Jeho zatím jediné jisté angažmá v tomto roce byla dvanáctihodinovka v Sebringu v kokpitu prototypu Ascari. Na Floridě hovořil třiadvacetiletý Wilson o svých prvních pocitech ve sportovním voze a o vyhlídkách do budoucna.
V prvním vytrvalostním závodě vaší kariéry jste dojel šestý. Jak to hodnotíte?
Dává mi to konečně zase dobrý pocit. Jel jsem prvně v takovém typu závodu a bylo to zajímavé.
Jak jste se vypořádal s nezvykle dlouhým pobytem za volantem?
Bylo to velmi únavné. Chování Ascari a hrbolatý povrch Sebringu jde velmi na kondici. Koncem mé druhé důvky mě již paže pěkně bolely.
Připravoval jste se nějak zvláštně?
Ano, byl jsem často v tělocvičně. Ale na Sebring tě nemůže nic opravdu připravit dostatečně. Mé tělo bylo omlácené doslova od hlavy k patě.
Ale muselo to pro Vás být pěkné, po měsících lelkování zase závodit...
Ano, je to krásné být zpět a dosáhnout takového dobrého výsledku. Nejlepší jsou reakce lidí z týmu, když člověk přijede do boxů a slyší: "To bylo dobré."
Vaší kariéře ve formuli 1 stála v cestě vaš výška. Byl to problém i u Ascari?
Ne, můj kolega Ben Collins je taky velký, takže to nebyl problém.
Jak vypadá vaše budoucnost v prototypech?
Rád bych startoval v Le Mans, ale tento závod v Sebringu byla výjimečná záležitost. Neznám Ascariho plány a i jinak nemám nic v ruce...
Co říkáte výkonům Marka Webbera ve F1?
Vidím to rád, když je úspěšný. Dokazuje, že elita F3000 posledních let byla opravdu dobrá - včetně mě.
Jakou cestou se vydáte vy?
Jsem ve spojení hlavně s týmy CART a IRL, ale bohužel zatím nevidím nic hmatatelného. Kromě sportovních vozů by dobrou alternativou byla španělská formule Nissan. Tento týden jsem ve Španělsku a podívám se na existující nabídku podrobněji.
Vozy Ascari Judd jedou ve dvanáctihodinovce v Sebringu. S prvním z britských prototypů jel i šampion F3000 Justin Wilson, který dosud nemá angažmá pro letošní sezonu. |