O posledním prázdninovém víkendu bude na východní Moravě závodit 29 vozů kategorie S2000, což je těsně za světovým rekordem. Maximem zůstává 31 modelů z loňské Rallye San Remo.
Naprostou převahu mají vozy Škoda Fabia, které tvoří téměř polovinu všech "dvoutisícovek". Na trať jich vyjede čtrnáct.
"Uděláme všechno proto, abychom zase uspěli," slíbil šéf továrního týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek, jehož stáj ovládla předchozí dva ročníky.
Barvy mladoboleslavské stáje hájí lídr IRC i mistrovství světa vozů S2000 Juho Hänninen z Finska a předloňský vítěz barumky Jan Kopecký. S tovární podporou startují dvojnásobný vítěz zlínské soutěže Freddy Loix z Belgie a Nor Andreas Mikkelsen. Vysoké ambice má také trojnásobný vítěz závodu Roman Kresta.
Vítaným zpestřením bude účast Fina Toniho Gardemeistera, který s Krestou v roce 2005 závodil v mistrovství světa v továrním týmu Ford. "Toni už ode mě zjišťoval, jak nastavit auto," s úsměvem poznamenal Kresta.
Gardemeister přijede do Zlína poprvé stejně jako bývalý juniorský mistr světa Patrik Sandell, talentovaní mladíci Robert Barrable z Irska a Karl Kruuda z Estonska nebo německé duo Mathias Kahle, Mark Wallenwein.
Konkurenční Peugeot nabídne sedm modelů 207 S2000. Jasnou jedničkou je vítěz Rallye Monte Carlo Bryan Bouffier, který zlínské prostředí dobře zná. Před rokem přišel o vítězství až v samém závěru. Velké ambice má i mladý Belgičan Thierry Neuville, jenž letos triumfoval na Korsice, stejně jako český šampion Pavel Valoušek nebo další Brit Guy Wilks.
Zbylých osm modelů S2000 tvoří značky Ford, Proton, Volkswagen a Toyota. Pozornost bude upřena zejména na protony, které řídí Ital Giandomenico Basso a Švéd PG Andersson. Z produkčních vozů se nejvíce očekává od plzeňského Václava Pecha v mitsubishi.