"Každopádně to bude pro nás výzva, abychom prohloubili zkušenosti, které jsme nasbírali při našich startech v Mexiku a Argentině," dodal.
Štěpán Vojtěch se po boku svého navigátora Michala Ernsta po delší časové odmlce představí opět ve voze třídy "N". V předchozích dvou ročnících se mu v Rakousku i přes technické potíže dařilo. K ambicím na umístění se ale vzhledem k novému vozu a šotolinové trati vyjadřuje opatrně.
"Chtěl bych odjet takový závod, abych z něho měl dobrý pocit, stejně jako lidé kolem. S mými zkušenostmi na tomto povrchu a s tímto autem si vůbec netroufám odhadnout, kam se zařadíme."
Letošní ročník rakouské soutěže se oproti těm minulým poněkud pozměnil. Drtivá většina zkoušek se pojede právě na šotolině. Ze zkušeností a znalosti povrchu budou těžit především domácí závodníci v čele s Baumschlagerem, který stejně jako pilot českého OMV Rally Teamu startuje ve třídě "N".
"Porazit ho, to by byla náramná meta. Ale on jede se svým autem a na povrchu, který dobře zná," míní liberecký pilot.
Domácí jezdec Manfred Stohl vidí ale největšího favorita v maďarském šampionovi Balazsi Benikovi, který vyhrál soutěž před dvěma lety. "Bude tady spousta dobrých jezdců, a k vidění výborná šotolinová soutěž rally. Rychlostní zkoušky jsou nádherné, obzvláště ty druhý den v okolí Litschau," říká Stohl.
Sám se však rallye nezúčastní vzhledem ke svému programu v mistrovství světa.
Původně měl Štěpán Vojtěch zakončit sezonu na mistrovském závodě na Novém Zélandu. Na základě rozhodnutí OMV se ale nakonec v listopadu na svou další zámořskou štaci nevydá a pro letošek pro něj bude posledním závodem rallye v Rakousku.
Šestadvacátý ročník Waldviertel rallye startuje v pátek ve 14 hodin ve městě Horn. Absolutní vítěz bude znám v sobotu okolo 19.00. Cílová rampa bude umístěná veWaidhofen/Thaya.
Trať měří přes 560 kilometrů. 16 rychlostních zkoušek tvoří dohromady 190 ostrých kilometrů, z toho 160 vede po cestách s nezpevněným povrchem.