Ve francouzské metropoli se pořadatelský speciál objevil až s pětihodinovým zpožděním a Tomečkovi s Jaromírem Martincem tak uletěl navazující spoj do Prahy. V Čechách se místo rána objeví až dnes večer.
"Technické problémy jsme měli již na letišti v Dakaru, kde se jim nedařilo natankovat palivo do nádrže a odletěli jsme proto s dvouhodinovým zpožděním," popisoval začátek útrap Tomeček v telefonickém rozhovoru pro ČTK.
Nádrže Boeingu však v Senegalu nebyly pravděpodobně naplněny dostatečně, a tak letadlo muselo neplánovaně přistát k dotankování v Toulouse. "Po půl hodině jsme sice pokračovali dále, ale do Paříže jsme přiletěli o pět hodin později," krčil rameny pilot Letka Racing Teamu.
Na rozdíl od svého krajana Karla Lopraise, jenž v Paříži přesedl do vozu, pokračoval Tomeček dále letecky, musel ale hledat náhradní spoj do Prahy. "Nakonec se nám podařilo letenky přebukovat. Přiletíme ale až večer," uvedl. Kvůli tomu, že jej ve středu čekají v české metropoli reklamní povinnosti, je nucen přespat nečekaně v Praze. Kdyby totiž cestoval domů na sever Moravy, čekala by jej prakticky další dakarská etapa.
S odstupem několika dní již Tomečka opustilo i zklamání z problémů v patnácté etapě, které jej připravily o umístění na stupních vítězů. Stejně jako před dvěma lety totiž na jeho kamionu praskla hnací kloubová hřídel levého předního kola. "Nyní nám praskla jiná část poloosy. Na rozdíl od předešlého případu jsme ale na tuto možnost byli připraveni," podotkl Tomeček.
Hlavním problémem však bylo, že Tatra uvízla v písku a před opravou ji bylo nutné vytáhnou na rovinu. "Auto totiž bylo nakloněno a hrozilo, že by na nás spadlo," vysvětlil devítinásobný účastník dakarské rallye. Oprava tedy mohla začít až poté, co je pořadatelský kamion, který uzavíral startovní pole, vytáhl. "Vše jsme měli připravené a jen jsme čekali, až přijede. Během pěti minut bylo vše hotovo a mohli jsme začít opravovat," řekl Tomeček.
Do budoucna však bude muset vymyslet, jak těmto problémům předcházet. Stejný problém totiž postihl i Lopraisovu tatru. "Důvodem, proč hřídel praskla, je asi skutečnost, že tato část vozu je stabilně přetěžována. Neprospívají jí ani nárazy plynoucí ze závodní jízdy," přemýšlel Tomeček. Nic nevyřešila ani výměna výrobce kritického dílu.
I přesto, že se podařilo rychle kamion zprovoznit a pokračovat v soutěži, šance na dobrý výsledek, byly pryč. "Z toho, že hřídel praskla, jsem smutný. S tím, že jsme dojeli, jsme ale spokojeni. Předtím i po nehodě jsme se drželi v popředí a auto fungovalo výborně," řekl. Tomečkovci si pochvalovali i náročnost 26. ročníku rallye. "Byl obtížný, více než jsme čekali. Ne však enormně. Jak už jsme ale řekl před startem, nám to vyhovovalo," dodal Tomeček.