Bod útěchy přibyl na kontě mistra světa Räikkönena. Vysoká "úmrtnost" soupeřů mu pomohla k tomu, aby alespoň o bod stáhl ztrátu na suveréna Hamiltona.
"Byl to příšerný víkend. Nic nefungovalo podle plánu. Všechno bylo špatně," nedokázal najít konkrétní výrazy zničený Domenicali.
Ferrari kralovalo zimním testům a do Melbourne dorazilo v patřičně sebevědomé náladě, ale všechny předpoklady byly brzo postaveny na hlavu. Největší favorité podle sázkových kanceláří i odborníků byli za outsidery.
"Je to velké překvapení. Po tisících kilometrů v zimních testech takové problémy. Nyní potřebujeme pochopit, co přesně se stalo," přiznal bezradnost nový boss stáje.
Největší starostí jsou nyní motory, oba jezdci odstoupili kvůli jejich závadě. Stejně jako Bourdais z Toro Rosso, které používá stejnou pohonnou jednotku. "To musíme rychle vyřešit. Tyto poruchy nikdo nečekal."
"Žádný rozdíl v tom nevidím. Jezdím úplně stejně," odpovídal mistr světa Räikkönen v zimě v Barceloně na dotazy, jak se řídí monopost formule 1 bez elektronické kontroly prokluzu, kterou před letošní sezonou Mezinárodní automobilová federace FIA bez výjimky zakázala.
V Melbourne to však vypadalo, jako by uznávaný Fin řídil rudý stroj poprvé. Většina jeho pokusů o předjetí skončila smykem, popřípadě hodinami, a v kombinaci se startem z 15. pozice (po závadě palivového čerpadla v kvalifikaci) a smolným výjezdem safety car, který ho připravil o výhodu jediné zastávky v boxech, to skončilo diametrálně odlišným začátkem sezony od toho loňského.
V roce 2007 Kimi v Melbourne vyhrál, letos nedojel do cíle a zbyl na něj jediný bod. Také Felipe Massa měl problémy hlavně sám se sebou. Hned ve druhé zatáčce dostal nikým neatakován smyk a urazil přední křídlo.
Poté se musel na dráze prát s jezdci, jako je Takuma Sató. Předjel ho, stejně jako další soupeře, pěkně. To ano. Ale v této pozici Ferrari v Melbourne být nemělo.
Už za týden v Malajsii si může nejlepší tým loňské sezony napravit pověst.
Výsledky závodu najdete ZDE