Už proto, že Alonsův nový tým McLaren má v úvodu sezony potíže a konkurenci nestačí. Zato mistr světa Brit Lewis Hamilton a jeho německý týmový kolega Nico Rosberg už v úvodním závodě v Austrálii ukázali, že oproti loňsku nic ze své síly neztratili.
Hamilton v Melbourne přidal 34. vítězství v kariéře a vyhrál sedm z posledních osmi závodů. Sérii mu přerušil jen Rosberg v Brazílii. Piloti Mercedesu v minulé sezoně získali double v 12 závodech z 19, dvojnásobným triumfem zahájili také novou sezonu a i v Sepangu se čeká především souboj mezi nimi.
„Nico bude určitě rychlý a bude se na mě tlačit stejně jako dosud. Ale pokud pojedu jako minule v Austrálii, tak by to snad mělo být dobré,“ zadoufal Hamilton.
Rosberg ví, že v Sepangu sehraje významnou roli kvalifikace, nikoliv však rozhodující. „Je to interní bitva ve stejných autech, takže kvalifikace je důležitá, ale viděli jsme několikrát v minulosti, že předjíždět se umíme. A v Sepangu to jde dobře, navíc bude důležitá strategie výměny kol,“ konstatoval Němec.
RADOST. Takhle členové stáje Mercedes loni slavili absolutní úspěch ve Velké ceně Malajsie.
Mistr světa z let 2005 a 2006 Alonso se vrátil do McLarenu po pětiletém působení ve Ferrari. V Melbourne ale chyběl kvůli následkům otřesu mozku po havárii v testování a jedenácté místo jeho britského týmového kolegy Jensona Buttona, navíc se ztrátou dvou kol na vítěze, neopravňuje k velkému optimismu.
„Byl jsem v Austrálii s týmem v kontaktu a vím, v jaké je situaci. Je jasné, že máme před sebou hodně práce, ale teď už se určitě budeme jen zlepšovat,“ řekl Alonso, který v Sepangu třikrát vyhrál a pokaždé s jiným týmem včetně McLarenu v roce 2007. „Pracoval jsem na sobě a cítím se dobře,“ ujistil.
V Austrálii piloty Mercedesu doplnil na stupních vítězů čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel z Německa, s hvězdným nováčkem v týmu Ferrari držel krok Brazilec Felipe Massa ve williamsu.
Průběh závodu může poznamenat počasí, které se v Malajsii často mění. K tomu došlo třeba v roce 2012, kdy deštěm přerušený závod vyhrál Alonso ve ferrari, ačkoliv tehdy startoval až z devátého místa.
Okruh Sepang International Circuit v Kuala Lumpuru- chrakteristika dějiště Velké ceny Malajsie formule 1 Délka trati: 5,543 km. Délka závodu: 56 kol = 310,408 km. Počet pravých zatáček: 10. Počet levých zatáček: 5. Počet Velkých cen: 16. Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.), Fernando Alonso (Šp.) a Sebastian Vettel (Něm./Red Bull) 3 - Ferrari 6. Nejvíce pole position: Michael Schumacher 5 - Ferrari 7. Nejrychlejší kolo v závodu: Juan Pablo Montoya (Kol./Williams), 2004: 1:34,223 min. Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher (Ferrari), 2004: 1:33,074 min. Nejrychlejší závod: Giancarlo Fisichella (It./Renault), 2006: 1:30:40,529 = 205,397 km/h. Vítězové předchozích pěti závodů |