Čtvrtek 28. května 2020, svátek má Vilém
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Vettel: Arrivederci Ferrari! Teď musím promyslet, co je pro mě podstatné

13 2020
Třeba se u ikonické stáje z Maranella ještě letos stane mistrem světa. Třeba – pokud v červenci skutečně odstartuje – vyhraje s trochou bezbřehé fantazie s rudým vozem všechny závody sezony. Jenže nejspíš ani takový zázrak by už nezachránil jejich vztah, který se po šesti letech ocitl v troskách. A tak Sebastian Vettel v úterý poměrně překvapivě oznámil, že po této sezoně končí u Ferrari.

A dost možná je to pro čtyřnásobného světového šampiona i konec kariéry v F1.

„Abyste mohli dosáhnout na nejlepší výsledky, musíte s týmem pracovat v dokonalé harmonii. Ale my jsme došli k závěru, že už to tak není. Otázka financí v rozhodnutí nehrála roli. Takhle já neuvažuji a ani nebudu,“ uvedl Vettel.

Vettel ve Ferrari letos skončí: O peníze nešlo, scházela harmonie

Je nutné si uvědomit, že jde o prohlášení, které jezdec vydal společně s týmem. Slova jsou pečlivě zahlazená armádou marketingových manažerů, aby veřejnost měla pocit, že neprodloužení smlouvy je vlastně cosi přirozeného, žádná válka Roseových. Přesto z nich lze vyčíst vzájemné rozladění.

Italský list La Gazzetta dello Sport před pár dny informoval, že nový kontrakt troskotá právě na financích a jeho délce. Ferrari mělo učinit dvě oficiální nabídky – v té první nabízelo prodloužení smlouvy o rok, zatímco Vettel chtěl dlouhodobější kontrakt.

Ta druhá už sice byla víceletá, jenže místo 40 milionů dolarů, což je nynější Vettelova roční gáže, navrhovala příjem ve výši 12 milionů. Zhruba stejně jako bere Charles Leclerc, druhý jezdec Ferrari a loňský velký objev.

Když zohledníte přicházejí ekonomickou krizi, loňské výsledky obou pilotů (Leclerc Vettela porazil) i jejich věk (Vettel je o deset let starší), a tedy budoucnost, není zvláštní důvod Vettela výrazně přeplácet. Je otázka, zda mu flek jiná stáj – v úvahu u něj přichází asi jen Mercedes, Red Bull či McLaren.

Fotogalerie

„Vzhledem k tomu, co se ve světě v posledních měsících děje, tak si hodně z nás uvědomilo, co jsou opravdu důležité věci. Takže i já si musím promyslet, co je pro mě opravdu podstatné, než rozhodnu o budoucnosti,“ řekl Vettel.

Bez velkých fanfár tak tentokrát končí německý pokus o italské vzkříšení. Vettel byl už od teenagerovských let přirovnáván k Michaelu Schumacherovi. Vyrůstali na stejné motokárové dráze, mluvili o sobě s úctou a mladší z Němců se po čtyřech titulech u Red Bullu vydal v době své nejlepší formy k Ferrari, aby stáj zase naučil vyhrávat.

Tak jak to dokázal na začátku tisíciletí Schumacher. Jenže ten měl k sobě i francouzsko-britské šéfy, kteří ve Ferrari ponechali italskou vášeň, ale zkrotili zdejší chaos a nastavili řád. Takoví Vettelovi chyběli.

Navíc teď F1 dominuje někdo jiný, což krásně ukazují čísla: když Vettel přišel v roce 2015 do Ferrari, měl na kontě 39 výher a Hamilton 33. Teď jich má Brit o 51 víc a atakuje rekordní Schumacherův zápis (91), zatímco Vettel je na 53.

14 vítězství zažil Vettel u Ferrari. U Red Bullu, kde strávil také šest sezon, jich bylo 38.

Mimochodem, milník velkého „Schumiho“ částečně ovlivňuje, kdo Vettela nahradí. Není tajemstvím, že už loni se pokoušel John Elkann, šéf koncernu FIAT, do kterého Ferrari patří, získat Lewise Hamiltona. Ten byl zprvu angažmá nakloněný, ale nakonec se rozhodl i po této sezoně zůstat u Mercedesu. „Hlavním důvodem je, že chce zlomit Schumacherův rekord, a tím pádem i Ferrari,“ napsal informovaný italský novinář Leo Turrini.

A tak musí Italové hledat jinde. Číslem 1 mezi kandidáty je teď údajně Španěl Carlos Sainz. Rokování už je prý tak daleko, že španělská média tvrdí, že dohodu oznámí Ferrari nejpozději během čtvrtka.

Autor:
  • Nejčtenější

Golonka zkritizoval Jágra: Tohle by si vůči Slovákům neměl dovolovat

Pro někoho odlehčené téma, pro jiného smrtelně vážná věc. Jaromír Jágr před pár dny zveřejnil na svém facebookovém...

Jágr přemýšlí o budoucnosti. Půjde s Třincem po prvním titulu?

Pár dní před vypuknutím pandemie koronaviru jeho Kladno sestoupilo z hokejové extraligy, přesto by se v ní mohl během...

Sparta - Plzeň 1:2, vítězové na jaře nezaváhali, domácí snížili pozdě

Sparťanským fotbalistům se první zápas po obnovení sezony nepovedl. Ve šlágru 25. kola doma podlehli Plzni 1:2. Spíš...

HOKEJ U LEDU: Poslouchal jsem kydy, Říha si dělal PR, tvrdí upřímný Jandač

Premium V roce 2010 byl jako asistent u posledního zlata české hokejové reprezentace. Když ji Josef Jandač o šest let později...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Armstrongovo další přiznání: Dopoval jsem už před rakovinou

Tolikrát se chvástal, že s dopingem začal až poté, co se vyléčil z rakoviny varlat. Tolikrát popřel, že by cokoliv ze...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Australan Miller si v MotoGP polepší, míří do továrního týmu Ducati

Australan Jack Miller bude od příštího roku startovat v mistrovství světa silničních motocyklů v kategorii MotoGP za...

Prohrávám, tak místo mě pojede profík. Jak se podvádí v online světě

V úvodních čtyřech kolech virtuálních závodů Formula E nezískal ani bod, v pátém se však vyšvihl na třetí pozici. Že by...

Loeb by chtěl zaútočit na dakarský triumf. Zkusí to s toyotou?

Po roční pauze by se mohl na Rallye Dakar devítinásobný mistr světa v automobilových soutěžích Sébastien Loeb. Podle...

Z letošního MS v rallye zřejmě vypadnou další dvě soutěže

Seriál mistrovství světa v automobilových soutěžích se bude muset v letošním roce s největších pravděpodobností obejít...

Otestujte s námi kapky Co-Lactase. Díky nim nebude vašemu miminku bolet bříško
Otestujte s námi kapky Co-Lactase. Díky nim nebude vašemu miminku bolet bříško

Pojďte s námi vyzkoušet enzymatické kapky Co-Lactase, které mohou pomoci vašemu miminku proti intoleranci laktózy a kojenecké kolice.

Najdete na iDNES.cz