Reportáž skončila 29. 3. 2012 12:39

Velká cena Malajsie formule 1

Druhý závod sezony 2012 na okruhu Sepang International komentuje Marek Hlava..

20
Vedení závodu povolilo systém DRS, takže se nyní může teoreticky začít předjíždět.
20
Alonso v čele navyšuje své vedení, druhý Pérez ztrácí 4 vteřiny, třetí Hamilton již 10.
19
Pořadí po 18. kole:
1. Fernando Alonso (Ferrari)
2. Sergio Pérez (Sauber) +3
3. Lewis Hamilton (McLaren) +9
4. Nico Rosberg (Mercedes) +13
5. Sebastian Vettel (Red Bull) +14
6. Kimi Räikkönen (Lotus) +15
7. Mark Webber (Red Bull) +16,5
8. Felipe Massa (Ferrari) +18,5
9. Paul di Resta (Force India) +19,5
10. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) +20,5
11. Nico Hülkenberg (Force India) +22
12. Michael Schumacher (Mercedes)+24
18
Nejrychlejší kolo závodu zajel nyní již 20. Button.
17
Alonso v čele zajíždí nejrychlejší kola závodu. Jeho týmový kolega Massa je osmý.
17
Michael Schumacher si nepomohl ani po zastávkách v boxech. Naopak, krouží po trati na 13. místě.
17
Button je až na 21. místě.
16
Hektické zastávky zvládl nejlépe tým Ferrari. Vede Alonso před Pérezem a Hamiltonem. Čtvrtý je Rosberg, až pátý Vettel, který se brání útokům Räikkönena.
16
Podle opakovaných záběrů Karthikeyan za kolizi nemohl, Buttonovy uklouzlo v zatáčce auto a vrazil do vozu HRT.
16
Obrovská smůla Buttona. Jezdec McLarenu vrazil zezadu do Hispanie Inda Karthikeyana, který mu zablokoval cestu. Z prvního místa se tak propadá hodně dozadu.
16
Pérez a Vettel jsou v boxech.
15
Vede Pérez před Vettelem, kteří stále zůstávají na gumách pro přechodné podmínky.
15
Pneumatiky na přechodné mění v boxech také Hamilton, Alonso, Webber, Massa...
14
Alonso předjel Webbera a v kombinaci zatáček se dostal na 3. místo.
14
Závod byl restartován. Řada jezdců včetně druhého Buttona, Rosberga, Räikkönena, Kobajašiho atd. zajela okamžitě do boxů pro přechodné pneumatiky. Vede tedy Hamilton před Pérezem.
13
De la Rosa doplatí na zdržení svých mechaniků a dostal trest průjezdem boxy. Spadne tak na poslední místo ze 17.
13
Na konci tohoto kola zatočí safety car do boxů. Vzhledem k dlouhé cílové rovince na okruhu Sepang se dají očekávat změny pořadí v první zatáčce.
13
Jezdci F1 stále krouží za safety car. Vedení závodu chce mít naprostou jistotu, že podmínky nebudou nebezpečné.
12
Ačkoliv jezdci hlásí, že podmínky jsou možná již na přechodné pneumatiky, pokračuje se stále za safety car.
11
Sportovní komisaři zvažují trest pro tým Hispania Racing, protože technici zůstaly u vozu de la Rosy na startovním roštu déle, než povolují pravidla.