Jedničku stáje Armina Schwarze, jenž by měl absolvovat všech 16 podniků šampionátu, tentokrát doplní nová akvizice týmu Alex Bengue z Francie.
"V Monte Carlu pojedu teprve podruhé, takže je pro mě těžké si dávat nějaké konkrétní cíle. Budu se se soutěží stále seznamovat, ale chci usilovat o co nejlepší výsledek a také o to, abych svému novému týmu poskytl co nejvíce informací," uvedl bývalý francouzský šampion v oficiální tiskové zprávě.
Hlavní tíha odpovědnosti za vylepšení výsledků z minulosti, které vedení koncernu od pilotů v letošní sezoně čeká, bude ale ležet na Schwarzovi. Ten byl stejně jako celé jeho okolí spokojen s předsezonními testy a věří, že hned na úvod roku uspěje.
"Máme za sebou dva velmi dobré testy na mnoha rozdílných površích. Jeden jsme absolvovali před vánočními svátky a druhý krátce po Novém roce. Nové tratě nám mohou nejspíš přinést nejhorší počasí v podobě deště, což by pro mě mělo být dobré. Doufám, že to tak bude," řekl Schwarz.
Narážel tak hlavně na skutečnost, že letos v rozpisu rallye bude chybět velký počet proslulých rychlostních zkoušek, které v minulosti tvořily jedinečný charakter podniku. Jednou z nich je například Sisteron, kde jezdci startovali v údolí a přes hřeben hor směřovali k cíli.
Posádky tím přijdou o klasiku, spojovanou odedávna s Monte Carlem - směs povrchů od suchého a mokrého asfaltu až po led a sníh, to vše během jediné rychlostní zkoušky. Letošní soutěž by se poprvé mohla jet výhradně na suchém asfaltu.
Slavnostní start rallye je připraven na čtvrteční večer, závodit se však začne až v pátek ráno. Na jezdce čeká v první
etapě 483,63 km, z nichž 108,51 km budou tvořit čtyři rychlostní zkoušky. Jsou mezi nimi i dva průjezdy nejdelšího úseku soutěže Lantosque - Col de Braus (32,71 km).
Sobotní etapa přinese pět rychlostních zkoušek o celkové délce 128,48 km (562,04 km včetně přejezdů). V závěrečný den na posádky čeká celkem 314,46 kilometru, z toho 116,08 měřených.
Cílovou rampou na náměstí před kasinem projede první vůz v neděli v 15:30.