Vettel první místo v Maďarsku nepustil, za ním Räikkönen a Bottas

Německý jezdec Sebastian Vettel z Ferrari (uprostřed) slaví vítězství na Velké ceně Maďarska. Po jeho boku druhý Kimi Räikkönen z Ferrari (vlevo) a Valtteri Bottas z Mercedesu. | foto: AP

30 2017
Stylem start - cíl ovládl Velkou cenu Maďarska formule 1 německý jezdec Sebastian Vettel, čímž navýšil náskok na prvním místě pořadí jezdců. Za ním dojel týmový parťák Fin Kimi Räikkönen. Třetí skončil další finský závodník Valtteri Bottas, který těsně před cílem předjel kolegu z Mercedesu Lewise Hamiltona.

Vettel vede před letní pauzou mistrovství světa už o 14 bodů před Lewisem Hamiltonem z Mercedesu, který skončil až na čtvrtém místě.

VC Maďarska jsme sledovali v podrobné reportáži.

Vettel měl sice zhruba od poloviny závodu problémy s řízením, přesto si dojel pro čtvrtý triumf v sezoně a první po čtyřech závodech. Čtyřnásobný mistr světa porazil Räikkönena o necelou sekundu. Bottas, který se díky sportovnímu gestu Hamiltona posunul v závěru na třetí místo, za vítězem zaostal o dvanáct sekund.

„Je to skvělý výsledek. I když to možná nebylo vidět, byl to náročný závod,“ prohlásil po závodě vítězný Vettel. „Nevím, co se rozbilo. Řízení začalo ujíždět na stranu. V závěru se to vrátilo do normálu, ale i tak jsem si musel dávat pozor.“

Räikkönen byl zklamaný, protože se dlouho zdálo, že je rychlejší než Vettel. Předjet ho však nedokázal. „Není snadné předjíždět, navíc když jde o týmového kolegu. Musíte si dávat větší pozor,“ komentoval finský závodník. „Sice jsme získali double, který je super pro tým, ale chtěl jsem tady vyhrát.“

Krátce po startu skončil závod pro Daniela Ricciarda z Red Bullu poté, co do něj ve druhé zatáčce vrazil týmový kolega Max Verstappen. Nizozemský jezdec za zavinění kolize dostal desetivteřinovou penalizaci. „Tým se mi omluvil a řekli, že si s Maxem promluví. Mohl bych mu vynadat, ale kdyby se začal vymlouvat, akorát by z toho byl opravdový problém,“ uvedl Ricciardo.

Fotogalerie

Vettel s Räikkönenem od začátku těžili z podařené kvalifikace a drželi se v čele. O vedení sice přišli po výměně gum, ale ve 43. kole ho získali zpět, když vedoucí Verstappen zajel do boxů. Nizozemský pilot se po odpykání penalizace vrátil na trať až na pátém místě a to obsadil i v konečné klasifikaci.

Ve 47. kole Bottas pustil na třetí místo Hamiltona, který ale náskok Vettela ani Räikkönena nestáhl. Výměnu navíc zkomplikovaly i problémy britského pilota s vysílačkou. „Měl jsem rychlost, byl jsem za Valtterim a nemohl jsem to týmu hlásit. Když jsem se dostal před něj, dal jsem do toho všechno, ale pak jsem se zasekl za jezdcem o kolo zpět,“ uvedl Hamilton.

V závěru posledního kola se proto britský jezdec na oplátku nechal týmovým kolegou předjet a umožnil mu umístit se na stupních vítězů. „Pro boj o titul mistra světa je to rána, ale když něco slíbím, tak to dodržím. Zpomalit o sedm sekund bylo těžké, protože jsem se obával Maxe Verstappena,“ prohlásil Hamilton, kterého však může uklidňovat statistika, že od roku 2005 vítěz maďarské Grand Prix nikdy nezískal na konci sezony titul.

Bottas gesto ocenil. „Na konci jsem měl trochu obavy, ale děkuji Lewisovi, že dodržel slib a pustil mě před sebe. Je to škoda, protože jsme měli dobrou rychlost,“ přidal finský pilot, který popáté za sebou skončil na stupních vítězů. Po třech druhých místech a jednom vítězství ovšem šlo o jeho nejhorší výsledek.

Formuli nyní čeká tradiční letní přestávka a dvanáctý závod sezony, Velká cena Belgie, je na programu 27. srpna.

Velká cena Maďarska formule 1

1. Vettel (Něm./Ferrari) 1:39:46,713 (průměrná rychlost: 185,836 km/h), 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) -0,908, 3. Bottas (Fin./Mercedes) -12,462, 4. Hamilton (Brit./Mercedes) -12,885, 5. Verstappen (Niz./Red Bull) -13,276, 6. Alonso (Šp./McLaren) -1:11,223, 7. Sainz (Šp./Toro Rosso), 8. Pérez (Mex./Force India), 9. Ocon (Fr./Force India), 10. Vandoorne (Belg./McLaren) všichni -1 kolo.

Průběžné pořadí MS (po 11 z 20 závodů): 1. Vettel 202, 2. Hamilton 188, 3. Bottas 169, 4. Ricciardo (Austr./Red Bull) 117, 5. Räikkönen 116, 6. Verstappen 67, 7. Pérez 56, 8. Ocon 45, 9. Sainz 35, 10. Hülkenberg (Něm./Renault) 26.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 357, 2. Ferrari 318, 3. Red Bull 184, 4. Force India 101, 5. Williams 41, 6. Toro Rosso 39, 7. Haas 29, 8. Renault 26, 9. McLaren 11, 10. Sauber 5.

Autoři: ,

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Lvi dožrali. Végh knokautoval Vémolu v prvním kole, Martínek zlomil Peštu

Hned třikrát slovenský bijec Attila Végh porazil českého zápasníka Karlose Vémolu. Kromě knokautu v prvním kole dlouho...

Premium

POHLED: Vémola vs. Végh. Zápas století, nebo prázdná show?

Souboj Karlose Vémoly s Attilou Véghem uvidí ve vyprodané O2 areně přes devatenáct tisíc lidí. Větší zájem vyvolaly jen...

Česko - Kosovo 2:1, fotbalisté otočili skóre a postoupili na Euro

Vrcholný turnaj fotbalistů bude po čtyřech letech zase s českou účastí. Národní mužstvo s předstihem vybojovalo postup...

Premium

Světové komplimenty pro českého mistra. Jak se Slavia proslavila

Představte si scénku, která se odehrála dvacet minut po zápase. Obrovitánský stadion Camp Nou už byl liduprázdný, přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Po titulu zůstal Fejfar bez výhry: Liché roky nám nejdou

Autokrosař Václav Fejfar letos nechtěně potvrdil to, co ukazovaly poslední sezony: po výborné přichází slabší. Po...

Pilot Albon bude v příští sezoně F1 pokračovat v Red Bullu

Thajský pilot Alexander Albon bude v příští sezoně formule 1 pokračovat v týmu Red Bull po boku Nizozemce Maxe...

Zůstane Hamilton v týmu Mercedes? Záleží o i na Wolffově rozhodnutí

Pilot Lewis Hamilton po zisku šestého titulu mistra světa ve formuli 1 končit nehodlá. Čtyřiatřicetiletý jezdec však...

Grand Prix v Brně se pojede i příští rok, potvrdil promotér šampionátu

Motocyklová Grand Prix bude v Brně i příští rok, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí Jihomoravského kraje Monika...

Najdete na iDNES.cz