Vojtěch pojede nezvykle s vozem z kategorie produkčních.
"Je to pro nás velká šance, v kterou jsme ani nedoufali," uvedl Vojtěch v rozhovoru pro ČTK.
Před začátkem sezony ho rakouský tým oslovil, zda se zapojí do evropského programu, v jehož rámci budou přední jezdci jednotlivých zemí startovat v MS s vozem Mitsubishi Lancer. Vojtěch souhlasil a vybral si náročné šotolinové Mexiko.
"Moc jsem nevěřil, že to vyjde, ale podařilo se," dodal liberecký závodník.
Úřadující vicemistr republiky, který běžně startuje s Peugeotem 206 WRC, se v Mexiku již od pondělí připravuje, pilně trénuje a projíždí si trať.
"Vše funguje dobře. Auto je výborně připravené," pochvaloval si Vojtěch, který spolupracuje i s Rakušanem Manfredem Stohlem, jehož podporuje stejný koncern. "Jsme spolu v kontaktu již delší dobu a pomáhá nám i tady. Jeho rady jsou pro nás cenné," řekl Vojtěch, který zatím startoval v MS jen na asfaltu v Německu.
Postupně se seznamuje s chováním vozu, na které nebyl zvyklý. Mitsubishi je totiž výrazně slabší.
"Je ale vidět, že produkční vozy udělaly značný pokrok ve vývoji. Chybí mu pouze výkon, ale to je zapříčiněné vysokou nadmořskou výškou," uvedl Vojtěch po trénincích v okolí Leónu, tradičního centra rallye.
Na mexické šotolině
V Mexické rallye na piloty čeká sedmnáct rychlostních zkoušek na šotolinovém povrchu. V pozici lídra šampionátu se na tratích v blízkém okolí Leónu představí Fin Marcus Grönholm na fordu, jenž vyhrál předchozí Rallye Monte Carlo i Švédskou rallye. Výhru z loňska bude v Mexiku obhajovat Nor Petter Solberg se subaru, který naopak zatím nemá v hodnocení ani bod.
"Je to v podstatě normální rallye na štěrku. Není nějak mimořádně technická, ale nabízí kombinaci rychlých a pomalých pasáží," uvedl v tiskové zprávě Grönholm, jenž v Mexiku loni skončil druhý.
Dvojnásobný mistr světa zatím vede o čtyři body před úřadujícím šampionem Sébastienem Loebem se citroënem a v případě dalšího úspěchu se může stát prvním jezdcem v historii, jenž vyhraje tři úvodní rallye v sezoně.
Mexická rallye je v kalendáři MS od roku 2004. Vedle teplot kolem třiceti stupňů Celsia nabízí i závodění v nejvyšší zámořské výšce ze všech světových rallye. Rekordním bodem soutěže je letos vesnička El Tablón v poloze 2737 metrů nad mořem.
Taková výška, v níž je obvyklé spíše lyžovat než jezdit autem, ovlivňuje i chování vozů. "Na začátku vás vždycky překvapí, jak motor ztrácí sílu. Cítíte to tím víc, protože máte tendenci o tom přemýšlet. Pak si na to zvyknete a zapomenete na to. Tak jako tak je to pro všechny stejné," řekl na internetové stránce rallye Loeb.