Jak porazit ruské Kamazy a odrazit útok stále se zlepšujících nizozemských DAFů? To je otázka, kterou si po návratu Dakaru kladou oba. Zatímco zkušenější Loprais věří, že prorazí stávající cestou, Tomeček vidí budoucnost ve spojení a vytvoření silného českého týmu, který by byl schopen lépe čelit zahraniční konkurenci.
"Když jsme stáli pod rampou za trojicí ruských kamazů, nebyl to hezký pohled. Porazili nás a to je něco, co nemáme rádi," řekl Tomeček na tiskové konferenci po návratu do Čech.
Lopraise však myšlenka spojení nijak nenadchla. "Tomáš je jiný tým. Ostatní nasazují tři vozy pro jeden tým," uvedl Loprais. Usednout k jednomu stolu se mu také moc nechce. "My máme k dispozici každý jiný typ vozidla, i když základ je stejný. Rusové a DAFy mají úplně stejné. Kdybychom to udělali, museli bychom mít tři stejná auta a to bohužel nemáme," vysvětloval sedmnáctinásobný účastník pouštní soutěže své důvody.
Tomeček však tuto situaci nevidí tak tragicky a dovede si představit spolupráci i za stávajícího vozového parku, tedy že budou oba používat současné verze svých tatrovek. "Šancí, jak Rusům konkurovat, je vytvořit jeden velký tým a ne dva malé soukromé," myslí si Tomeček, který letos dojel na Dakaru šestý, o místo před Lopraisem.
I když ke spolupráci dvou nejúspěšnějších českých 'dakaristů' s největší pravděpodobností nedojde, oba přemýšlejí o tom, jak Vladimira Čagina a spol. porazit. "Do budoucna máme hodně témat k zamyšlení. Faktem ale je, že Rusové na Dakar trénují, vyvíjejí vůz celý rok a mají vždy speciálně připravený kamion, který je schopen předjíždět se se špičkou osobáků," podotkl Lopraisův navigátor Josef Kalina.
Hlavním důvodem je finanční zajištění, o kterém se může Čechům jen zdát. Tým Kamazu totiž podporují přímo představitelé republiky Tatarstán. "Pro ně není milion dolarů problém. Stačí si říci a dostanou ho," uvedl Kalina. I díky tomu, že piloti ruské automobilky již získali dostatek zkušeností, vyhráli čtyři z uplynulých pěti ročníků dakarské rallye.
Podle Tomečka nicméně jeho vyhlídky zvýší i vylepšení vozu, které plánuje. "K poražení jsou, vždyť se jedná jen o techniku. O aktuálních problémech víme a inženýři Tatry jsou schopni je odstranit," tvrdil Tomeček. Hlavním handicapem je podle něj vysoká hmotnost, nižší výkon motoru a chybějící rychlá asistence v závodu.