Diskuse k článku

Rajtoral, Bystroň či Pergl. Teď Svoboda... Tragédie v českém sportu

Fotbalisté František Rajtoral, David Bystroň či Pavel Pergl. Hokejisté Miroslav Hlinka nebo Pavel Kábrt. Ti všichni si v posledních letech sáhli na život. Teď přibyl do seznamu tragédií sportovců člen týmu hokejových mistrů světa z roku 2005 Adam Svoboda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M81a31r94e49k 40T92o16n 8272838138189

Bohemians Praha Jan Sanytrník byl nalezen mrtev v Michelském lese v Praze s bodnou ranou v hrudníku. Smrt byla kvalifikována jako sebevražda.....To by me teda zajimalo, jek jde bodnout sam sebe

0/0
9.5.2019 18:58

O29n60d73ř80e19j 87P24t61á58č62n91í84k 9612206476964

Jan Zababa a Jakub Zeman pane Zababo a pane Zemane podle mě je slabost komentovat něco čemu prdlajs ruzumíte nebo jste snad psychologové nebo něco tak,no dost o tom pochybuju.Nikomu nepřeju nic zlého ,ale přal bych vám aspoň pár měsíců v kůži těchto lidí a pak si o tomu můžeme klidně popovídat ale,jinak tu budeme poslouchat vaše bláboly k tomu čemu vůbec ale vůbec nerozumíte

0/0
8.5.2019 21:55

O50n85d13ř71e82j 34P70t98á49č12n48í98k 9852286536274

Jakub Zoubek pane Zoubek nejde než souhlasit,já taky nechápu jak to mu hodnotit takový rozumbrady který tomu vůbec nerozumí.Vůbec nevědí co ty lidi trápí,mysli si že když někoho vidí párkrát v tv že ho znaj.Já osobně taky nemám s vé myšlenky pod kontrolou a jsem si toho vědom.Co vám třeba pomohlo děkuju za odpověď.S těma kostma vám rozumím a to pochopí jen co to taky prožil nebo prožívá

0/0
8.5.2019 21:46

O34n80d45ř71e69j 58P59t53á83č91n64í28k 9382196866294

Jakub Zoubek pane Zoubek nejde než souhlasit,já to taky vůbec nechápu.Já jsem si už taky prošel mnohím a jak píšete já osobně taky své myšlenky neovládám a je to opravdu těžký ale,ty rozumbradové nic neví.Co vám pomohl děkuji za odpověď

0/0
8.5.2019 21:30

J54a19k75u97b 98Z46o77u93b88e74k 3415164492

Nejvíce mi pomohla manželka, která při mně stála celou dobu, i když jsem někdy byl nepříjemný. Postupně jsem hledal maličkosti, které mi dělají radost a jako střípky jsem je skládal dohromady. Dále pomohl čas, mozek dokáže neuvěřitelné věci, dokonce se vyléčit od různých psychických nemocí. Léky ve většině případů pouze tlumí příznaky, ale dle mého názoru vyloženě neléčí. Další věc je smířit se s tím, že Vás to může pronásledovat celý život. Pokud se budete hnát za cílem, že se toho zbavíte, tak na to těžko přestanete myslet. Jeden ze způsobů, jak se s tím vypořádat je hecovat se, když něco takového přijde. Něco ve smyslu "tak do mě pojď, já to ustojím a překonám to". To je jedna z rad, která mi byla udělena a také pomohla. Psychické poruchy jsou velice komplikované. Také nikdy nezapomenu na doktora, který mi v krizi řekl "a co by se stalo?" Odpověď zněla nic... Pokud je na to člověk sám, je to složité, ale ne nemožné překonat. Nicméně, chápu, co to pro ty lidi znamená.

+2/0
8.5.2019 23:15

A25l74o40i18s 74M59a80t74o75u36s90e35k 6591871899686

vzit si zivot je treba prekonat nejsilnejsi lidsky instinkt, pud sebezachovy..logicky se rozhodnout a dokoncit vezme hodne odvahy /mimo jine....

0/0
8.5.2019 20:59

M52a69r39i25e 28C54h76m52e55l27a87ř12o50v81á 8945276537139

Jak začne někdo někoho urážet hned dávám mínus. Pane Zoubek - velkohubé řeči, lidská blbost atd. Pan Bednár má pravdu s těmi cestičkami. Já bych lidi co myslí na sebevraždu poslala na "exkurzi" do Jedličkova ústavu. Nezapomenu na asi desetiletou holčinu s obrnou která měla jen jedno přání v životě a to se ráno v rose proběhnout po trávě. Já jsem několikrát spadla v životě na ústa a dost tvrdě, nikdy opravdu nikdy by mně nenapadlo všechno zahodit a spáchat sebevraždu. Je pravda že asi musel mít dost velký šok když ho vyhodili z práce. Někdo ho opravdu neměl rád a záviděl ale ve čtyřiceti letech, kdy je člověk na vrcholu sil spáchat sebevraždu je pro mně nepochopitelné. Měl zdravé ruce ale myslím si že u něj utrpělo jeho ego a co tomu řeknou lidi.

0/−3
8.5.2019 9:54

M68i27r34e19k 63N58e16r54u78š81i83l 4710496578872

To je přesně ono - vy si MYSLÍTE, a myslet znamená ... víte co ? Vůbec nevíte, s čím bojoval, proč jel tehdy ožralej v autě (samozřejmě ho tímto neomlouvám), co v sobě řešil ... Ty důvody pro sebevraždu mohly být úplně jinde, než v tom, že přišel o práci ...

+2/0
8.5.2019 10:00

J35a46k14u12b 90Z30o69u97b87e62k 3565714772

Když někdo takové lidi nazývá sraby nebo zbabělci, tak to není urážka? Já jsem v životě tvrdě spadla, aha... Tak když si "myslíte", že tomu rozumíte, tak Vám v tom nebudu bránit, asi tomu opravdu rozumíte. Víte jaké to je neovládat svou mysl, mít nemocnou "duši". Rozumíte něčemu, co jste nezažila a máte na to vlastní názor.

+1/0
8.5.2019 10:18

Z33u92z40a73n81a 55V29y72n44i42k15a79l18o73v74á 9934675836770

Pro Jakuba Zemana a spol. Když má někdo nemocnou duši - to není vážná, mnohdy nevyléčitelná nemoc? Jenom proto, že to není vidět? Když spáchá sebevraždu člověk s rakovinou a člověk s "jenom" nemocnou duší, v tom je rozdíl? Co je a není tragédie? Nesuďte. Nežili jste jejich život, nechodili jste v jejich botách...... A hlavně vám to nepřísluší:-P

+6/−1
8.5.2019 9:12

J39a24k25u45b 89Z24e62m82a97n 4281465562175

Ne není to to samé jako rakovina. Mimochodem, alkoholismus není nemocná duše, ale nemocná hlava a to je rozdíl. Tahle doba je zvláštní. Stačí být jakýkoliv grázlík a pak přijdete s tím, že máte deprese atd. a najednou jsou všechny vaše hříchy smazaný.....

+1/−1
8.5.2019 9:16

M86i38r31e84k 51N19e88r92u38š25i89l 4140976328812

Vůbec tě neznám a seš mi úplně ukradenej, nicméně ani tobě nepřeji, aby ses někdy ty sám nebo někdo tobě blízký musel vyrovnávat s nějakými psychickými problémy ... asi bys to totiž nezvládl, soudě podle toho, že evidentně vůbec nevíš, o čem mluvíš (píšeš) ...

+2/−1
8.5.2019 9:56

M56a94r14i29e 78C77h42m62e18l57a50ř59o29v71á 8315536977859

Paní Vinikalová nesuďte druhé i když mají jinný názor. Nechodíte v jejich botách a hlavně vám to nepřísluší. ;-)

0/0
8.5.2019 9:58

J97a92k79u51b 88Z52e57m93a83n 4111985342415

Tragédie je to, co se stalo Šuralovi nebo vážná nevyléčitelná nemoc. Ne sebevražda.

+4/−6
8.5.2019 8:09

M90a91r79t36i12n 24S26k76á38l54a 8744227378118

Takže Šural, který se před jízdou, nepřipoutal, si podle tebe zasloužil žít víc než třeba Rajtoral, který měl dlouhodobě těžké deprese, se kterými se léčil v Dobřanech? Pošahaná logika a nesrovnatelné případy.

+3/0
8.5.2019 10:32
Foto

P59e69t30r 17Š71m91e28j10k38a12l 9145150608707

Jde jen o to, jak vnímáme slovo tragedie...

Já souhlasím s Jakubem, že slovo tragédie se spíše hodí pro případ, kdy někdo nezemře na základě svého svobodného rozhodnutí zemřít...

Pro sebevraždu bych použil např. formulaci "velice smutná událost", ale určitě se to dá nazvat i jinak...

0/−2
8.5.2019 16:04

J84i93ř41í 63K82o26m58á66r49e45k 1283388808184

Odpočívej v pokoji Adame. Temné stránky lidské duše, násobené tlakem vrcholového sportu jsou nelítostné. Nikdo nevíme jak ten tlak ničí mozek. Takže měli jsme Tě rádi a i když jsi udělal tento šílený krok, alespoň jsi nebral nevinné zbytečně s sebou. Dynamo byla a bude!!!

+5/0
7.5.2019 23:43

P69e48t15r 39H61r51a96b34á63k 6920367422220

Ten květen je nějak moc častý v poslední době.

0/0
7.5.2019 23:26

P90a62v77l32a 96K62v54a91p44i23l20o38v21á 7519918294847

Jen tak mimochodem všimli jste si, že mezi nimi není jediná žena? To ne že bych si myslela, že jsou ženy nějak odolnější nebo tak. Psychika je sviňa... Já jen, že nemůžu zapomenout na toho šaška z olympijského výboru (nepamatuju jméno), který plácal jak se ženy na profi sport nehodí a jeden z podstatných důvodů prý je ten, že nezvládají přechod kariéry ze sportu do civilu, aha. Jestli toho pána někdo osobně znáte, pošlete mu tenhle článek.

+11/−1
7.5.2019 23:26

J88a43k21u19b 39R89o95u73s 3533190734592

1) Žen - sportovkyň je mnohem méně než mužů

2) Pokud ženě krachne život, málokdy dopadne na úplné dno protože se o ní vždycky někdo postará. 95% bezdomovců jsou muži.

0/0
18.6.2019 14:53
Foto

J40a47n 36H50a13ž66m14u70k23a 6303746355

A to tam chybí veslař Plocek.

+1/0
7.5.2019 21:25

P26e34t34r 93B10r49e98j14c14h77a 6142929300

Dušan Pašek

+1/0
7.5.2019 23:53

J13a60n 71M80a57j53z53n80e41r 1146747826872

zrovna to mě napadlo

0/0
9.5.2019 17:09

J18a84k87u58b 70Z67o67u85b92e15k 3655124732

Opravdu nechápu, proč tu někteří dělají rozumbrady, když vůbec netuší, jak komplikovaná může být psychická nemoc. Mám k tomu co říci, nestydím se za to. Může nastat situace, kdy nejste pánem svých myšlenek. Jakákoliv věc, která Vám připadá triviální, může být pro takového člověka doslova kritická. Překonal jsem to a mohu říci, že bych měl raději zlomené všechny kosti v těle, než zažít něco takového. Může to potkat naprosto kohokoliv a kdykoliv. Není to něco, s čím se vyležíte a vezmete si paralen. Zkuste připustit, že je něco, co nedokážete posoudit, jelikož jste to nezažili. Hezký večer.

+32/−2
7.5.2019 20:25

J13i20r68k54a 61N43o43v29á98k 6152415895659

A odkud máte že svoboda trpěl duševní nemocí? Já jsem to teda v článku nenašel.

+1/0
7.5.2019 20:26

J76a31k53u83b 30Z59o20u22b41e24k 3265554172

Článek není jen o něm. Zkuste si to pročíst...

+1/0
7.5.2019 20:29

J46i34r44k20a 55N16o77v82á49k 6422225855529

Jo tak, já myslel, po přečtení diskuse, že máte nějaké inside informace, tak nic no.

+1/0
7.5.2019 20:56

P41a49v67e18l 78T55a67r15a89b46a 9412188830152

Ano. Také jsem rád, že jsem své stavy přečkal. Naprosto souhlasím s tím, že člověk, který neprožil duševní nemoc, nemůže pochopit.

+5/−1
7.5.2019 20:37

J90a61k71u95b 51Z98o54u96b18e84k 3885584352

Děkuji za pochopení. Takových lidí je mnoho. Uspěchaná doba plná stresu. Pokud to člověk dokáže překonat, může být silnější a odhodlanější. Dokáže si mnohem více užívat života.

+1/0
7.5.2019 20:47

J21a81n 37Z87a40b96a77b27a 8704534328444

Pardon, ale sebevražda není tragédie. Tragédie je nevyléčitelná nemoc nebo nezačínala nehoda. Sebevražda je slabost.

+5/−28
7.5.2019 19:23

J69a86k11u55b 86Z12o11u71b10e86k 3315764462

Asi víte, co se lidem dokáže odehrávat v hlavě. Psychická nemoc je mnohem vážnější, než cokoliv znáte, tak nedělejte moudra :-/

+11/−3
7.5.2019 19:29

J69a86n 97Z44a41b81a29b29a 8304564328624

Ať se tam odehrává cokoliv. Ale neříkejme tomu tragédie. Tragédie je něco nečekaného a neovlivnitelného.

+3/−10
7.5.2019 19:50

J58a11k21u16b 87Z30o17u49b61e81k 3215524502

Zažil jste to?

+2/−2
7.5.2019 19:54

M30i81r86o86s34l34a60v 59K51o69n20e78c82n38y 2709121246498

Jsou to sobci, kteří akorát ubližují své rodině. Miliony lidí bojují o život, chtěli by žít a třeba nemohou. A tihle si dobrovolně berou největší dar, který mohli dostat.

+5/−10
7.5.2019 20:08

J40a77k92u38b 11Z88o64u22b65e23k 3375844872

Jak se někdo může vyjadřovat k něčemu, co nezažil a chápe to jako horečku nebo rýmu...

+6/−3
7.5.2019 20:15

R74o54m92a20n 10J41u42r94č32a 9710133169404

A ty si myslíš že zabít se je slabost?Tak to jo-nezkoušej to nemáš na to.

0/−1
8.5.2019 9:32

L11a36c15i 90S45u47s46t41e80k 7730577902796

8-o

0/0
8.5.2019 10:25

L96a32c22i 67S46u31s66t80e44k 7330887272706

sebevrazda je tragedie, ale pro pozustale..ne pro 'pachatele', pro toho je to unik ze situacni krize

0/0
8.5.2019 10:40

J80i53ř18í 16F88o31g70e87l 2370171746762

A umnohých jmenovaných je společný jmenovatel.

Alkohol, drogy, nízké vzdělání......

+1/−23
7.5.2019 18:46

M89a47r55t92i80n 45S29t29r44a20k82a 7640348809498

Takhle se to brát nedá. Viděno touhle optikou jsou v Česku tak dva milióny adeptů na sebevraždu. Lidí bez vzdělání, co chodí chlastat, jsou všude kolem nás. Navíc minimálně někteří tihle kluci byli v pohodě - Miro Hlinka, chytrej, pohodovej kluk. Adam, věčnej optimista, pohodář, co má na první pohled všechny věci na háku... bohužel se ukázalo, že to je jinak. Ale vzdělání? Drogy? Alkohol? To bych do toho nemotal. Navíc sebevraždu může spáchat (a děje se to taky dost často) i někdo, kdo má IQ na úrovni Mensy a válí se v penězích. Do hlavy těm lidem nikdo nevidí. Bohužel.

+12/−1
7.5.2019 19:13

J58i65r12k25a 72N74o76v64á87k 6722675675689

já bych řekl, že je to tím, že jim odmala někdo umetá cestičku, jsou zvyklí na komfort kolem sebe, všechno zajištěno, jediná starost je v kolik dorazit na stadion.

a když pak přijde nějaká nesportovní událost, tak jí prostě někteří neumí řešit, protože nikdy takovou věc řešit nemuseli.

+3/−2
7.5.2019 19:27

O19n19d93ř14e91j 68F41r28a35n50c 4529521978

A do toho ztráta smyslu života po konci kariéry...

+3/0
7.5.2019 19:37

J51i35r70k69a 52N80o18v81á21k 6312345905119

to s tím souvisí, jsou připravováni profesionálně, ale jen v oboru sportu. kdo nemá sám zájem dělat něco dál, tak zůstane jen u těch sportovních věcí a pak neví co dál.

btw. nedávno jsem na dvtv koukal na rozhovor s biatlonistkou davidovou, to je úplně jiný kafe, má celkem jasnou představu o životě, je jí jasné, že to není celoživotní záležitost a dělá spoustu věcí kolem, prostě normálně žije a vedle toho jezdí biatlon. ne obráceně. vsadím boty, že takový typ se nepověsí.

+4/0
7.5.2019 19:42

M12a22r81t67i30n 22S76t59r19a34k25a 7780718649488

Sportovcům někdo umetá cestičku? Víte, co mají za sebou? Jako pětiletí kluci vstávání na trénink v pět ráno, pak spousta odříkání a dřiny... Když se nám normálním lidem nechce, tak si dáme nohy nahoru a nic neděláme - oni musí. Umíte si představit, jak těžký to je pro malýho kluka, na kterýho trenér prakticky jen řve? Kolik je za tím potu, krve a slz?

+9/−3
7.5.2019 20:04

J30i33r24k58a 71N73o32v51á93k 6282295865599

Umím si to představit, taky jsem jako děcko hrál fotbal za mladší a starší žáky.

Ale to není to co jsem měl na mysli. Myslel jsem to tak, že vše kromě sportu jde stranou, sport je dřina, ale je to prostě jen velmi úzce zaměřený rozvoj, a když k tomu není nic dalšího, tak je to špatně a může to i špatně skončit.

+2/0
7.5.2019 20:10

M86a97r86t68i22n 90S66t29r46a66k30a 7400758489418

Stejně tak velmi úzce zaměření jsou IT, různí vědci... kdepak, v tom to není.

+2/−1
7.5.2019 20:35

J10i54r90k80a 25N69o60v86á16k 6742285365789

To ano, ale obvykle s tou specializací začínají o mnoho později, řekněme tak někde na střední škole.

U vrcholových sportovců je to prostě prakticky od raného dětství.

Nechci se nějak přít, ale mě to připadá jako dost rozdíl.

+3/0
7.5.2019 21:07

P69a87v48e10l 34L27a71n20g46w56e65i79l 3977293835656

Není to o tom kdy začínají ale končí. S vrcholovým sportem koncite kolem 30-35. To není věk na důchod, v jiných oborech to je spíš začátek vrcholu co může trvat do 50-60 let. A začínat v 35 znovu od nuly není sranda. Proto tolik sebevražd kolem 40ky.

+2/0
8.5.2019 6:05

L93a28c95i 35S90u51s48t37e47k 7700897362206

ne, nemusi ! mit 11 trening jednotek/tyden a vstaval v pul pate na dvoufazovy trening je volba a ZVYK, ne povinnost - znam z vlastni zkusenosti.

nikdo kdo'' musi'' vstavat na trening to nedela z povinnosti u toho dlouho nevydrzi

0/0
8.5.2019 10:33

J80a92k93u63b 86Z58o57u27b29e15k 3575764302

Lidská blbost je neomezená... Další rozumbrada 8-o

+3/−3
7.5.2019 19:32

Najdete na iDNES.cz