„Jsem šťastný za celý tým, v tom horku to bylo velice náročné pro všechny, ale povedlo se,“ měl radost úřadující šampion.
Na jihu Moravy čekaly na jezdce náročné podmínky. Extrémně vysoké teploty jim na pohodě nepřidaly, naopak opětovná přítomnost fanoušků byla velkým pozitivem. Diváci směli ke trati vůbec poprvé v ročníku, předchozích podniků se kvůli restriktivním opatřením v souvislosti s koronavirovou pandemií zúčastnit nemohli.
„Na atmosféře to bylo hned poznat, především v servisní zóně bylo po dlouhé době opět živo,“ pochvaloval si Pech.
Posádka EuroOil Teamu se dobře naladila na nedávné Rallye Plzeň, kterou původně neměla v plánu. Rallyesprint na domácí půdě ale ovládla, čímž položila základ k výhře v Hustopečích.
Trať tradičně lemovaly vinice, jak už je na Břeclavsku zvykem.
„Charakter tratí je tu specifický, obslužné cesty ve vinohradech jsou každá z jiného asfaltu a všude leží prach. Hodně to tu klouže, ale tuhle rallye máme s Petrem (spolujezdcem Uhlem) rádi,“ vykládal Pech.
Závodníkům komplikovala rallye tma. Původně se po západu slunce mělo jet jen v poslední rychlostní zkoušce prvního dne, jenže harmonogram se změnil, a tak se musely posádky bleskově přizpůsobovat.
„Narychlo jsme tedy s Petrem nasadili světelnou rampu, ale ve spěchu neutáhli spodní držák. Hned po startu se celá rampa se čtyřmi světly začala přizvedávat a vypadalo to, že ji úplně ztratíme a ještě při tom rozbije přední okno,“ líčil obhájce českého titulu.
Příběh měl ale šťastný konec. Trochu nečekaně, na technické potíže má totiž Pech obvykle smůlu...
„Naštěstí rampa vydržela na svém místě a po vložce ji Petr utáhl pořádně. Ale telefon jsem měl plný zpráv od lidí z tratě, že nám lítají světla nahoru a dolů,“ usmíval se.
Další závod šampionátu čeká Pecha druhý týden v červenci, kdy se představí na Rallye Bohemia. Průběžně mu patří páté místo.