Se sportem to nemá nic společného, říkají šampioni o rozkolu v F1

Pokud by týmy založily konkurenční sérii, sledoval by ji i Michael Schumacher | foto: Reuters

21 2009
Souboj o budoucnost F1? Snaha najít nejlepší možné řešení současné krize? Možná, ale v boji Federace s týmy je důležitější něco jiného. "Je to smutný pohled. Se sportem to nemá nic společného. Je to boj velkých eg. Každý chce prosadit svou pravdu. To není dobré," myslí si bývalý mistr světa Kimi Räikkönen.

Asociace týmů formule 1 FOTA v pátek vydala prohlášení, že připravuje vlastní závodní sérii, protože nová pravidla F1 jsou pro její členy, tedy pro osm týmů, nepřijatelná.

Prezident FIA Mosley záhy kontroval prohlášením, že za krizi si mohou týmy samy a bude je žalovat za porušení smluvních podmínek s Automobilovou federací. Kompromis nechce ani jedna strana přijmout. Bylo by to považováno za prohru.

"Mám pocit, že už to vůbec nesouvisí s formulí 1," řekl Räikkönen reportérům v padoku Velké ceny Británie. "Je to boj, kdo bude vítěz a kdo poražený. Je to hodně nešťastné, náš sport tím může hodně utrpět."

Podle finského jezdce se spor ještě několik měsíců potáhne. Obě strany budou vyhrožovat a odmítat návrhy té druhé do poslední chvíle. "Netuším, jak to dopadne. Prostě budeme dál závodit, dokončíme sezonu a uvidíme, co bude dál."

Montoya: Byla by to smrt F1

Juan Pablo Montoya je přesvědčen, že jedinou věcí, která brání dohodě je neústupnost prezidenta FIA Maxe Mosleyho. Pokud by ten odešel, týmy by podle něj ve formuli zůstaly.

"Jestli se dokáží zbavit Mosleyho, určitě se s Federací dohodnou," říká bývalá hvězda Williamsu a McLarenu. "Požadavky týmů mi přijdou logické."

Ale pokud by stáje v čele s Ferrari musely přistoupit k založení konkurenční série, bude to podle Kolumbijce pro formuli 1 likvidační.

"Formule 1 bez Ferrari? Bez všech silných a bohatých týmů? Nesmysl. Pokud odejdou a založí vlastní sérii, bude to smrt F1," dodal Montoya.

Pokud by skutečně došlo k založení konkurenční série, Fin opět potvrdil, že je připraven následovat Ferrari, protože chce závodit proti nejlepším stájím a nejlepším jezdcům.

"V jednom šampionátu musí být nejlepší týmy a nejlepší jezdci. O tom vždy byla formule 1. Pokud budou ti nejlepší někde jinde, formule 1 ztratí výsostně postavení. Proč bych tam tedy dál závodil?"

Federaci nechápu, říká Schumacher

Räikkönenův předchůdce ve Ferrari, sedminásobný mistr světa Michael Schumacher v padoku Velké ceny Británie nechybí. A tím, že se mluví více o politice než o sportu, je znechucen.

"Celá ta situace je hodně nešťastná. Sport čel zcela stranou," nechal se slyšet Schumacher, který dnes funguje v mistrovství světa jako poradce týmu Ferrari. "Doufám, že tyto hry co nejdříve skončí. Formule 1 je úžasný šampionát a politické tahanice ji nedělají dobré jméno. Když se něco takového dělo během mé kariéry, vždy mi to šlo na nervy."

Nejúspěšnější jezdec historie stojí za týmy. V minulosti FIA zasahovala vždy, když se týmy nemohly shodnout a řešila spory. Tak by to mělo být. FIA by měla fungovat jako dozorčí orgán, který sportu prospívá, nikoliv mu škodí. Jenže dnes je situace jiná.

"Je prostě nepochopitelné, že týmy se shodnou na tom, jak je potřeba sport reformovat, ale Automobilová federace chce stále zavádět něco jiného. Něco, s čímž ani jeden účastník nesouhlasí."

Pokud by byly stáje dohnány k založení vlastního šampionátu, Michael Schumacher jim bude fandit.

"Pokud budou dál velké týmy držet pospolu, nová série je reálná. I pro mě to začíná být pochopitelná alternativa. Jako fanoušek motorsportu chci sledovat souboje nejlepších jezdců a nejlepších týmů, které mohou stavět nejlepší auta bez omezení nesmyslnými předpisy," dodal Michael Schumacher.

Autor:

Sport v roce 2019

7. - 28. 7. (Brusel - Paříž)
31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Plzeň máme přečtenou. Olympiakos do Ligy mistrů patří, říká kouč Martins

Trenér Olympiakosu Pireus Pedro Martins na tiskové konferenci v Plzni.

Bez klíčového hráče, ale s velkým odhodláním vrátit Olympiakos do základní skupiny Ligy mistrů. „To...

Vyrovnanost výkonů je zbraň. S tou svojí Kreuziger vede statistiky

Český cyklista Roman Kreuziger po 15. etapě Tour de France, vedle něj je šéf...

Foix (Od našeho zpravodaje) Doug Ryder, šéf týmu Dimension Data, čekal v neděli u týmového autobusu na Romana Kreuzigera a...

Jágr: Že jsem Hrdinu zklamal? Už jsem si v Česku na cestu do pekla zvykl

Jaromír Jágr (1. 12. 2018)

Tři měsíce nic nedělal, v úterý hokejista Jaromír Jágr vyjel na led. Pro jeho Kladno začíná...

Plzeň - Olympiakos 0:0, v bitvě o Ligu mistrů měli blíž ke gólu domácí

Plzeňský útočník Michael Krmenčík (vpravo) se žene za balonem v utkání 2....

VIDEO Jen gól chyběl plzeňským fotbalistům v úvodní bitvě o Ligu mistrů. V prvním zápase 2. předkola doma...

Růžička je stále bez práce a říká: Není to o penězích, víc má třeba Krupp

Zarmoucený chomutovský trenér Vladimír Růžička.

Červenec se pomalu chýlí ke konci a známý hokejový trenér Vladimír Růžička je stále bez práce....

Další z rubriky

Lacko na Nürburgringu vybojoval premiérové letošní vítězství

Adam Lacko  si jede pro první místo na Nürburgringu.

Automobilový jezdec Adam Lacko si dnes na Nürburgringu připsal letošní premiérové vítězství v...

Vrchařská výzva z Trenta do Bodone. Silný zážitek, říká pilot Trnka

Petr Trnka na trati Ecce Homo během závodu mistrovství republiky v jízdě do...

Délka 17,3 kilometru a převýšení 1 350 metrů, víc není potřeba dodávat. Italská trať Trento –...

Kopfstein o Balatonu: Zvolili jsme konzervativnější linii

Akrobatický pilot Petr Kopfstein.

Letecký šampionát Red Bull Air Race se o víkendu rozloučil s Evropou závodem na Balatonu. Petr...

Najdete na iDNES.cz