jeji kvalite? Nic. hodnota meny se odviji od jejiho ekosystemu, pouzitelnosti, penetraci trhu, kominitou ktera ji rozviji... v techto parametrech nedate dohromady ani 10 kryptomen srovnatelnych s BTC. Vlastne ani jednu.

0/0
15.6.2018 16:45

P60e97t84r 51K50ř73í74ž 2873334551691

Vsichni cekaji ze na tom zbohatnou! "Mena" co jeden den ma hodnotu a dalsi muze byt uplne na h.. protoze (moznosti je spousta) .. opravdu kouzlo :)

0/0
15.6.2018 14:55
Foto

M29a16r19t43i67n 15L47ö39w 8524985667452

Svet je nepredvidatelny. Imunni vuci rizikum neni ani vladni mena.

0/0
15.6.2018 17:30

M67a51r51t43i55n 16N16á28p95r20a41v77n12í11k 1972514215741

Bitcoin je každopádně mrtvý, minimálně jako nástroj pro spekulace. Hejlové došli a nezbývá než pogratulovat těm, kteří dokázali vydělat 10-100 násobky vkladu a vychytali ten správný moment pro prodej. R^R^

+8/−4
15.6.2018 10:20

M40a32r29t38i85n 50B12e41r71a79n 6459105966511

Je fakt, že zkušený investor už má peníze jinde...

+1/0
15.6.2018 10:32

P83a97v32e41l 42N26o49v50á33k 3958778654652

Zkušený investor nakupuje právě teď od hejlů, co na přelomu roku nakoupili za draho a teď v panice prodávají... za dva roky dojde k půlení a přísun bitcoinů pro těžaře se sníží na polovinu, cena se nyní v řádu půroku až roku ustálí a až najde dno tak zase poroste...

+5/−3
15.6.2018 11:54
Foto

M14a48r86t40i33n 36L22ö47w 8234645917522

Zadna spekulativni bublina neroste do nebe. Ale BTC a aktualni spekulativni bublina jsou dve ruzne veci. Takovych uz zasil nekolik a porad radove roste...

+1/0
15.6.2018 11:54

J74i44ř48í 60Ř20e44h36o49ř 9698588676238

když obchodujete s pšenicí, nakupujete, prodáváte spekulujete, na konci z té pšenice někdo upeče chleba. Bitcoin nikdo nakonec nepoužívá. Takže na konci bude jen nějakej chudák, co poslední nakoupil a už nedokázal prodat :-)

+6/−6
15.6.2018 10:09
Foto

M52a97r89t12i88n 44L27ö16w 8634165247402

Pokud by BTC zustal tim cim je dnes tak mate nejspis pravdu. S rozsirenim o lighting network (skutecnou platebni vrstvu pro bezne transakce) se to ale muze pomerne dramaticky zmenit.

+1/0
15.6.2018 11:55

J29i27ř79í 37Ř31e44h33o29ř 9748458206388

souhlasím, nicméně ani v to nevěřím. Je to státy nekontrolovaná měna, tudíž půjdou proti tomu a budou to zakazovat jako to udělala tuším jižní korea.

0/−1
15.6.2018 13:48
Foto

M34a29r58t34i26n 21L64ö31w 8314385847592

Pouzivani BTC v jizni Korei zakazane neni, jen se uvazovalo o prisnejsi regulaci obchodovani s nim na burze kvuli moznym danovym unikum etc... A i kdyby se o to snazily, budou to spise komplikace ktere vysledny Bitcoin posili nez konec. Kde je vule tam je cesta. Stejne jako chteli zakazovat sdileni obsahu na internetu tak dlouho az vznikly torrenty a vysledkem nebyl zakaz ale jeste vetsi ztrata kontroly nez na zacatku regulace...

+2/0
15.6.2018 14:13

V10l59a83d42i54s30l29a76v 97Ž94i70d89e91k 3588760150

Ale ani živý Bitcoin není. Je to jen okrajová záležitost. A měna to není, protože se skoro vůbec nepoužívá ke směně.

+1/−2
15.6.2018 10:00

Najdete na iDNES.cz