Místo motorky trénoval na kole. Ježek si závodem v Suzuce splní sen

Ondřej Ježek | foto: www.mpafoto.com

25 2018
Kdykoliv má motocyklový jezdec Ondřej Ježek čas, sleduje v televizi Tour de France. Cyklistickým svátkem je nadšený. „Škoda, že vypadl Nibali, jinak je to ale pecka. Každý den se děje něco jiného, je to ohromně zajímavý ročník,“ pochvaluje si.

V úterý musel brněnský pilot jednu etapu vynechat, a to z prozaického důvodu. Odletěl do Japonska zúčastnit se jiné významné události: nedělní osmihodinovky v Suzuce.

Na proslulém závodě s obrovskou diváckou kulisou a obvykle i divokým průběhem, který fascinuje i takové osobnosti na motorce, jako je Valentino Rossi, jeden z předchozích vítězů, se Ježek představí poprvé. V rámci jednoho týmu se bude střídat s dalším brněnským závodníkem Karlem Hanikou.

„Odmalička mě vytrvalostní závody baví. Jel jsem zatím jen takové hobby věci, čtyřhodinovky. Tohle nikdy. Beru to jako splněný sen, moc se na to těším,“ hlásil Ježek před odletem. V čem je Suzuka 8 specifická? Na jedné motorce se střídají tři jezdci, pro něž tým před každým střídáním nasazuje nové pneumatiky. Závod nestartuje z roštu, jak je obvyklé v MotoGP, ale úprkem jezdců k nachystaným motorkám. Každý by měl startovat na třech úsecích po zhruba 50 až 55 minutách.

Dále je jiná odlišným profilem okruhu, kde jsou obrovsky dlouhé rovinky, na nichž se jezdci řítí ve vysokých rychlostech, dvě otočky o skoro 180 stupňů a pak pár táhlých zatáček.

Ondřej Ježek řídí svou motorku namistrovství světa superbiků v Brně.
Ondřej Ježek řídí svou motorku na mistrovství světa superbiků v Brně.
Ondřej Ježek řídí svou motorku namistrovství světa superbiků v Brně.

K tomu se jede v horku a vysoké vlhkosti, takže je testem fyzické i psychické odolnosti pilotů a zkouškou připravenosti techniky.

Blázinec, říkají ti, kteří ji zažili.

Aby Suzuku vydržel, trénoval Ježek – cyklistický nadšenec – na kole v horách. A ne ledasjakých. Vydal se do kopců, kde se jezdívá jiný známý závod, a to Giro d’Italia.

Během pěti dnů si vyšlápl na Mortirolo, Stelvio, Passo di Gavia a další slavné vrcholy, z nichž se dělá nedobře v žaludku i profesionálním cyklistům.

„Nejtěžší byla asi Gavia, protože jsme ji jeli hned první den. Nebyl jsem ještě aklimatizovaný. Je to výšlap do výšky 2 600 metrů nad mořem, posledních 200 výškových metrů byl docela porod,“ otřepe se Ježek při vzpomínce.

Na kolo v létě vyráží pravidelně, má to jako přípravu v polovině sezony. Letos si svoje „malé Giro“ naplánoval do pauzy v mistrovství světa superbiků, v němž sezonu začínal. Poté, co tam skončil, už nechtěl plány měnit a vyrazil i krátce před odletem do Japonska.

Ondřej Ježek diskutuje s technikem před závodem na mistrovství světa superbiků...
Český reprezentant Ondřej Ježek zkoumá techniku na mistrovství světa superbiků...
Český reprezentant Ondřej Ježek zkoumá techniku na mistrovství světa superbiků...

„Obvykle to moji výkonnost hodně zvýší,“ vysvětluje, proč se moří jako cyklista v kopcích. „Třeba Mortirolo jsme nejeli z té nejbrutálnější strany, ale Stelvio jsme zvládli dvakrát. Když si v tempu dáte nějaký pořádný dolomitský sjezd, tak jednak držíte řídítka v rukou a jednak si dáte taky pořádně do těla. Kopce jsou tréninkem vytrvalosti, což se mi v Suzuce bude taky hodit,“ říká.

Denně najel kolem 100 kilometrů, nastoupal další tisíce metrů. V jeden den Ježek na tréninku narazil na profesionální tým Quick-Step se Zdeňkem Štybarem. Pro špičkové jezdce nabízí Livigno a jeho okolí ideální podmínky; o den dříve, než výprava z Brna dorazila, tam trénoval Petr Vakoč, s ním se Ježek tedy minul. Štybara už potkával na silnici.

„Jednou jeli palbu z kopce oni, jednou my,“ usmíval se. „Potkali jsme tam i jiné týmy. Lotto Soudal, Israel Cycling Academy s Reném Andrlem, jednotlivce z Astany. Ale zajímavé bylo, že když jsme se pak podívali na internetu na speciální program Strava, kudy Quick-Step jel, tak si vybrali stejnou trasu jako my,“ vyzdvihl motocyklový závodník a cyklistický amatér hrdě.

Sport v roce 2019

31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Siniaková vydřela semifinále v Bronxu, Muchová strhující bitvu prohrála

Kateřina Siniaková na turnaji v Torontu

Dvě velké čtvrtfinálové bitvy na turnaji v Bronxu svedly české tenistky. Uspěla jen Kateřina...

Liga mistrů: Olympiakos rozstřílel Krasnodar, dařilo se i Dinamu Záhřeb

Ruben Semedo z Olympiakosu střílí na branku Krasnodaru. Vlevo je Ruslan...

Přemožitel plzeňských fotbalistů z 2. předkola má velmi blízko k postupu do základní skupiny Ligy...

Ronaldo: Dnešní ceny hráčů jsou mimo, já bych musel stát třikrát tolik

Cristiano Ronaldo v televizním debatě pár dnů před startem nového ročníku...

Současné miliardové částky za přestupy fotbalistů se podle Cristiana Ronalda, nejslavnějšího ze...

Ovečkinovo dilema: jít do KHL, nebo raději překonat Gretzkého?

Alexandr Ovečkin se zdraví s čínskými dětmi na tréninku.

Momentálně se to může zdát jako fikce, ale hokejista Alexandr Ovečkin nevyloučil, že za dva roky...

Signál přímo na Kluž. Masopustovi trenéři nevěřili, u gólu radil i Souček

Lukáš Masopust (vlevo) ze Slavie se raduje se spoluhráči z gólu na hřišti Kluže.

VIDEO Kluž (Od našeho zpravodaje) Nešlo mu to, na tréninku byl v té pozici několikrát, a ne a ne se trefit. Poprvé, podruhé, potřetí....

Další z rubriky

Tänak bude v Německé rallye útočit na třetí triumf v řadě

Estonský pilot Ott Tänak v průběhu Finské rallye.

Estonec Ott Tänak bude v nadcházející Německé rallye útočit na třetí vítězství v řadě a zároveň se...

Přijel, viděl, zvítězil. Nováček Todd na motorce ovládl Hořice

Stupně vítězů Davey Todd (uprostřed) vyhrál v Hořicích oba závody královské...

Famózní výkony! Těmito dvěma slovy by se dalo popsat vystoupení britského motocyklového závodníka...

Vytížený Kresta. Jako týmový šéf nachystal na Barum rally pět vozů

Rozhovor s jezdcem rallye Romanem Krestou

Na Barum rally už zažil snad cokoli včetně slavných triumfů i velkých havárií. Přesto trojnásobný...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz