Schumacher slavil jubilea
Triumfem oslavil Schumacher svůj jubilejní dvoustý start v šampionátu, hymnu na svoji počest si vyslechl už po pětasedmdesáté.
"To jsou čísla, na která jsem pyšný," radoval se suverén sezony poté, co převzal trofej z rukou španělského krále Juana Carlose. Vítězství prý ale nebylo tak snadné, jak se na první pohled mohlo zdát. Schumachera stálo spoustu nervů, protože jel
údajně s defektem na výfuku.
Schumacher jezdil s porouchaným výfukem
"Poměrně záhy se objevila potíž s výfukem. Motor měl jiný zvuk a slabší výkon. A to člověk nikdy neví, kdy to najednou začne pálit. Že to tohle auto vydrželo až do cíle, je neuvěřitelné, fenomenální. Ukazuje to na skvěle odvedenou práci týmu," lebedil si Schumacher.
Po útoku Jensona Buttona v Imole se očekávalo, že o vítězství v Barceloně bude muset Michael Schumacher tvrdě bojovat, realita však byla zcela jiná. Šestinásobný mistr světa si první místo bezpečně pohlídal a s obřím náskokem osmnácti bodů vede šampionát před týmovým kolegou Barrichellem. Třetí Button už ztrácí bodů 26.
Předpovědi mluvily před Velkou cenou Španělska o možnosti deště, ale ani v závodě ani v kvalifikaci se diváci dramat na vodě nedočkali. Pole position ukořistil suverénně Schumacher. Bylo to jeho 59. první místo na startu a ke zdánlivě nedostižnému rekordu Ayrtonna Senny mu chybí už pouhých šest nejrychlejších kvalifikačních kol.
O vzrušení se postaral demonstrant
O největší vzrušení nudného závodu se ještě během zaváděcího kola postaral demonstrant, který pronikl v cílové rovince na trať a s ručně vyrobeným transparentem nad hlavou uběhl několik desítek metrů, než jej komisaři zpacifikovali. Podle britské televize ITV muž protestoval proti přítomnosti španělského krále Juana Carlose na závodech.
Kvalifikace se nevydařila Jensonu Buttonovi, který musel po chybě začínat až ze sedmé řady a domácímu favoritovi Fernandu Alonsovi, který startoval na osmém místě.
Druhým nejrychlejším jezdcem byl v sobotním odpoledním tréninku Juan Pablo Montoya, takže se očekávalo, že Schumacherovi na startu bude dělat problémy. V úvodním kole bývají pneumatiky Michelin rychlejší než Bridgestony, které používá Ferrari.
Nejlepší start měl Trulli
Po zhasnutí červených světel ale bylo vše jinak. Montoya měl stejně jako druhý Williams Ralfa Schumachera pomalý start a propadl se na čtvrté místo. Třetí zůstal Sató s vozem B.A.R. a druhý Michael Schumacher. Na vedoucí pozici se vyšvihl bleskovým startem na hranici regulérnosti Jarno Trulli. Do prvních zastávek v boxech vedl díky němu tým Renault.
"A přitom jsem si říkal, jak dobrý start se mi daří a najednou jsem viděl ve zpětném zrcátku letět modré auto. Mohl jsem mu ještě přibouchnout dveře, ale to by nebylo
fér," prohlásil Michael Schumacher.
McLareny nestačí
Na osmém místě jezdil David Coulthard a na desátém Kimi Räikkönen. Tentokrát slavné McLareny nestačily rychlostně a v průběhu závodu se pouze propadaly. Smutné je, že výkonnostně jsou nyní lepší nejen vozy Williams, B.A.R. a Renault, ale i Saubery.
Michael Schumacher rychle Trulliho dorazil, ale o předjíždění se nepokoušel. Vyčkával až jeho sok v žlutomodré zamíří k mechanikům. V devátém kole Trulli skutečně jel měnit pneumatiky. Jedno kolo na trati navíc Schumacherovi stačilo, aby se po návratu na trať před Itala dostal. Poté už svůj náskok v čele pouze zvyšoval. Po pár kolech byl deset vteřin před Trullim.
Jezdci Ferrari zvolili odlišnou taktiku
V čele chvíli jezdil Rubens Barrichello, který s první návštěvou mechaniků počkal až do 17. kola, protože jel s taktikou dvou zastávek v boxech. Schumacher byl jediným předním jezdcem s pneumatikami Bridgestone, který měnil gumy třikrát. Barrichella i Fisichella a Massa se Saubery využili delší trvanlivosti Bridgestonů a do boxů zamířili pouze dvakrát.
Trulli měl oproti Barrichellovi jednu zastávku navíc, a to rozhodlo o druhém místě. Když italské jezdec Renaultu zamířil podruhé k mechanikům, vrátil se na trať za Brazilcem a zpátky na stříbrnou příčku se už nedostal.
Panis dostal trest
Během druhých zastávek v boxech se propadl z bodovaných příček Panis s Toyotou, který překročil povolenou stokilometrovou rychlost v boxech rovince a musel se vrátit k odpykání trestu. V polovině závodu pak stejně kvůli poruše odstoupil. Toyotě zatím nepomohl z mizérie ani nový technický ředitel Mike Gascoyne, který před sezonou přišel z Renaultu.
Zezadu se tlačil Jenson Button. Předjet na trati se mu McLaren Davida Coultharda nepodařilo, ale po druhé výměně pneumatik už byl za vozy Sauber a Rakušanem Klienem, který však ještě musel do boxů a brzo poté skončil. Jaguaru se opět nedařilo. Nebodoval ani Webber, který se po celý závod na body nedostal.
Sató na stupně vítězů neměl
V průběhu závodu se ukázalo, že Sató na Renaulty zatím nestačí. Nejen, že mu unikl Trulli, ale propracoval se před něj i Fernando Alonso. Japonec si tak dělal marné naděje, že při výpadku nahradí týmového kolegu Jensona Buttona na stupních vítězů.
Třetí zastávky v boxech nic nového nepřinesly, ale krátce po nich závod skončil pro do té doby šestého Montoyu. Se zpomalujícím vozem zamířil v 19. kole opět do boxů a z kouřícího monopostu už pouze vystoupil. Mechanici jeho vůz už nezprovoznili. Alespoň tři body za šesté místo pro tým vybojoval Němec Ralf Schumacher.
Fisichella Buttonovi odolal
Na poslední bodovanou pozici se tak prokousal za čtrnáctého místa na startu Button, který až do cíle překvapivě marně stíhal Fisichellu. Ital vydělal na taktice dvou zastávek a dojel si pro první dva body sezony. Poprvé také jasně předčil svého méně zkušeného týmového kolegu Massu, který se musel spokojit s devátou pozicí. Fischella nebyl na rozdíl od osmého Buttona předjet Michaelem Schumacherem o celý okruh.
Alonso se v závěru blížil k třetímu týmovému kolegovi Trullimu, ale ten třetí místo před domácím miláčkem Alonsem uhájil, ačkoli více než 100.000 příznivců doufalo, že španělský jezdec by mohl dostat v cílové rovince přednost.
Ferrari vládne, McLaren pokračuje v krizi
Naprázdno tedy vyšly oba McLareny, Brit David Coulthard a Kimi Räikkönen z Finska dojeli za sebou uprostřed výsledkové listiny a o kolo zpět. Krize druhého nejúspěšnějšího týmu historie naplno pokračuje. Pokus s dvoukýlovým šasi se jim vydařil ještě hůře než konkurenčnímu Williamsu.
Vládlo opět Ferrari a suverenitou už překonává rekordní sezonu 2002. Technický ředitel Ross Brawn prohlásil, že chtějí vyhrát všech osmnáct závodů, což se po další pohodlné procházce Michaela Schumachera na nejvyšší stupínek nezdá nereálné.
VÝSLEDKY ZÁVODU:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
1h27:32.841
2.
Rubens Barrichello
Brazílie
Ferrari
+0:13.290
3.
Jarno Trulli
Itálie
Renault
+0:32.294
4.
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
+0:32.952
5.
Takuma Sató
Japonsko
B.A.R.
+0:42.327
6.
Ralf Schumacher
Německo
Williams
+1:13.804
7.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Sauber
+1:17.108
8.
Jenson Button
Velká Británie
B.A.R.
+1 kolo
9.
Felipe Massa
Brazílie
Sauber
+1 kolo
10.
David Coulthard
Velká Británie
McLaren
+1 kolo
11.
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
+1 kolo
12.
Mark Webber
Austrálie
Jaguar
+1 kolo
13.
Cristiano da Matta
Brazílie
Toyota
+1 kolo
14.
Giorgio Pantano
Itálie
Jordan
+15 kol
15.
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
Williams
+20 kol
16.
Christian Klien
Rakousko
Jaguar
+23 kol
17.
Olivier Panis
Francie
Toyota
+33 kol
18.
Nick Heidfeld
Německo
Jordan
+33 kol
19.
Gianmaria Bruni
Itálie
Minardi
+35 kol
20.
Zsolt Baumgartner
Maďarsko
Minardi
+49 kol
Průběžné pořadí po pěti závodech:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 50 |
2 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 32 |
3 | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | 24 |
4 | Jarno Trulli | Itálie | Renault | 21 |
5 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 21 |
6 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | 18 |
7 | Ralf Schumacher | Německo | Williams | 12 |
8 | Takuma Sató | Japonsko | B.A.R. | 8 |
9 | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | 4 |
10 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Sauber | 2 |
11 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 1 |
12 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 1 |
13 | Mark Webber | Austrálie | Jaguar | 1 |
14 | Christian Klien | Rakousko | Jaguar | 0 |
15 | Cristiano da Matta | Brazílie | Toyota | 0 |
16 | Olivier Panis | Francie | Toyota | 0 |
17 | Nick Heidfeld | Německo | Jordan | 0 |
18 | Giorgio Pantano | Itálie | Jordan | 0 |
19 | Gianmaria Bruni | Itálie | Minardi | 0 |
20 | Zsolt Baumgartner | Maďarsko | Minardi | 0 |
Pohár konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Ferrari | Itálie | 82 |
2 | Renault | Francie | 42 |
3 | B.A.R. | Velká Británie | 32 |
4 | Williams | Velká Británie | 30 |
5 | McLaren | Velká Británie | 5 |
6 | Sauber | Švýcarsko | 3 |
7 | Jaguar | Velká Británie | 1 |
8 | Jordan | Velká Británie | 0 |
9 | Minardi | Itálie | 0 |
10 | Toyota | Japonsko | 0 |
ZÁVOD JSME SLEDOVALI V ON-LINE REPORTÁŽI
Michael Schumacher slaví další úspěch v seriálu mistrovství světa formule jedna. |
Michael Schumacher potvrdil formu i v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska. |
Takuma Sató skončil v kvalifikaci Velké ceny Španělska třetí. |
Michael Schumacher vyhrál kvalifikaci na Velké ceně Španělka a získal pole position. |
Japonský závodník Takuma Sató na B.A.R. bude v nedělní Velké ceně Španělska startovat ze třetí pozice. |
Německý závodník Michael Schumacher na Ferrari vyhrál kvalifikaci na Velké ceně Španělska. |
Závodníci při Velké ceně Španělska těsně po startu. |
Německý závodník Michalel Schumacher si dojel pro další vítězství, tentokrát na Velké ceně Španělska. |
Ital Jarno Trulli s renaultem (v čele) skončil při Velké ceně Španělska třetí. |
Vítěz španělské Velké ceny Michael Schumacher (vpravo) se v Barceloně sešel i s hercem Michaelem Douglasem. |
Ferrari ovládlo v Barceloně další Velkou cenu. Ve stáji oslavují vitězství M. Schumachera i druhé místo Barrichella. |
Německý závodník Michael Schumacher po dojezdu Velké ceny Španělska. Zvítězil i v Barceloně. |
Německý závodník Michael Schumacher vyhrál i pátou Velkou cenu sezony. Tentokrát triumfoval ve Španělsku. |
Italský závodník Jarno Trulli v Barceloně klání zvládl, ve Velké ceně Španělska skončil třetí. |