Ukázka Falešného kupónu do prodejny Albert. | foto: Avast

Pozor na falešné poukázky do Alberta. Útočníci chtějí získat data

  • 12
Prostřednictvím komunikačních sítí Messenger a WhatsApp se šíří podvodné příspěvky, které lákají na peněžní kupóny do prodejen Albert. Není to poprvé, co takový trik útočníci použili, a dá se očekávat, že jej v budoucnu rozšíří i na další prodejny.

Pokud vám prostřednictvím sítě Messenger či WhatsApp dorazila nevyžádaná nabídka na elektronický kupón do prodejen sítě Albert, v klidu jej smažte. Odkaz totiž vede na podvodnou stránku, která se snaží vytáhnou z uživatele citlivé údaje, a to včetně údajů o platební kartě.

„Od svého kamaráda či kolegy z práce dostanete zprávu, ve které se píše, že se supermarkety rozhodly v této nelehké době rozdávat kupóny v hodnotě 3 000 Kč. Kupón získáte tak, že kliknete na odkaz ve zprávě. Víte, co vám vždy říkáme o odkazech v pochybných zprávách? Nikdy neklikat. A platí to i v tomto případě,“ popisuje útok bezpečnostní společnost Avast, která na něj upozornila. 

Podle jejích zjištění vede odkaz na falešnou stránku, která se tváří, jako by patřila společnosti Albert, ale prozrazuje ji již adresa odkazu. 

„Za poslední dobu evidujeme již několik případů podvodných mailů, stránek a reklam, které se vydávají za společnost Albert. Všechny nabízejí výhru, ať již ve formě poukázky, nebo kupónu. Upozorňujeme naše zákazníky a všechny ostatní uživatele, aby na takové výzvy nereagovali, neodpovídali a nepokoušeli se spustit komunikační dialog! Jedná se o zneužití ochranné známky společnosti Albert,“ varují zástupci prodejní sítě.

Kdo se přesto nechá nachytat a dostane se na podvodnou stránku, bude vyzván, aby zodpověděl několik jednoduchých otázek a rozeslal zprávu o možnosti získat kupóny svým přátelům prostřednictvím komunikačních sítí a tento podvodný kolotoč tak roztáčel dál. 

Formulář k falešnému kupónu do prodejny Albert.

Poté je zájemce o kupón, který je mu stále ještě pouze slibován, přesměrován na stránku, kde musí zadat přihlašovací údaje a později v anglickém formuláři zadat číslo a bezpečnostní CVV kód platební karty a kontaktní údaje. 

Obezřetnost na internetu

Podobné kampaně se šíří po internetu každou chvíli, před lety byla jedna zaměřena především na zákazníky Lidlu. Loni zase byla zneužita jména řetězců Tesco, Penny a Lidl

Především v době předvánoční nákupní horečky mohou lidé ztratit obezřetnost a naletět. Mohou si tak nainstalovat do zařízení virus nebo prozradit některé citlivé údaje. Připravit se můžete na e-maily, který vás nutí k úpravě hesla k internetovému bankovnictví či změně práce, nebo na SMS o zablokované platební kartě a vyděračskou zprávu o zveřejnění vašich dat. Popsali jsme je zde.

Jako vždy má smysl u podobných nabídek využívat zdravý selský rozum a určitou dávku skepse a nedůvěry, což platí pro veškerou činnost na internetu. O bezpečnostních hrozbách na internetu a jak se jim bránit si můžete více přečíst zde