„Letos dostal Talent o dost víc práce, byla jsem zklamaná, jak šel poslední kvalifikaci, proto jsme přitvrdili. Šplhal na Ještěd, přidala jsem i práce, kterých jsem se kvůli jeho zdraví bála, hrajeme trochu vabank, to přiznávám,“ popisuje finální část přípravy Kabelková.
Zachráněný jubilant. 130. Velká pardubická bude i ta nejtišší |
Popište zdolávání Ještědu.
Tam, kde začíná lanovka, klusal a cválal po sjezdovce nahoru až na vrchol. Jednou to stačilo. Z Talenta mám ale dobrý pocit, zdá se svěží.
Jaká bude letos ta tichá Velká pardubická?
Zvláštní. Hodně zvláštní. Atmosféra je vždycky neuvěřitelná, obrovská, krásná, úchvatná. Nepřítomnost diváků tomu ubere, to je jasné. Vítěz si to letos asi méně užije, ale na všem je něco pozitivního.
Co tím myslíte?
Já přes ty lidi Velkou pardubickou nikdy pořádně nevidím, teď ji konečně dobře uvidím.
A jak se vám zamlouvá po sportovní stránce?
Na startu stojí opravdu dobří koně, jedou je špičkoví jezdci, tam nevidím problém. I proto doufám v pěkný dostih na vysoké úrovni.
Ryzák Talent na pardubickém závodišti.
Kde přichází v dostihu pasáž, že si vydechnete, že už ji má Talent s žokejem Martinem Liškou za sebou?
Tak to se nadechnu před startem a vydechnu až v cíli. (smích) Vážně se může stát cokoli i na posledním skoku.
S čím budete spokojená?
Přála bych si, kdyby byl do pátého místa. A aby v dostihu ukázal, jestli na ten dostih má, nebo nemá.
Po očku určitě sledujete výkony soupeřů. Kdo se vám zamlouvá?
Byla jsem po Velké nadšená z výkonu Strettona. To jak loni odtáhl Velkou pardubickou a držel se na špici až do cíle, to byla paráda. Jsem zvědavá, jestli ta jeho podzimní forma zase přijde v tu pravou chvíli. Mým favoritem je ale Hegnus, to je opravdu dobrý kůň.
Ctíte po vzoru svého Talenta koně českého chovu.
Zahraniční nákupy často mívají výbornou třídu i v rovinách a pak ji prodají i na překážkových dostizích. Ale když to má kůň vydřené „jenom“ těmi překážkami, je to pro mě cennější.
Trolejbusy potřebují nového šampionaUž loni si ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán přál, aby legendární Velkou pardubickou pro sebe „urvali“ noví koně. Jejich jména by pak totiž mohl nechat vylepit na vozy městské hromadné dopravy. „A letos to stále platí,“ směje se Pelikán. „Má to souvislost s obnovou vozového parku, která sice oproti říjnu nastane až příští rok na jaře, ale v principu to nevadí,“ dodává. Letos tak bude doufat, že uspěje někdo jiný než loňský vítěz Theophilos. „Tipnout si někoho je ale pěkně těžký úkol. Pepa Bartoš si poranil koleno a nakonec nepojede, bude to bez lidí... Je to neuchopitelné. Ticho může některým koňům vyhovovat, jiné zase vystrašit,“ uvažuje Pelikán. „Jestli ale po mně chcete nějaké jméno, vyhraje Stretton. Jeho žokej Marek Stromský je možná největším smolařem startovního pole, tak bych mu to klidně i přál.“ A jak vidí zmíněnou situaci, že kyvadlová doprava bude tentokrát muset kvůli epidemiologickým nařízením zůstane nevyužitá? „Pro dopravní podnik to zase taková komplikace není. Spoje pro kyvadlovou dopravu sjednáváme pravidelně a jsou navíc bezplatné, takže nám to nakonec ještě nějaké peníze ušetří,“ vysvětluje Pelikán s tím, že se však nejedná o žádnou dramatickou částku. „Bavíme se o desítkách tisíc,“ upřesňuje. |