„Můžeme být vzorem pro děti. Lidem můžeme zprostředkovat různé věci, zákulisí a místa, kam se běžně nepodívají. Vyžadují to sponzoři, kteří se kolikrát neptají na umístění loga, ale na to, jestli máte Facebook nebo Instagram,“ vyjmenovává.
K tomu připočtěte informace a zábavu, kterou virtuální svět nabízí, určitou míru lidského exhibicionismu a vizuální atraktivitu plážových volejbalistů a volejbalistek, kteří tento týden v Nizozemsku bojují o evropské tituly.
I proto jsou (nejen) čeští reprezentanti aktivní na písku u sítě. I také na síti u mobilů a počítačů. Třeba Nausch Sluková se spoluhráčkou Barborou Hermannovou v pátek na Facebooku, kde jejich stránku sleduje přes 18 tisíc uživatelů, zveřejnily snímky z focení pro módní časopis.
Jak Nausch Sluková nechává nahlédnout do svého soukromí:
Další beachvolejbalistka Kristýna Kolocová zase minulý týden zveřejňovala fotky a záběry z chladivé koupele v horské řece ve Švýcarsku.
Zatímco účty beachvolejbalistů sledují řádově tisícovky lidí, například Lucie Šafářová – jedna z nejaktivnějších českých individuálních sportovkyň – má na Instagramu přes 180 tisíc uživatelů. I díky vtipným videím a příspěvkům se (nejen) v očích fandů proměnila z křehké a stydlivé tenistky na oblíbenou dámu s raketou.
„Bývala opravdu uzavřená a soustředěná na práci, k čemuž byla vedena. Časem si ale uvědomila, že tenis může být i hra a zábava,“ líčil Rob Steckley, kanadský kouč Šafářové a „režisér“ jejích humorných taškařic.
Uvolněná Šafářová s deblovou spoluhráčkou Mattekovou-Sandsovou:
Řadě špičkových sportovců pomáhají „machři“ přes sítě. Agentury poskytnou školení nebo manuál, kdy, jak a co publikovat. Někdy vkládají příspěvky místo sportovců.
Plážové volejbalistky si spravují účty aktivně samy. „Snažíme se držet míru našeho soukromí,“ říká Nausch Sluková. A její manžel a trenér Simon Nausch doplňuje: „I z profesního hlediska jsou sítě dobrá věc. Musíte je používat.“
Na Facebooku lze nalézt sestřihy nebo přímé přenosy duelů. Ale také kritiku, jízlivé komentáře a nadávky.
„V průběhu turnajů máme s holkami pravidlo – podívejte se na cokoliv, ale když vás něco maličko naštve nebo zklame, okamžitě od toho!“ vykládá Nausch.
„Sám vím, jak jsem se třeba rozzlobil u komentářů po vyřazení německých fotbalistů na mistrovství světa, a to s nimi nemám nic společného. Sociální média jsou zábavná a můžete se na nich stát závislí jako na alkoholu nebo čokoládě.“