Zatímco Gardemeister dokázal s novou verzí Octavie WRC první dějství Finské rallye úspěšně dokončit a má na dosah elitní desítku výsledkové listiny, Eriksson se pro závadu palivového systému musel se soutěží rozloučit už po šesté rychlostní zkoušce.
Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba uvedl, že s takovouto závadou se nikdy předtím nesetkal.
Eriksson přitom odstartoval s velkým očekáváním a v úvodních zkouškách dokazoval, že s novým vozem může držet krok s nejlepšími. Po šesté rychlostní zkoušce však při návratu do servisní zóny vypověděla octavii poslušnost palivová tryska, která vůz připravila o veškeré palivo i o naděje na dobrý výsledek. Necelé dva kilometry od servisu tak byl Eriksson přinucen odstoupit.
Naopak Gardemeistera dělí od šesté příčky, která po úvodních deseti rychlostních zkouškách patří Carlosu Sainzovi, jen 47 sekund. "První rychlostní zkoušky na této soutěži už tradičně nepatří k mým nejoblíbenějším. Nevím proč, prostě se mi na nich nedaří. Zítra to bude mnohem lepší, čekají nás totiž ty oblíbené," řekl finský pilot.
"Trochu mám obavy z toho, že odstartuji jako první a budu tak čistit trať soupeřům. Určitě však pojedu s maximálním nasazením a budu se snažit o nějaká ta místa poskočit výš. Rozdíly mezi námi a vozy před námi nejsou nijak výrazné. Navíc naše auto jede výborně," dodal Gardemeister.
Výsledky - po první etapě:
1. Burns (Brit./Peugeot) 1:06:08,1 hod., 2. Rovanperä (Fin./Peugeot) -12,0, 3. Grönholm (Fin./Peugeot) -21,9, 4. Solberg (Nor./Subaru) -1:12,3, 5. C. McRae (Brit./Ford) -1:16,8, 6. Sainz (Šp./Ford) -1:18,9, 7. Lindhölm (Fin./Peugeot) -1:31,7, 8. Mäkinen (Fin./Subaru) -1:42,1, 9. Loix (Belg./Hyundai) - 1:43,9, 10. Märtin (Est./Ford) -1:44,3, ...15. Gardemeister (Fin./Škoda) 2:06,8.