Do jejích barev obléká i synka Štěpána.
Lyžařský akrobat Aleš Valenta se jen usměje: "Elen už je velká holka, rozmyslí se sama. Firma si nekoupila celou rodinu, jen mě."
A jachtařka Lenka Šmídová bez lítosti prodává svou stříbrnou aténskou loď - Flying Bobinu. Aby si přivydělala na další olympijskou cestu do Pekingu 2008.
"Teprve po úspěchu se ale přihlásí skutečně významné firmy," shodují se všichni tři. "Velké ryby se hledají navzájem," tvrdí Valenta.
Letošní olympijský vítěz Roman Šebrle prodloužil smlouvu s Českou sportovní už čestným slovem v Aténách. Má čtyři velké "milionové" partnery - Eurotel, eBanku, Adidas a Nissan. "Nechceme se rozptylovat menšími projekty," vysvětluje Miroslav Černošek, šéf jeho agentury.
Také Aleš Valenta, olympijský vítěz z roku 2002, je v klidu. "Vždycky jsem se snažil o dlouhodobější smlouvy. Sportovní ani marketingový cíl se přece nedá naplnit za rok," tvrdí. Svá práva svěřil Event conceptu a jméno spojil s Red Bullem, Toyotou, Nike a T-Mobilem.
Podobně jako u Šebrleho by se jeho příjmy mohly v ideálním případě vyšplhat až k deseti milionům korun ročně. "Podstatná část je pevná, jen méně než polovina záleží na výsledcích," doplní Černošek.
Firmy si však cení nejen výsledku, ale i loajality. Znovu příklad Šebrleho: v úterý na Lize mistrů na Letné odmítl navléknout dres Sparty, které fandí, protože hájí barvy jiné značky. A Sparta mu pak ten dres ani nedala...
Všichni dělají reklamu také svému sportovnímu odvětví. "Lidé mi volají, kam můžou dát dítě učit jezdit na lodi," těší Lenku Šmídovou.
Právě se vrátila z Oregonu z dovolené s americkým přítelem. Sponzorské nabídky zatím vyhodnocuje firma YFA. "Na plachtě máme pět metrů čtverečních místa," hlásí.
A o olympijské třídě, v níž se vydá za čtyři roky do Pekingu, rozhodne koncem listopadu po kongresu Mezinárodní jachtařské federace. Jeden příjem má jistý. V internetové aukci prodá loď Flying Bobinu. Vyvolávací cena? 400 000 korun.
"Teď visí v Paláci Flora v Praze a lidi se sami zajímají, jak by ji koupili," říká. "Lodička je nachystaná, jenom vyplout." Jachting ale není v Česku zrovna zlatým dolem ani po stříbrné olympiádě. Pomáhá si různě. Na Novém Zélandu, kde trénovala, proto vymyslela fígl na soupeřky.
"Firma, jíž jsem pomáhala s vývojem, posledního půl roku dolaďovala plachtu jen pro mě. Ostatním - a používala ji skoro půlka závodního pole - dala starší typy."
Každá koruna dobrá, všichni však chtějí prezentovat firmu nebo výrobky, k nimž mají vztah. "Do propagace tabáku bych asi nešel," říká Šebrle. "Ale alkohol přece máme rádi, tak proč ne," popíchne ho Šmídová.