Potřetí během čtyř let byl Tomáš Tomeček s Tatrou nejrychlejší mezi kamiony na Africa Eco Race.
"Je to super. Moc se mi to líbilo, všechno fungovalo a auto jelo úžasně," pochvaloval si v cíli přerovský rodák. Maratonský závod, který jde severem afrického kontinentu ve stopách původní legendární Rallye Paříž - Dakar, skončil o uplynulém víkendu tradičním defilé u Růžového jezera právě poblíž senegalského hlavního města.
Přímý pokračovatel nejtěžšího závodu světa se však pod názvem Rallye Dakar jede od roku 2009 z bezpečnostních důvodů v Jižní Americe a závod v Africe, který se koná ve stejném termínu, stojí v jeho stínu. Důkaz? V kategorii kamionů soutěžilo pět vozů, reálně o vítězství ale bojovaly jen tři, dvě zbývající belgické posádky ztrácely v cíli na Tomečka více než dvaadvacet hodin.
To však duny v Mauritánii nezmenší a nijak neubere na náročnosti navigace v poušti. Všechna úskalí zvládla oranžová Tatra přejet nejrychleji a hlavně nejspolehlivěji. Posádce Livescore.com se vyhnuly větší technické problémy a většinu závodu Tomáš Tomeček kontroloval své vedoucí postavení před Portugalkou Elisabete Jacinto na Manu a Miklosem Kovacsem na Scanii.
Na maďarského vítěze z roku 2010 ztratil výrazněji jen v nejtěžší osmé etapě kolem Akjutu. "Byla to hodně těžká trať, pořád jsem nemohl najít tempo. Sotva jsme se rozjeli, už jsme museli zastavovat. Na trati byly i měkké duny, skoky a bylo to těžké i navigačně," uvedl závodník žijící v Příboru v týmové videoreportáži. Po 5 580 kilometrech, z toho 2 297 soutěžních, měl ale Tomeček na druhého Maďara Kovácse náskok téměř dvou hodin.
I kvůli méně početnému poli uvádějí organizátoři společné pořadí pro automobily a kamiony. V něm patří Tomečkovi páté místo. Nejrychlejší byl legendární Jean Louis Schlesser s buginou vlastní výroby.
Pro charismatického Francouze to bylo vítězné loučení se závodní kariérou, na Africa Race vyhrál při všech svých šesti účastech. "Chci poděkovat všem lidem, kteří tvrdě pracovali na organizaci tohoto závodu. A také svému perfektnímu navigátorovi, kterého můžu doporučit všem špičkovým pilotům," rozplýval se v cíli Schlesser, který v pětašedesáti letech opustí kokpit své buginy s náhonem dvou kol. U Africa Race však plánuje zůstat jako pořadatel. Zajímavostí letošního ročníku byl start dvou kazašských posádek v kategorii automobilů. Vozy označené jako H3 pocházejí z Dřevohostic na Přerovsku z dílny Offroadsport závodníka Mirka Zapletala. Dojely na 10. a 13. místě.