Vidět tatru jen na pěti kolech je adrenalin, říká šéf mohelnického klání

Triuk trial, ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

7 2018
Stroje versus příroda. Do nerovného souboje se na Velké ceně Mohelnice v truck trialu pouští piloti těžkých osmikolových tater, legendárních vozů Praga V3S i nápaditých prototypů vlastní konstrukce. Letos byl závod v Mohelnici součástí seriálu mistrovství republiky už podesáté. Za tuto dekádu si udělal výborné jméno jako výjimečně náročný a vidět obrovské náklaďáky v nesnázích či převrácené na boku zase přitahuje davy diváků.

„Jsem spokojený. Kluci si zajezdili a bylo to i divácky zajímavé,“ hodnotí opatrně sportovní ředitel Oldřich Janků ze spolupořádajícího Agenas Teamu.

Jaký byl letošní ročník?
Ohlas posádek byl pozitivní, hodnotili to tak, že si vydatně zajezdili, a kdo prý zvládne Mohelnici, tak už zvládne jakýkoliv trucktrialový závod v republice. Opravdu je tato lokalita jedna z nejlepších pro tyto závody. Závodník Radek Vinopal psal na Facebooku, že sice skončil čtvrtý, což na bednu nestačí, ale že na Mohelnici je to veliký úspěch. Když jsem se koukal na první videozáběry a viděl, jak osmikolová tatra stojí jen na pěti a tři má ve vzduchu, je to adrenalin. Závod se povedl a byl lepší než ty předchozí.

Přibylo proti loňsku posádek?
Víceméně ne. Loni jsme ale měli víc aut v malých skupinách v S2, letos byly jen tři, loni jich bylo pět, naopak nárůst byl ve větších kategoriích. Třináct aut v osmikolkách je neskutečné množství, k tomu dvanáct v šestikolkách v kategorii S4. Bylo to složitější, ale vymysleli jsme to tak, že odjeli za celý závod devět sekcí, což je na velká auta dost.

Dá se po letech vymyslet v lomech u Křemačova něco nového?
V malém lomu jsme v sekci číslo 7 vymysleli nový start v místech, kde se to nahoru nedá vylézt ani po čtyřech. Tak jsme to tam vysekali a pustili odtud osmikolové tatry směrem dolů, protože ty se kutálet přes kabinu těžko mohou. Přesto jsem měl obavu, jestli to kluci vůbec pojedou, ale nikdo neodmítl. Je to zřejmě nejstrmější sráz, který v Mohelnici vůbec je. Zkoušeli to večer vyjet směrem nahoru, ale nedostali se ani do půlky. Nevím, jaký to má sklon, ale myslím, že je to víc než 45 stupňů.

Víte, kolik lidí během víkendu závody navštívilo?
Ještě nemáme přesná čísla, ale minimálně osm tisíc tam za oba dny bylo. Sobota byla slabší, v neděli se mi zdálo více lidí. Ale je to subjektivní – když stojíte dole u sekcí, vidíte davy lidí, ale jakmile se podíváte shora z vrtulníku, zdá se vám, že tam nikdo není.

V Mohelnici startují i posádky ze Slovenska a Polska. Přijíždějí i fanoušci z okolních zemí?
Ze Slovenska přijeli lidé i autobusy a jeden menší dorazil i s fanoušky z Polska. Letos odsud přibyla i jedna nová posádka s novým autem, tedy novým v truck trialu, protože jinak má jejich tatra svůj věk. Podle našich informací letos přijelo ze Slovenska a Polska hodně lidí.

Tatry stárnou, nová auta se neobjevují?
Ne, nic nového. Trochu mě mrzí, že se vytrácí malá autíčka v kategorii S1, kde kdysi jezdily tatry kačeny a unimogy, tedy ty nejmenší náklaďáčky. Letos vůbec nebyly, protože je prý na tato auta náročné sehnat náhradní díly, a když jsou, tak velmi drahé. V kategorii S2 jezdí větší unimogy, ale letos byly tři. Menší auta se zkrátka vytrácejí. Kolem truck trialu se pohybujeme od roku 2001 a tehdy bylo startovní pole v těchto menších autech daleko početnější, a když naopak těch největších osmikolových tater bylo pět, brali jsme to jako velikánské množství – a k tomu dvě tři šestikolové. Letos bylo v těchto dvou kategoriích největších aut dohromady pětadvacet posádek.

V závodě jsou navíc k vidění i starší vozy Praga V3S…
Někteří kluci, zejména Broňa Ševčík a Roman Zeť, je mají neskutečně připravené a nablýskané. Zvlášť když si vezmete, že je to pětašedesát let, kdy se to auto začalo vyrábět. Spěje to k tomu, že Velká cena bude přehlídka historických vozidel. Vždyť tatra a její podvozek s centrální rourou jsou nepřekonatelné. Ten, kdo to vymyslel, byl génius.

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Lvi dožrali. Végh knokautoval Vémolu v prvním kole, Martínek zlomil Peštu

Hned třikrát slovenský bijec Attila Végh porazil českého zápasníka Karlose Vémolu. Kromě knokautu v prvním kole dlouho...

Barcelona - Slavia 0:0, senzace v Lize mistrů, hosty podržel Kolář

Slávističtí fotbalisté v Champions League způsobili velkou senzaci. Ve svém čtvrtém vystoupení v prestižní klubové...

Premium

POHLED: Vémola vs. Végh. Zápas století, nebo prázdná show?

Souboj Karlose Vémoly s Attilou Véghem uvidí ve vyprodané O2 areně přes devatenáct tisíc lidí. Větší zájem vyvolaly jen...

Premium

Světové komplimenty pro českého mistra. Jak se Slavia proslavila

Představte si scénku, která se odehrála dvacet minut po zápase. Obrovitánský stadion Camp Nou už byl liduprázdný, přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Australská rallye se kvůli požárům pojede asi ve zkrácené podobě

Závěrečná rallye mistrovství světa v Austrálii by se měla odjet ve zkrácené podobě. Lesní požáry na jihovýchodě země,...

Buggyra rozjela svou akademii. Jenže Čechy to nezajímá, štve Koloce

Buggyra Academy už běží, ale podle majitele roudnické motoristické stáje Martina Koloce vlastně Čechy ani moc nezajímá....

Formule 1 chce být nejpozději v roce 2030 uhlíkově neutrální

Formule 1 si poprvé v historii stanovila strategii udržitelného rozvoje a vyhlásila cíl být nejpozději v roce 2030...

Po titulu zůstal Fejfar bez výhry: Liché roky nám nejdou

Autokrosař Václav Fejfar letos nechtěně potvrdil to, co ukazovaly poslední sezony: po výborné přichází slabší. Po...

Advantage Consulting, s.r.o.
MANAŽER LABORATOŘE ANORGANIKY

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz