Oba vozy Škoda Octavia se zatím krčí v druhé desítce. Francouz Didier Auriol je třináctý ze ztrátou více než deseti sekund a s těsným odstupem za ním následuje octavia Fina Toniho Gardemeistera. Jenže ten dostal jednominutovou penalizaci za nefungující zařízení GPS během seznamovacích jízd a propadl se do čtvrté desítky.
Finský jezdec měl na začátku týdne potíže s tréninkovým vozem a vyměnil jej za jiný. Mechanici však podle internetové stránky rally-live.com zapomněli přemontovat do náhradního auta satelitní vysílač GPS, který je nutný pro pořadatele, aby mohli vůz sledovat. Gardemeister proto dostal minutovou penalizaci ještě před startem dnešní první etapy.
Smůlu měl Argentinec Gabriel Pozzo startující s octavií za soukromou stáj ProRacing International. Při "shakedownu" poškodil po skoku spodní část motoru a mechanici nestihli jeho auto včas opravit. Do dnešní etapy by měl nastoupit, bude však mít manko tří minut na Grönholma.
Auriola vážou k Argentině příjemné vzpomínky, neboť tu dvakrát dokázal vyhrát. "Ještě dnes si vzpomínám na některé erzety, které jsme zde jeli před deseti lety. Od té doby se toho hodně změnilo. Trať je hlavně o dost širší, než co si pamatuji a
celá rallye je tak výrazně rychlejší," zhodnotil Francouz.
"Trať byla docela obtížná, nemohli jsme tak udělat mnoho změn v nastavení vozů," tvrdil Fin. "Na druhou stranu si myslím, že seřízení vozu, které jsme použili ke konci Rallye Nový Zéland, bude nejvhodnější i pro ostrý start. Zpočátku byl vůz příliš měkký, před naší druhou jízdou jsme proto vyztužili podvozek a bylo to lepší," vysvětlil Gardemeister.
Soutěž pokračuje v pátek dalšími jedenácti rychlostními zkouškami.
Průběžné pořadí (po 2 rychlostních zkouškách): 1. Grönholm (Fin./Peugeot) 4:20,2, 2. Solberg (Nor./Subaru) - 2,3, 3. Sainz (Šp./Citroën) -2,8, 4. Burns (Brit./Peugeot) -2,9, 5. C. McRae (Brit./Citroën) -4,1, 6. Mäkinen (Fin./Subaru) -5,2, ...13. Auriol (Fr./Škoda Octavia) -10,50, 14. Gardemeister (Fin./Škoda Octavia) -10,90.