Posádka týmu Masterlan, jediného českého účastníka prestižní série, tak musela řešit neúčast Zdeňka Adama, který se zranil v úvodním klání v Ománu. A mimo hru je i další kosatník Milan Harmáček. „Nakonec se ukázalo, že Zdeněk má natržený bicepsový úpon. Léčba se protáhne, což je pro nás velké zklamání,“ řekl David Křížek.
Ten se na nadcházející závod připravoval na Lipně na katamaránu Acat, kde mu sparingpartnera dělal Vladislav Ptašnik. Ve Francii mu už bude dělat parťáka Joubert, jachtař z absolutní světové špičky. Ve třídě Flying Phantom závodil za Oman Air a Red Bull Sailing, často se představuje i na foilujících katamaránech GC32.
„Jezdil i s Francem Cammasem a řadou dalších světových es. Uvidíme, zda ze mě vydoluje lepší umístění,“ uvedl Křížek. „Je mi strašně líto, že nemůže nastoupit Milan ani Zdeněk. U nás už ale není mnoho dalších variant. Je zde několik mladých nadějí, ale fyzicky by to zatím nezvládli.“
Quiberon je pro „létající“ jachting rychlých katamaránů ideální destinace. Přes poloostrov proudí mořská bríza, záliv je přitom chráněn před oceánskými vlnami. Závodníky čeká 24 rozjížděk během čtyř dnů, to vše bez možnosti škrtání nejhorších výsledků. Každá rozjížďka se tedy počítá.
„Přestože jsem snížil svoji soutěžní hmotnost, budeme opět patřit k těm těžším posádkám. V Quiberonu by to ale nakonec mohla být výhoda,“ plánoval Křížek.