Výsledky 7. etapy:

1. Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa 6:08:40
2. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia +0:09
3. Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty +0:15
4. Remco Evenepoel (BEL) Soudal – Quick Step +3:10
5. Primož Roglič (SLO) Jumbo-Visma
6. Thibaut Pinot (FRA) Groupama – FDJ
7. Thomas Champion (FRA) Cofidis
8. João Almeida (POR) UAE Team Emirates
9. Eddie Dunbar (IRL) Team Jayco AlUla
10. Christian Scaroni (ITA) Astana Qazaqstan Team vš. stejný čas
---
39. Jan Hirt (CZE) Soudal – Quick Step +3:50
154. Josef Černý (CZE) Soudal – Quick Step +30:05

Celkové pořadí po 7. etapě (růžový trikot):

1. Andreas Leknessund (NOR) Team DSM 29:02:38
2. Remco Evenepoel (BEL) Soudal – Quick Step +0:28
3. Aurélien Paret-Peintre (FRA) AG2R Citroën +0:30
4. Joao Almeida (POR) UAE Team Emirates +1:00
5. Primož Roglič (SLO) Jumbo-Visma +1:12
6. Geraint Thomas (GBR) INEOS Grenadiers +1:26
7. Aleksandr Vlasov (RUS) Bora – hansgrohe +1:26
8. Tao Geoghegan Hart (GBR) INEOS Grenadiers +1:30
9. Lennard Kämna (GER) BORA – hansgrohe +1:54
10. Damiano Caruso (ITA) Bahrain-Victorious +1:59
...
60. Jan Hirt (CZE) Soudal – Quick Step +23:09
88. Karel Vacek (CZE) Corratec-Selle Italia +41:32
143. Josef Černý (CZE) Soudal – Quick Step +1:16:34

Pořadí týmů po 7. etapě:

1. Ineos Grenadiers 87:11:43
2. Bahrain Victorious +2:15
3. Jumbo-Visma +2:34
4. Bora-Hansgrohe +4:02
5. EF Education-EasyPost +5:19

Pořadí do 25 let po 7. etapě (bílý trikot):

1. Andreas Leknessund (NOR) Team DSM 29:02:38 hod
2. Remco Evenepoel (BEL) Soudal – Quick Step +0:28
3. João Almeida (POR) UAE Team Emirates +1:00
4. Thymen Arensman (NED) UAE Team Emirates +2:33
5. Santiago Sánchez (COL) Bahrain-Victorious +2:52
...
26. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia +41:32

Pořadí vrchařské soutěže po 7. etapě (modrý trikot):

1. Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa 76 bodů
2. Thibaut Pinot (FRA) Groupama-FDJ 50
3. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia 30
4. Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty 32
5. Amanuel Ghebreigzbhier (ERI) Trek – Segafredo 26

Pořadí bodovací soutěže po 7. etapě (fialový trikot):

1. Jonathan Milan (ITA) Bahrain-Victorious 110 bodů
2. Kaden Groves (AUS) Alpecin-Deceuninck 99
3. Mads Pedersen (DEN) Trek – Segafredo 87
4. Michael Matthews (AUS) Team Jayco Alula 57
5. David Dekker (NED) Team Arkéa Samsic 40

Sedmá etapa původně slibovala první výraznější horské měření sil favoritů, které nakonec nenastalo.
Po několika kilometrech závodu se utrhla překvapivá čtveřice ve složení Karel Vacek, Davide Bais, Simone Petilli a Henok Mulubrhan. Ti si postupně dokázala vybudovat dobrý náskok sahající až ke 12 minutám. Přibližně 120 kilometrů před cílem na začátku stoupání do Roccarasa odpadl Mulubrhan a dál tak pokračovala už jen trojice v úniku.
Dlouhou dobu tahal peloton Team DSM, aby udržel v růžovém Nora Leknessunda, což se mu sice podařilo, ale další týmy už neměly zájem na tom, dotáhnout únik úplně a bojovat o vítězství.
Ve finiši si to tak rozdalo trio Bais, Vacek a Petilli. Nakonec se radoval Ital Davide Bais, jenž kromě etapového vavřínu slaví také zisk modrého trikotu, jelikož dnes získal maximální počet vrchařských bodů. Kromě toho ukořistil také obě rychlostní prémie. Druhý za ním dojel po bojovném a fantastickém výkonu Karel Vacek před třetím Simonem Petillim. Pro všechny tři šlo o životní závod.
Skupina favoritů nakonec dojela pohromadě a sprint o čtvrtou pozici ovládl Remco Evenepoel.
Růžový dres před zítřejší etapou udržel Leknessund.

CÍL

Čtvrtou pozici získal sprintem ze skupiny favoritů Evenepoel před pátým Rogličem. Další velká jména dojíždí ve stejném čase.

400 m

Závodníci INEOS Grenadiers kontrolují dojezd ve velkém počtu. Každopádně už se nejede o bonifikační vteřiny, které pobrala vítězná trojice.

800 m

Nyní se můžeme soustředit na největší favority Gira. Jan Hirt je zpět k dispozici Evenepoelovi.

CÍL

Davide Bais potvrzuje svou rychlost a dojel si pro cenné etapové vítězství! Karel Vacek bere fantastické druhé místo a Simone Petilli končí třetí.

300 m

Karel Vacek stále ze špice s výrazem plným bolesti a únavy. Zvedá se Petilli a Vacek reaguje.

400 m

Máme tu finiš! Vacek stále v čele! Bais dnes ale na prémiích ukázal, jak umí být rychlý.

700 m

Náskok čelní tria je 4:45, ale to už teď není důležité. Všichni mají šanci, která už se jim nemusí naskytnout. Karel Vacek jede stále první s Petillim a Baisem v zádech.

900 m

Stále vidíme pravidelné tempo Karla Vacka. Davide Bais si určitě pomýšlí na sprint, ale vypadá hodně unaven.

1 km

Další změna v pelotonu. Movistar zabral čelo a jede tempo pro Einera Rubia. Odpadají další a další závodníci. Mezi nimi třeba Nico Denz.

1,2 km

Karel Vacek odjel Italům a vytvořil si mírný náskok. Oba se ale dokázali vrátit k Čechovi.

1,5 km

Vacek je zpátky ve hře! Nechce moc měnit své tempo a v klidu si dojel. Býval přirovnán k Romanu Kreuzigerovi a teď jede přesně v jeho stylu.

1,6 km

Bohužel vidíme další problémy Karla Vacka, který zaostává za Baisem s Petillim.

1,8 km

Závodníci mají štěstí na výborné počasí a suchou silnici. Okolní sníh jim do jízdy nijak nezasahuje a my můžeme stále obdivovat úžasnou Vackovu jízdu.
Champion se naopak vrací zpět do pelotonu a nástup byl tak neúspěšný. Čelo plní jezdci týmu BORA – hansgrohe,

2,3 km

Karel Vacek jede pravidelné tempo a pořádně zatápí Italům!
Mezi favority v pelotonu to zatím vypadá na klid zbraní.

2,5 km

Thomas Champion už se nudil v hlavním poli a odjíždí. Vytváří si náskok a nikdo nemá moc zájem ho stíhat.

2,7 km

Vacek se naopak posouvá na první pozici a ukazuje svou sílu. Simone Petilli toho má dost, ale ještě zvládá.

3 km

Klíčová chvíle, kdy se Vacek potřebuje udržet a daří se! Český mladík je zpět!

3,1 km

Bais s Petillim se Vackovi bohužel znovu vzdalují a jedou totální podlahu.

3,3 km

Výborně, Vacek nepanikaří a v klidu si Italy dojel. Toto zdaleka není konec jeho šancí. Kruté stoupání v dojezdu dává jezdcům zabrat.

3,3 km

Karel Vacek bohužel aktuálně ztrácí na Baise s Petillim, ale snaží se držet dál své tempo.

3,7 km

Na poslední čtyři kilometry se vozovka ještě víc zvedla a na vedoucí trojici je znát velká únava. Vacek si hned zhluboka odfoukl, ale nyní táhne skupinu. Jejich náskok činí šest minut a 20 vteřin.

3,9 km

Můžeme to asi říct oficiálně, ale na 99,9 % se dnes vítězem stane jeden z tria Davide Bais, Karel Vacek a Simone Petilli!
Čelní pozice v pelotonu úplně opustil tým AG2R.

4,5 km

Pieter Serry ze Soudal – Quick Step už je v zadní části balíku a tempo převzal Louis Vervaeke.
Na čele se ze sedla zvedl Karel Vacek i Davide Bais. Petilli jede v sedle.

5 km

První skupina projíždí bránou oznamující pět kilometrů do konce. Profil se budou už pouze a jen zvedat. Peloton je pozadu o šest a čtvrt minuty.

5,6 km

Všichni tři už asi tuší, že by to dnes mohlo dopadnout a vypadá to na konec kamarádství. Petilli se útokem pěkně zadýchal a tempo se uklidnilo.
Peloton stále vede Soudal – Quick Step, který nyní doplňuje UAE Team Emirates.

6,1 km

Simone Petilli s prvním okamžikem, kdy se zvedlo stoupání zkouší své konkurenty a nastupuje! Bais a Vacek se ale drží.

6,7 km

Jde znát, že žádný z nejsilnějších týmů nechce vydat ani špetku sil zbytečně navíc a vidíme spíš úsměvy na čele pelotonu, čímž věnují úniku obrovskou šanci rozdat si to o vítězství. Odstup je stále 6:30.
O to víc mrzí některá větší jména z pelotonu, že dnes nenastoupili do úniku. Vše by ale mohlo být jinak.

8,2 km

Tempo pelotonu polevilo poté, co se Soudal – Quick Step stáhl z čela. Po chvíli se sice vrací zpět, ale šest a půl minuty je stále hodně.
Trio na čele už jede kolem prvních oblastí se sněhem.

10 km

Vedoucí trojice najela do posledních 10 kilometrů závěrečného stoupání s náskokem šesti minut a 33 vteřin! Naději na etapový vavřín tak stále drží Karel Vacek! S ním jede na čele italské duo Davide Bais a Simone Petilli.

11 km

Čelní trio se dělí o práci a šance na dojetí před pelotonem se rapidně zvyšují. Drží si k dobru šest minut a 40 vteřin.
Soudal – Quick Step teď z pelotonu vyhnal všechny ostatní a jasně vévodí čelu.

11 km

Remco Evenepoel má stále dostatečnou podporu i bez nemocí indisponovaného Jana Hirta. Je tam s ním kromě Serryho také Cattaneo, van Wilder a Vervaeke. To je pro mistra světa dobrá zpráva.

12 km

Bais s Vackem a Petillim po dalším krátkém stoupání najeli na rovinatější pasáž. Odstup pelotonu je šest minut a 56 sekund. Jeho tempo udává Pieter Serry ze Soudal – Quick Step.
Dalším, kdo si vystoupil je Davide Gabburo (Bardiani) vinou zaseknutého řetězu.

13 km

Mírně se ale zvedá vítr, což je nepříjemná zpráva pro vedoucí skupinu. Jezdci v pelotonu si ještě zajíždí pro občerstvení než přijde vyvrcholení dnešní etapy.

14 km

Další mírné klesání pro Baise, Vacka a Petilliho. Počasí je zatím v nádherné kulise zasněžených hor skvělé, jako by dnes závodníci tlačili oblačnost před sebou a odháněli ji, jelikož předchozí záběry dnes na všech kopcích ukazovaly špatné podmínky.
Evidentní je, že v pelotonu nemá nikdo žádnou velkou snahu únik dojet a náskok je neustále nad sedmi minutami!

16 km

Na špici pelotonu mají početní převahu barvy AG2R Citroën Team. Vepředu jsou také barvy Soudal – Quick Step. Vedle nich jede Vanhoucke s Leknessundem. Za nimi skupinka Bahrain-Victorious. Schází tu zástupci Jumbo-Visma, kteří jsou poměrně hluboko.

18 km

Vedoucí trio končí první fázi stoupání a budou si moct mírně ulevit na rovinatější části, kdy se dokonce chvíli i svezou ve sjezdu. Jejich náskok je stále velký – 7:25!

19 km

Florian Stork z DSM už si konečně vystoupil a je osvobozen z dlouhé služby. Obdivuhodná práce. Leknessundovi už tak zbyl pouze Belgičan Harm Vanhoucke, který bude mít za úkol pomoct Norovi, co nejdéle to půjde. Alespoň někam do čtyř kilometrů před cílem.

20 km

Zbývá posledních 20 kilometrů dnešní etapy a trio Karel Vacek, Davide Bais a Simone Petilli stále v čele s náskokem sedmi minut a 33 vteřin před hlavním balíkem, který je aktuálně tažen trojicí týmů AG2R Citroën Team, Soudal – Quick Step a Team DSM.

22 km

Pravou stranu vozovky drží UAE Team Emirates, uprostřed táhne pole DSM a na levé straně se zformovala sestava AG2R Citroën Team. Ti mají v sestavě třetího muže celkového pořadí Auréliena Pareta-Peintrea, který vyhrál čtvrtou etapu před Leknessundem. Zjevně ho chtějí udržet vysoko.

23 km

UAE Team Emirates se opět sune dopředu, ale spíš jde o přípravu pozic. Na čele nechávají Floriana Storka, který doslova trpí.

24 km

Čím déle bude na čele pelotonu Team DSM, tím lépe pro vedoucí skupinu. Týmy nejlepších vrchařů zjevně nechávají DSM, ať si jen udrží Leknessunda v čele Gira a samy budou možná vyvíjet aktivitu nejspíš až na posledních osmi kilometrech, kde se závěrečné stoupání prudce zlomí.

Vrchařská prémie (Calascio, 2. kategorie):

1. Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa 18 bodů
2. Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty 8
3. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia 6
4. Thibaut Pinot (FRA) Groupama – FDJ 4
5. Stefan Küng (SUI) Groupama – FDJ 2
6, Bruno Armirail (FRA) Groupama – FDJ 1

26 km

Stefan Küng dovezl Thibauta Pinota pro další vrchařské body za čtvrté místo.
Odstup od úniku klesá na 8:15 a Leknessund se pomalu virtuálně vrací do růžové.

28 km

Náskok vedoucí trojice je 8:40. Zároveň jim zbývá posledních pár kilometrů před dlouhatánským závěrečným stoupáním.
Peloton vede ještě pořád Florian Stork, ale asi to nebude trvat už moc dlouho. Musí ještě chvíli vydržet, i když mu to zjevně nechutná, protože je na čele opravdu velmi dlouho.

29 km

INEOS Grenadiers v průběhu výšlapu do Calascia přichází o Filippa Gannu, na kterého už to bylo moc.
Pohled na cílový kopec ukazuje velké množství sněhu okolo silnic.

32 km

Davide Bais si serpentinami dojel pro dalších 18 vrchařských bodů! Peloton pojede pouze o čtvrté místo, ale očekávejme tak Pinotův nástup. V cíli se totiž bude vítězi udělovat 50 bodů, což by Francouzův modrý dres mohlo ohrozit.

32 km

Růžový trikot dnes Simone Petilli dost pravděpodobně nezíská, ale naděje na etapový triumf pro něj i dva další muže z úniku stále žije. Aktuální náskok činí něco málo přes devět minut.

33 km

Vyčerpaný Němec Florian Stork z DSM stále pokračuje v tažení balíku. Za ním už je jen jeden jeho kolega a samotný Leknessund.
Po včerejším dlouhém úniku se drží překvapivě také De Marchi, naopak Simon Clarke už dávno odpadl.

34 km

Nutno dodat, že závodníci DSM se s tím dnes dobře perou, i když výsledek není takový, jako by si představovali. Jejich lídr Leknessund stále přichází virtuálně o růžový trikot.
UAE Team Emirates poslal do předních pozic také Ulissiho. Jinak stále převažují barvy DSM a Bahrain-Victorious.

34 km

Vacek, Bais a Petilli jsou 2,5 km pod prémií první kategorie a drží náskok devíti minut a 37 vteřin.
Peloton přichází o Milana, který odvedl svou práci a s ním si vystupuje také Michael Matthews, pro nějž je jako stvořen zítřejší den.

35 km

Sestavě DSM odpadá Jonas Hvideberg. Mimo už je také Dán Mads Pedersen nebo Rojas z Movistaru.
INEOS dotáhl Thomase zpět do hlavní skupiny a může si oddychnout. Jezdci DSM už dávají plně najevo svou únavu. Vedle nich jede vláček Bahrain-Victorious. Ztráta je stažena těsně pod 10 minut.

37 km

Balík v kopci táhne jeden z nejlepších dráhařů světa Jonathan Milan, který odvádí černou práci i jako držitel fialového dresu pro lídra bodovací soutěže. Pomáhá mu Team DSM.
Odpadají další a další. Např. Filippo Fiorelli nebo Alex Baudin.
Rozdíl mezi únikem a pelotonem činí 10 a půl minuty.

38 km

Pelotonem propadá Ballerini a Černý ze Soudal – Quick Step, ale také Cavendish nebo Dalla Valle.
Geraint Thomas má problém s řetězem a počkali na něj Laurens de Plus s Filippem Gannou a Jonathanem Swiftem. Dobrá týmová práce.

38 km

Samuele Batistella z Astany si pochutnává na špízech. To moc často nevídáme.
Na špici závodu mezitím griluje své nohy trojička Bais, Vacek a Petilli, kteří drží náskok 11 minut.

39 km

Team DSM je zpět v čele. Tempu pomáhá Bahrain-Victorious. Konkrétně registrujeme lídra bodovací soutěže Milana a s ním je tam Pasqualon, Caruso či Araširo. Vidět už jde u Evenepoela také Jan Hirt.
Odstup od uprchlíků je zase nad 11 minutami.

40 km

Team DSM prakticky zmizel z čela. To nyní záři různými barvami. Vidíme zástupce Jumbo-Visma, UAE Team Emirates nebo Bahrain-Victorious. Na chvíli se zrychlilo a náskok je jen lehce nad 10 minutami.

41 km

Naděje, že dnes velký souboj favoritů na celkové pořadí neproběhne, nebo proběhne až s několikaminutovou ztrátou za únikem, musí hnát kupředu první skupinu. Trojice už zdaleka není čerstvá, ale pravidelně se střídá v tempu.

42 km

Uvidíme, zda to někomu z tria Bais, Vacek a Petilli vyjde a kdy se případně rozdělí. Náskok 13 minut nyní vypadá velmi nadějně, ale tato táhlá stoupání budou sedět týmové převaze. Pokud se do toho tedy někdo v hlavním poli opře. To se teprve blíží pod kopec.

44 km

Etapa nás zatím překvapuje. Nejen složením úniku, počtem závodníků v něm, ale také přístupem velkých týmů.
Každopádně čelní trojice najíždí do stoupání a začne se ukazovat, co ještě mají v nohách.

45 km

Pád v pelotonu! Pieter Serry vypadá nakonec v pořádku, což je také dobrá zpráva pro Remca Evenepoela.

46 km

Vypadá to, že Team DSM už nemůže víc zabrat a není v jeho silách stahovat náskok. Vacek, Bais a Petilli už jsou dokonce o 12 minut napřed. Stoupání je však bude ždímat ze sila je nutno si uvědomit, jak dlouho už jsou v úniku. Je to víc jak čtyři hodiny.

48 km

Uprchláci jsou už jen pár kilometrů před zahájením výšlapu na horskou pevnost Calascio, která je horskou prémií.
Peloton vede Team DSM a nedaří se mu snižovat ztrátu. Ta už šplhá k 11 minutám.

51 km

Muži v úniku stále mírně zvyšují svůj náskok na peloton. Nyní je to opět přes 10 a půl minuty.

Rychlostní prémie (Bussi sul Tirino):

1. Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa 3 vteřiny bonifikace
2. Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty 2
3. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia 1

57 km

Davide Bais projel jako první i další rychlostní prémií s bonifikací. Dnes už získal také tu vrchařskou. Žádné závodění se tentokrát ale nekonalo a čelní trojice projela v pořadí, jak jim to vyšlo při jejich spolupráci v udávání tempa.

60 km

Blíží se rychlostní prémie v obci Bussi sul Tirino a odstup pelotonu od vedoucí trojice se drží už několik kilometrů okolo deseti minut.

63 km

Dohromady devět mužů jede svou nejdelší trasu v kariéře!

65 km

Jezdce doprovází slunečné počasí, kterého si ještě užívají, ale vypadá to, že i nad masivem Gran Sasso se oblačnost zlepšila.
Kamery znovu zabírají Karla Vacka na špici závodu.

68 km

Čelo pelotonu stále okupuje Team DSM hájící růžový trikot. Nikdo další se zatím nemá k tomu, aby jim pomohl, ale to se jistě změní, až se najede do kopců a týmy největších favoritů budou chtít samy udávat tempo.
Ztráta na tři uprchlíky činí 10 minut.

72 km

Simone Petilli čerpá sílu z energetického gelu a Karel Vacek ho vystřídal v udávání tempa vedoucího tria.
Blíží se poslední třetina dnešní etapy, která bude ale rozhodně nejnáročnější.

73 km

Balík projíždí kolem Neapolské brány v městečku Sulmona a první skupince zbývá přibližně 15 kilometrů na další rychlostní prémii.

76 km

Henok Mulubrhen je lapen pelotonem a před hlavní skupinou tak zůstává už jen trojice mužů (Vacek, Bais a Petilli). Aktuálně je rozestup 10:38.

77 km

Kromě Daineseho s Vanhouckem je výškový průměr sestavy Team DSM okolo 185 centimetrů a nejedná se ve většině o žádná „tintítka“. Sám tým teď cítí, že jestli má výrazněji stahovat, tak teď na rovině.

79 km

Cyklisté v černých dresech DSM do toho šlapou čím dál víc a odpočinek pelotonu se chýlí ke konci. Odstup brzy spadne pod 11 minut.

82 km

Henok Mulubrhan už ztrácí osm minut a je tak otázkou času, kdy ho vcucne peloton, který začíná zrychlovat díky režii DSM. Všichni závodníci se stále nachází ve sjezdu z 1261 m.n.m. až do 249 m.n.m., kde se nachází městečko Popoli.

87 km

Petilli je stále virtuálně v růžovém trikotu. Nyní takřka o pět minut díky výhodě 12 a půl minuty před pelotonem. Byl by ale zázrak, kdyby se v cíli opravdu posunul do pozice lídra. Každopádně má společně s Baisem a Vackem dobře nakročeno k tomu, aby dojeli první minimálně na další horskou prémii Calascio, která je cca 33 kilometrů před cílem.

90 km

Peloton jede celých 10 kilometrů pozadu za únikem, což znamená aktuálně 12 a půl minuty. Tempo udává stále Team DSM.
Dnes a možná i v budoucích etapách bude zajímavé sledovat už klasický příběh outsidera v růžovém, který hájí svůj dres proti favoritům se silnými týmy v zádech.
Uvidíme, kolik dnes zůstane Leknessundovi v závěrečném stoupání kolegů. Team DSM je nejmladší sestavou na startovní listině bez výraznějších vrchařů, kteří by Norovi mohli pomoct. Nejdéle by měl držet Belgičan Vanhoucke, možná Ital Dainese. Nizozemská stáj jela na Giro s cílem, aby Leknessund skončil v top 15 a někdo zaútočil v úniku nebo ve spurtu.

100 km

Vacek s Baisem a Petillim klesají krajinou a ještě dlouho klesat budou. Jejich náskok dosahuje už 12 minut. Mulubrhan se nachází tři minuty za čelem závodu.

101 km

Klíčový horský domestik týmu Jumbo-Visma Sepp Kuss musí měnit kolo po střetu s krajanem Matthew Riccitello.
Mladíček Riccitello se na Kusse hodně zlobí, což asi napovídá o tom, kdo pád zavinil.

108 km

Začíná druhá polovina dnešní etapy. Rozestup mezi první trojicí a pelotonem se natáhl na takřka 11 a půl minuty. Před hlavním polem se nachází ještě Henok Mulubrhan, který odpadl z čela a není moc nadějné, že by se dokázal vrátit zpět.

Vrchařská prémie (Roccaraso, 2. kategorie):

1. Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa 18 bodů
2. Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty 8
3. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia 6
4. Henok Mulubrhan (ERI) Green Project-Bardiani CSF-Faizanè 4
5. Thibaut Pinot (FRA) Groupama – FDJ 2
6. Stefan Küng (SUI) Groupama – FDJ 1

110 km

Jediný, koho v pelotonu zajímaly body na prémii, byl Thibaut Pinot, a na svém posledním Giru v kariéře bere další dva body.

112 km

Závodníci v pelotonu si během stoupání do Roccarasa pobrali tašky s jídlem a projíždí zónou, kde mohou vyhazovat odpadky.
Uprchlíci jsou stále na rovinaté části trati a blíží se k zahájení táhlého sjezdu.

115 km

Thibaut Pinot si v pelotonu přijíždí do lepších pozic a nejspíš bude chtít sebrat zbylé body, aby ještě vylepšil své vedení v bitvě o modrý trikot. Balík je stále takřka kompletní příčinou celkem poklidného tempa celku DSM, kterému asistuje UAE Team Emirates.

117 km

Trojice na čele už se znovu srovnala za sebe a po zrychlení tempa šponuje náskok před největšími favority na 10:16.

118 km

Prémií druhé kategorie v Roccarasu projíždí jako první Davide Bais, který svým konkurentům i přes mírné podklouznutí nedal šanci! Druhý je Petilli a třetí Vacek, kteří spolu po rezignaci na dohnání Baise už nebojovali.

119 km

Karel Vacek si stihl takřka na vrcholu Roccarasa vyzvednout občerstvení. Naštěstí se v tomto stoupání roztrhala oblačnost a silnice je trochu sušší než při záběrech před startem etapy.
Vítěz horské prémie druhé kategorie pobere 18 bodů, druhý muž osm bodů. Pro peloton zbydou dva a jeden bod.

120 km

Vacek, Bais a Petilli nejspíš definitivně odjíždí africkému šampionovi a musí se soustředit na poslední 2,5 kilometru stoupání a po několikakilometrové rovině dlouhý sjezd. Náskok na peloton činí devět minut a 21 sekund.

121 km

Vacek je zpět v čelní skupině je určitě nejčastěji ze všech na samotné špici.
Naopak Mulubrhan už od začátku stoupání dává najevo, že mu to vůbec nechutná a odpadá. To není dobrá zpráva pro něj ani pro skupinu, které se každý člen hodí.
To je poněkud překvapivé. Mulubrhan je vítězem Okolo Rwandy, kde rozhodně musíte umět jezdit v kopcích.

Rychlostní prémie (Castel di Sangro):

1. Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa 12 bodů
2. Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty 8
3. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia 6
4. Henok Mulubrhan (ERI) Green Project-Bardiani CSF-Faizanè 5
5. Mads Pedersen (DEN) Trek-Segafredo 4
6. Michael Matthews (AUS) Team Jayco AlUla 3
7. Campbell Stewart (AUS) Team Jayco AlUla 2
8. Michael Hepburn (AUS) Team Jayco AlUla 1

123 km

Mads Pedersen vyhrál sprint o čtyři body v rámci hlavního balíku, když zdolal Michaela Matthewse. Ani bod nezískal Jonathan Milan, kterého vyšachoval Team Jayco AlUla.
Pedersen si tak upevňuje třetí místo v bodovací soutěži a na prvního Milana ztrácí 23 bodů. Matthews je čtvrtý.

123 km

Henok Mulubrhan v dresu mistra Afriky, který letos obhájil, jede v doprovodu Baise a Petilliho vstříc prémii druhé kategorie. Ze záběrů zmizel Karel Vacek. Doufejme, že se brzy vrátí.

124 km

Čtveřice Vacek, Bais, Petilli a Mulubrhan zahajuje výstup do Roccarasa.

127 km

Žádný velký boj neproběhl a 12 bodů bere Davide Bais, který jako jediný vypálil vpřed.

128 km

Rychlostní prémie se blíží a vítěz získá 12 bodů. Tentokrát můžeme v úniku čekat, že se o ni bude soutěžit vzhledem k účasti druhodivizních týmů. Čtyři body zbydou také pro nejlepšího muže z pelotonu.

134 km

Němec Niklas Märkl (Team DSM) aktuálně táhne hlavní pole, které ztrácí 8:50 na první skupinu.
Karel Vacek a jeho tři kolegové na čele brzy začnou klesat do obce Castel di Sangro, kde se budou rozdávat body do soutěže o fialový dres.

137 km

Závodníci si nyní užívají sluníčko než vjedou do horších podmínek. Uprchlíci brzo dosáhnou vrcholu dnešního prvního stoupání.

141 km

Karel Vacek s klidným pohledem táhne skupinu uprchlíků, která drží svůj náskok na hodnotě 9:07.

145 km

Závodníci z čelní skupiny už se nachází na desetikilometrovém stoupání, které bude mít většinou okolo pěti procent, ale na začátku je krátká 12% stěna. Pozitivem je, že už neprší a panují celkem dobré cyklistické podmínky. Doufejme, že to vydrží, co nejdéle.

146 km

Simone Petilli je virtuálně v růžovém dresu o dvě minuty před Leknessundem. Pojďme si tedy krátce představit ještě 30 let starého Itala, ať máme borce z úniku komplet.
Třetím rokem závodí v dresu Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux a jede své čtvrté Giro. Doposud byl nejlépe 26. v roce 2017. Jde o dobrého vrchaře, který ale funguje převážně v roli domestika bez větších osobních úspěchů.

149 km

Silný dnes bude INEOS Grenadiers. Na rovině Puccio a Swift. Časovkářská hvězda Filippo Ganna pojede jako lokomotiva dokud nepřijdou prudká stoupání. Kopce umí výborně Arensman, de Plus či Sivakov. To vše by měla být práce pro Harta, kterému rozhodně pomůže ještě bývalý vítěz Tour de France Geraint Thomas.
Tohle bude velká výhoda britské stáje proti oslabené sestavě Jumbo-Visma, která přišla těsně před Girem o tři závodníky. Soudal – Quick Step okolo Remca Evenepoela by v celkovém součtu neměl dosahovat kvalit týmu INEOS.
V těch úplně nejtěžších fázích ale rozhodne stejně forma a taktika samotných lídrů. Pokud ale bude INEOS očesávat domestiky Rogliče a Evenepoela, tak to těmto dvěma favoritům rozhodně po chuti nebude. Ochrana před větrem, určování tempa, dovoz vody nebo krátkodobé půjčení kola při technickém problému jsou důležité aspekty při přítomnosti týmových kolegů.

154 km

Únik dosáhl náskoku přes 10 minut! Uvidíme, jak ho nakonec nechá peloton odjet a kdy začne stahovat. Může se to zdát jako velký rozestup, ale vzhledem k náročnosti etapy a nepříznivému počasí poletí při dobré práci balíku nebo nástupech kandidátů na etapový triumf rychle dolů.

157 km

Pokud by někomu nemuselo tolik vadit dnešní podmínky, tak by to mohl být právě Leknessund. Často se o něm nyní píše jako o prvním muži v růžovém, který se narodil za polárním kruhem, a sám rád jezdí na sever Norska trávit zimu.

159 km

Andreas Leknessund musel na několik desítek vteřin zastavit a počkat na svůj týmový vůz, aby si vyžádal pomoc s oblečením. Počkal s ním jeden z kolegů a bude ho vracet zpět do pelotonu.

160 km

Nejen Karel Vacek, ale i další muž v úniku Davide Bais má bratra profesionála. Mattia Bais dokonce jede tento závod také a je součástí stejného týmu jako Davide, tedy EOLO-Kometa.
Davide Bais je pětadvacetiletý rodák z italského Rovereta a mezi jeho úspěchy patří vítězství vrchařské soutěže na předloňské Tour de Limousin v rámci UCI 2.HC, tedy druhé kategorie závodů po UCI World Tour. Účastní se druhého Gira v řadě.

163 km

Také Thibaut Pinot dnes musí bojovat se zimou. Nyní si vedoucí muž v soutěži o krále hor zastavil u krajnice, aby si oblékl další vrstvu. Nemusí ale nikam spěchat, peloton nejede žádné smrtící tempo a zkušený Francouz si do balíku v klidu dojede.

165 km

Vacek, Petilli, Bais a Mulubrhan zvýšili svůj náskok na osm minut. Čeká je posledních přibližně 20 rovinatých kilometrů než se vydají na první stoupání.

168 km

Všechny týmy nechávají práci v pelotonu na sestavě DSM. Nizozemská stáj v černých dresech si dnes v nepříznivém počasí a těžké etapě užije své, ale zároveň je pro ně zajisté čest hájit pozici muže v růžovém a nenechat ujet uprchlíky příliš daleko od balíku.

172 km

Náskok čelní čtveřice vzrostl na sedm minut a 35 vteřin. Jedná se o největší odstup od balíku v letošním ročníku Gira.

177 km

Manažer Ralph Denk, který má na starost celek BORA-hansgrohe, v rozhovoru sdělil, že ještě neurčili svého jasného lídra. Otázka samozřejmě směřovala na dvojici Lennard Kämna (11. místo) a Alexandr Vlasov (7. místo). Loni měl tým dokonce tři kapitány a fungovalo to parádně. Hindley získal růžový dres a Buchmann byl sedmý. Skvělý a překvapivý výsledek týmu doplnil ještě 17. Kelderman a 19. Kämna.
Letošní složení týmu vypadá také velmi dobře, i když už je oslaben o Aleottiho. Bude však těžké napodobit loňské představení.

180 km

Teplota na konci závěrečného kopce má klesat až k nějakým pěti stupňům Celsia. Mnoho jezdců bude hlavně rádo, že je v cíli a snad i takové podmínky neodradí jezdce od útoků a nástupů.

184 km

Pouze Henok Mulubrhan má v rámci první skupiny na svém kontě profesionální vítězství. Celkem jich nasbíral pět, ale všechna na africkém kontinentu.

189 km

Počasí na trati se opět zhoršuje a závodníci se oblékají proti dešti. Čekají je dnes ale ještě horší věci. Reportáž z úpatí závěrečného stoupání ukázala velké množství vody na silnici. Na vrcholu by se možná dokonce měl vyskytovat sníh.

195 km

Atak na výhru dnes může hrozit například od Baukeho Mollemy. Skvělý vrchař už v celkovém pořadí ztrácí a neměl by týmy favoritů na růžový dres dnes až tolik zajímat. Takových jako Mollema najdeme hned několik a nechme se překvapit.
Náskok uprchlíků mezitím atakuje šestiminutovou hranici.

198 km

Vláček DSM, který chrání lídra v růžovém dresu, právě doplňuje energii pomocí tyčinek a odstup od první skupiny přesáhl pět minut.

200 km

Únik dne dnes tvoří tři zástupci druhodivizních stájí a Petilli z Intermarché–Circus–Wanty, což je v rámci World Tour jeden z těch menších týmů. Bylo by obrovskou bombou, kdyby to dnes vyšlo až do cíle, ale jedna z důležitých věcí v rámci velkých třítýdenních „etapáků“ se těmto týmům už daří. Jejich dresy a sponzoři budou vidět na obrazovkách několik hodin.

202 km

Někteří závodníci včetně Rigoberta Urána vyrazili do etapy v pláštěnkách a už je sundávají. Peloton táhne Team DSM a ztráta na únik činí přes čtyři minuty.

204 km

Karel Vacek sice jede s českou vlaječkou, ale od mládí vyrůstal v Rakousku a závodil posléze za italské týmy. Kromě češtiny hovoří plynně anglicky, německy a italsky. Dvaadvacetiletý rodák z Prahy a starší bratr Mathiase Vacka z Trek-Segafredo je svou účastí v úniku pro české fanoušky velkým zpestřením dnešní etapy.

206 km

Uprchlíci už mají dvouminutovou výhodu na peloton. Pokud by se k nim chtěl někdo přidat, už by měl startovat. Očekávalo se, že budou chtít mít v úniku své zastoupení nějaké silné týmy, ale nestalo se a možná tak budeme sledovat skutečnou bitvu mužů na celkové pořadí.
Bylo by velkým překvapením, kdyby někdo z čelní čtveřice dojel až do cíle.

209 km

Před pelotonem se vytvořila čtveřice, která tedy odjela poměrně brzy vzhledem k délce etapy. Minutový náskok si vybojovali Davide Bais (ITA) EOLO-Kometa, Henok Mulubrhan (ERI) Green Project-Bardiani CSF-Faizanè, Simone Petilli (ITA) Intermarché – Circus – Wanty a Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia.
Vypadá to, že denní únik tedy máme. Všichni ostatní zůstávají v hlavním poli a nikdo se nezvedá.

212 km

Hodně aktivní je dnes Karel Vacek. Čech se profiluje jako dobrý vrchař a mohl by se dnes ukázat.

214 km

Zatím se nikomu nepodařilo utrhnout.
Reálně je dnes možné, že se bude měnit držitel modrého trikotu. Ten aktuálně drží Thibaut Pinot, který o něj zatím ale moc výrazně nebojoval a stále jede na celkové pořadí. Ředitel Groupama – FDJ dal legendě týmu pokyn, aby jezdil hlavně tak, ať ho to baví. Vzhledem k tomu, že má Pinot ve vrchařské soutěži 40 bodů, musel by dnes pro jeho udržení jestě nějaké posbírat. Jezdce dnes čeká jedna prémie druhé kategorie a následně dvě jedničky, z nichž ta závěrečná je zároveň finišem, tudíž lépe bodována.

216 km

Před dnešní etapou odstoupilo italské duo Nicola Conci (Alpecin-Deceuninck) a Giovanni Aleotti (BORA – hansgrohe).

218 km

Sedmá etapa je oficiálně odstartována!

Dnes nás čeká časově nejdelší etapa. Přijde sice ještě etapa číslo 11, která je o kilometr delší, ale mnohem profilově jednodušší. Očekává se, že dnešní měření sil bude trvat kolem šesti hodin.
Startovní pole už se blíží k oficiálnímu startu a v Capue aktuálně prší.

Alberto Contador se před startem nechal slyšet, že dnes favorizuje Bena Healyho. Ostatní experti nejčastěji skloňovali jméno Primože Rogliče.
Každopádně panovala všeobecná shoda, že dnešní etapa je sice dlouhá, ale stoupání nejsou tak ostrá, aby nadělala výrazné odstupy mezi muži na celkové pořadí.

Sedmá etapa bude první opravdu horskou zkouškou letošního Gira, kde se dá očekávat střet největších favoritů na celkové pořadí. Trasa do apeninského masivu Gran Sasso měří 218 kilometrů, což z ní dělá jednu ze dvou nejdelších v tomto ročníku. Finišovat se bude v nadmořské výšce 2 135 m.n.m.
Úvodních 70 kilometrů nabídne rovinatý profil, kdy můžeme čekat bitvu o pozice v úniku, než se trať začne zvedat na nebodovaný vrchol Rionero Sannitico o délce 14 kilometrů. Po krátkém sjezdu a sprinterské prémii čeká na závodníky výšlap s prémií druhé kategorie do Roccarasa. Silnice se následně na 10 kilometrů srovná a cyklisté se budou moct připravit na dlouhý sjezd, který povede až k úpatí výstupu do vesnice Calascio měřícímu přes 13 kilometrů s průměrem nad šest procent. Zde se budou znovu rozdávat body dle druhé kategorie.
Pokud máte pocit, že si dále jezdci už odpočinou, tak jste na omylu. Pár kilometrů na rovině bude přípravou na závěrečné 26 kilometrů dlouhé stoupání masivem Gran Sasso až na vrchol první kategorie jménem Campo Imperatore (v překladu Císařovo pole). Mírnějších úvodních 16 kilometrů výšlapu se na závěrečnou desítku zlomí do skutečného pekla, které nabídne např. 13,5 % prudkou rampu kilometr a půl před cílem. Na pásce se budou rozdělovat také bonifikační vteřiny (10, 6 a 4).

Tato etapa by neměla ani tak sedět výbušným vrchařům jako spíš těm vytrvalostním, kteří si umí nastavit stabilní tempo na dlouhá táhla stoupání. Uvidíme, jak se z tvrdého pádu oklepal Remco Evenepoel, který strávil šestou etapu v poklidu uprostřed balíku. Jeho tým dal na veřejnost známo, že je lídr zraněn, což se běžně nedělá. Takže to je buď obrovská chyba, která vyzývá ostatní k útokům a agresivitě na oslabeného protivníka, než se jeho stav zlepší. Nebo se také jedná pouze o blaf a psychologickou hru. Závod sám ukáže.
Nelze vynechat při pohledu na další favority jména jako Primož Roglič, Alexandr Vlasov nebo João Almeida. Míchat s kartami bude chtít se silnou sestavou v zádech Tao Geoghegan Hart a aktivitou ve sbírání bodů by mohl vedoucí muž vrchařské soutěže Thibaut Pinot.
Soudal – Quick Step bude doufat, že mu co nejdéle zůstane pro Evenepoela k dispozici Hirt a van Wilder, aby odolávali například obrovské síle INEOS, kde můžou do pokročilé fáze etayp zůstat Hartovi lidé jako Sivakov, de Plus, Arensman a dlouho bude jistě chtít pracovat také Ganna.
Každopádně by mohl o růžový trikot přijít lídr Leknessund. Ač je zdatný vrchař, bude dost záležet na podpoře jeho týmu a aktivitě největších hvězd.

Celkové pořadí po 6. etapě (růžový trikot):

1. Andreas Leknessund (NOR) Team DSM 22:50:48
2. Remco Evenepoel (BEL) Soudal-Quick Step +0:28
3. Aurélien Paret-Peintre (FRA) AG2R Citroën +0:30
4. Joao Almeida (POR) UAE Team Emirates +1:00
5. Primož Roglič (SLO) Jumbo-Visma +1:12
6. Geraint Thomas (GBR) Ineos Grenadiers +1:26
7. Aleksandr Vlasov (RUS) Bora-Hansgrohe +1:26
8. Toms Skujinš (LVA) Trek-Segafredo +1:29
9. Tao Geoghegan Hart (GBR) Ineos Grenadiers +1:30
10. Vincenzo Albanese (ITA) Eolo-Kometa +1:39
...
72. Jan Hirt (CZE) Soudal-Quick Step +22:29
132. Karel Vacek (CZE) Corratec-Selle Italia +44:40
142. Josef Černý (CZE) Soudal-Quick Step +49:39

Pořadí týmů po 6. etapě:

1. Ineos Grenadiers 68:36:13
2. Jumbo-Visma +1:49
3. Bahrain Victorious +2:15
4. Bora-Hansgrohe +3:22
5. UAE Team Emirates +3:23

Pořadí do 25 let po 6. etapě (bílý trikot):

1. Andreas Leknessund (NOR) Team DSM 22:50:48 hod
2. Remco Evenepoel (BEL) Soudal-Quick Step +0:28
3. João Almeida (POR) UAE Team Emirates +1:00
4. Thymen Arensman (NED) UAE Team Emirates +2:33
5. Santiago Sánchez (COL) Bahrain Victorious +2:52
...
23. Karel Vacek (CZE) Team Corratec – Selle Italia +44:40

Pořadí vrchařské soutěže po 6. etapě (modrý trikot):

1. Thibaut Pinot (FRA) Groupama-FDJ 40 bodů
2. Amanuel Ghebreigzbhier (ERI) Trek-Segafredo 26
3. Aurélien Paret-Peintre (FRA) AG2R Citroën 22
4. Francesco Gavazzi (ITA) EOLO-Kometa 18
5. Alessandro De Marchi (ITA) Team Jayco AlUla 12

Pořadí bodovací soutěže po 6. etapě (fialový trikot):

1. Jonathan Milan (ITA) Bahrain Victorious 110 bodů
2. Kaden Groves (AUS) Alpecin-Deceuninck 99
3. Mads Pedersen (DEN) Trek-Segafredo 83
4. Michael Matthews (AUS) Jayco-Alula 54
5. David Dekker (NED) Arkéa-Samsic 40

Vítáme vás u on-line přenosu. Událost začíná v 11:20.