Místo čistě asfaltové soutěže, kterou v posledních letech San Remo bylo, tak na jezdce čeká šotolinová trať a žádný z týmů přesně neví, co může od nových podmínek očekávat.
Soutěž má svůj původ v Costa Smeralda Rallye, která byla součástí evropského šampionátu. Pro letošní podnik však byly vytyčeny zcela nové tratě.
Obě Fabie WRC startující na Sardinii se budou v některých technických detailech lišit od vozů, které se zúčastnily Britské rallye před dvěma týdny.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) povolila týmu Škoda Motorsport postupnou homologaci ve dvou krocích, což umožnilo pokročit s vývojovými pracemi.
"FIA nám dala příležitost k omezené homologaci. Nová technická řešení, která jsme na voze použili, by nám měla umožnit další krok kupředu. Pokud budou podmínky při soutěži stejné jako při testech, myslím, že uvidíme další dobrý náznak výkonu našeho vozu," řekl v tiskové zprávě vedoucí českého týmu Martin Mühlmeier.
Podle stávajících předpisů by totiž neměly tovární týmy nestartující v kompletním programu MS měnit v průběhu sezony homologace svých vozů.
Škoda tak startovala prakticky s homologací pro rok 2003. Hlavní změny nové verze by měly podle tiskové zprávy spočívat v přemístění výfukového systému z levé na pravou stranu a upravené zadní části podvozku.
Upraveno bylo rovněž vstřikování vody do sacího potrubí, čímž se zvýšil výkon motoru.
Gardemeister věří, že tyto úpravy posunou tým stejně blízko k ostatním továrním jezdcům jako na Finské rallye, kde skončil Jani Paasonen na šestém místě.
"Soudě podle našich testů by to tak mělo být," řekl finský jezdec, který již na Sardinii jednou v minulosti startoval. Trať byla ale zcela odlišná. "Asi nejsem tím správným, kdo by mohl radit. Po prvních sedmi kilometrech soutěže jsem se tehdy dvakrát otočil a převrátil auto přes střechu," přiznal Gardemeister.
Italská rallye bude mít centrum soutěže v Porto Cervo v severovýchodní části ostrova. Servisní zóna leží nedaleko pláží města Olbia.
Soutěž začne šesti rychlostními zkouškami v pátek, kdy na startující čeká 158,56 kilometru. Na sobotu je připraveno sedm měřených úseků (147,99 km) včetně dvou průjezdů nejdelší zkoušky Tandalo (34,21 km).
Nedělních 77,68 kilometru tvoří opět šest erzet. Vítězná posádka by měla do cíle v Porto Cervo dojet v neděli v 16:45.