O čtyři roky později začal kamion řídit. Jenže jako šéf posádky byl veden navigátor Brazilec André Azavedo.
Oba tentokrát budou pilotovat svůj vůz. Tomeček sehnal druhého sponzora, internetový server přinášející sportovní výsledky. "To bylo nejtěžší. Trvalo to půl roku."
Pojede se dvěma nováčky: navigátorem Vojtěchem Morávkem a australským mechanikem Michaelem Tanakou, zástupcem sponzora. "Je to výzva."
Mechanik viděl závodní Tatru poprvé ve středu večer. "Byl jsem unešený," řekl Tanaka. Vůz si vyzkouší v závodním tempu teprve při posledních testech na Slovensku.
"Seznámíme se, něco pochytíme. I když stačit to nebude. A že je od sponzora? Má zkušenosti z australské rallye a vztah k autům. Nešel bych do lidí, co mají penízky, ale když zajedou do bláta, tak nevystoupí z auta," říká Tomeček, který dojel na Dakaru loni druhý.
Řídit bude vůz od dvě stě kilo lehčí než v minulosti. "Máme menší baterky, lehčí tlumiče. A někteří z nás navíc hubnou," říká se smíchem.
Přesto jsou věci, které v autě musí mít, i když jsou zátěží. Posádka veze omezené zásoby vody i pití, ale na nerozbitnou lahev slivovice, fotoaparát a talismany nezapomene. "Od manželky dostávám prasátko a holky mi taky něco dají."
S rodinou prožije zkrácené Vánoce, už 26. prosince se vydává směr Barcelona, kde nadcházející ročník Dakaru startuje. Znovu se postaví proti tradičním soupeřům: Karlu Lopraisovi a vozům Daf a Kamaz. Právě poslední stáj naposledy při soutěži ničila konkurenci i cestou protestů.
"Nejsme připraveni na jejich hru a ani nechceme být. Nebudeme závodit u stolu," říká rázně Tomeček.
Prospět by mu mohla úprava pravidel: snížená maximální rychlost a dvě maratonské etapy se zákazem nočního opravování vozů. "Cíl? Hlavně dojet ve zdraví a za měsíc tu s vámi mluvit o tom, jaké to bylo."
Tomáš Tomeček
■34 let
■ Rallye Dakar Rallye pojede podesáté
■ Vůz pilotuje od roku 1999, poprvé však jede pod svým jménem
■ V roce 1995 vyhrál jako navigátor Karla Lopraise, dvakrát byl druhý