Celkový formát druhého ročníku podniku se nemění. Ve čtvrtek 17. října vše začne v Praze slavnostním nástupem na Pražském hradě, diváckou erzetu uvítá závodiště v Chuchli a noční etapa se pojede v západočeských Klatovech.
Tam bude také hlavní servisní zázemí týmů. V pátek se dvakrát uskuteční shodné rychlostní zkoušky Klatovy, Strašín a také Šumavské Hoštice na jihu Čech. V sobotu se bude závodit v Rakousku, podnik skončí v neděli v Německu. Jihočeští fanoušci tak mohou být rádi, že dvě zkoušky v regionu zůstaly, ale loni se na jihu jelo celý páteční den.
Druhý ročník Středoevropské rallye je kompaktnější a více posunutý do Česka |
„Není to tak, že by jihočeské tratě byly špatné. Naopak. Páteční den byl vůbec nejnavštěvovanějším pátkem v celém kalendáři mistrovství světa. Ale koncept soutěže jsme lehce změnili s ohledem na logistiku a chtěli jsme přidat také novinky,“ odůvodnil Tomáš Kunc, generální sekretář Autoklubu ČR, který závody s rakouským a německým svazem připravuje.
Právě u Šumavských Hoštic se loni stala na první pohled vážná nehoda, která se naštěstí obešla bez následků. Fin Esapekka Lappi roztočil o strom svůj vůz, centimetry od toho si průjezd natáčeli neukáznění diváci. Jezdci ani fanouškům se nic nestalo.
„Přijali jsme bezpečnostní opatření, abychom mírnili dopady nehod. S tím jsme i tvořili rychlostní zkoušky, určovali divácká místa, aby měli fanoušci dostatečný odstup od trati. Spolupracovali jsme na tom i s místními, samosprávami nebo policií,“ dodal Kunc.
Kvůli neukázněným fanouškům musela být dokonce jedna rychlostní zkouška zrušena. „Nechceme, aby se to opakovalo. Ale loňská páteční návštěvnost byla enormní, předčila všechna očekávání,“ odůvodnil sekretář.
Kunc slíbil, že tentokrát už budou organizátoři lépe připravení. Plynulost drhla také na příjezdech, při navigování na parkoviště, pořadatelé nebyli dostatečně nachystaní.
Středoevropská rallye bude mít letos na jihu Čech už jen dvě erzety |
„Jsme zkušenější a připravenější. Věříme, že diváků dorazí opět velké množství, ale už vše bude fungovat lépe. Loni to nebylo takové, jak jsme si představovali. Hodně se čekalo, nestačili jsme diváky odbavovat,“ přiznal.
Při premiérovém ročníku organizátoři uvedli celkovou návštěvnost 125 tisíc lidí za celé čtyři dny. Pokud vyjde počasí, tak věří, že by se mohla opakovat, nebo ještě navýšit.
„Bude to opět vrcholná akce, na kterou dorazí fanoušci z Česka i z dalších zemí. Připravili jsme zajímavé rychlostní zkoušky, zlepšili komfort pro jezdce i diváky. Věříme, že jsme dobře nachystaní. Všechno už jde pomalu do finále,“ naznačil Kunc.
Pojedou hvězdy i české naděje
Piloti a týmy si loni stěžovali na dlouhé přejezdy. I na to organizátoři zareagovali. „Loňský ročník byl vnímaný jako těžký a logisticky náročný. Jede se na velkém území třech států, to se nedá zanedbat,“ připomněl.
Středoevropská rallye je znovu předposledním závodem v kalendáři světové rallye. Podnikem v prestižním šampionátu zůstane i pro další sezonu, pak ale smlouva s promotérem končí. I z tohoto pohledu je důležité, aby se letos vše povedlo.
Středoevropskou rallye vyhlíží pět českých posádek. Černý pomýšlí na stříbro |
„Přejeme si udržet kvalitu a opět ukázat, že rallye je u nás dobře zorganizovaná. Chceme zase udělat krok dopředu, aby to pocítili jezdci i týmy,“ uzavřel Kunc.
V úterý organizátoři potvrdili i startovní listinu. Bude v ní také pět českých nadějí, a to ve všech kategoriích kromě té královské. Pojedou Filip Mareš, Jan Černý, Filip Kohn, Věroslav Cvrček a Petr Nešetřil. Ze světových es dorazí také někteří piloti, kteří volí jen vybrané závody, jako třeba Sébastien Ogier, Thierry Neuville či Elfyn Evans. Chybí naopak úřadující mistr světa Kalle Rovanperä.