Tovární jezdec Citroënu, který v Coloradu startoval se speciálem Peugeot 208 T16, prolétl tratí dlouhou 19,99 km, na níž je 156 zatáček a cíl je v nadmořské výšce 4 300 metrů, v čase 8:13,878 minuty. Náročnou trať tak absolvoval průměrnou rychlostí 145,27 km/h.
Přestože fenomenální Francouz, který se má od příští sezony naplno věnovat závodům na okruzích, startoval do hlavního závodu v kategorii automobilů jako první, v cíli nebylo pochyb o tom, že vyhraje.
"Myslel jsem si, že bych mohl zajet čas tak 8:20, možná 8:15, ale toto překonalo moje představy," přiznal spokojený Loeb. "Čas pod 8:15, což bylo teoretické maximum vypočítané počítačem, to je opravdový úspěch! Myslím, že je to krásný rekord," řekl.
Bezprostředně před startem měl strach, aby jej na trati nezastihl déšť, ale to se nestalo. "Na startu jsem cítil opravdu velký tlak, protože tento závod je vrcholem osmiměsíční práce celého týmu. Váhal jsem, jestli do toho jít naplno, nebo zajet čas na jistotu, ale jakmile jsem vyrazil, nemohl jsem jet jinak než na hranici možností tohoto fantastického vozu," přiznal.
Devětatřicetiletý pilot uvedl, že při jízdě zažíval nezvyklé pocity. "Je to opravdu jiné, než co můžete zažít při rallye nebo na okruhu. Je to totiž kombinace obou - neskutečná výkonnost stroje, která se blíží speciálům v Le Mans, ale s ještě větším zrychlením než u formule 1, a úzké horské silnice typu rallye nad hlubokými roklemi. Nesmíte udělat jedinou chybu. Je to obrovské napětí, ale také neuvěřitelný pocit," popsal Loeb.
Svůj loňský rekord překonal i druhý Novozélanďan Rhys Millen, který nakonec za Loebem se speciálem Hyundai PM580T zaostal o 48 sekund.