„Naše auto je postavené podle národní homologace a nesplňuje tak podmínky FIA, které platí v soutěžích mistrovství Evropy, kterou Barumka jako jediná u nás je. Ředitel Barum Rallye pan Regner měl snahu pro nás na FIA vyjednat výjimku, abychom jako špičková posádka českého mistrovství mohli statovat vpředu, ale nepovedlo se to. Pojedeme tak jako první auto mezi závodníky, kteří jedou jen domácí šampionát, který je pro nás prioritou,“ vysvětloval Pech.
Nicméně pořadatelé slíbili, že se budou vyhlašovat absolutní výsledky dohromady z obou šampionátů. „Takže máme šanci bojovat i o celkové vítězství v Barum Rallye.“
Soutěž nabídne celkem 15 rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 230 kilometrů. Ta první se jede tradičně v pátek od 21 hodin v centru Zlína. Vítěz bude znám v neděli po 16. hodině.
„Barumka je náročná svou délkou a technickou tratí. Naše auto jsme od poslední soutěže opět o něco vylepšili, abychom dosáhli lepší trakce a neztráceli tolik pohonem pouze zadní nápravy. Letos je pro nás s Porsche každá soutěž nová a nedokážu odhadnout, jak na tom na Barumce můžeme být,“ mínil plzeňský pilot, který vyrazí na trať se spolujezdcem Petrem Uhlerm.
„Jsou tady úseky, které nejsou pro naše auto vhodné, ale na druhou stranu je tady zase dost míst, kde můžeme být ve výhodě. Jako katastrofu nehodnotím ani to, že budeme startovat dvě hodiny za špičkou a některé erzety tak už pojedeme za tmy. S tím si umíme poradit. A ve Zlíně se fandí jako nikde jinde, atmosféra téhle rallye je nenapodobitelná,“ těšil se Pech.
Kam ho fanoušci doženou?