"Ještě minulý týden jsme nevěděli, jestli to stihneme a budeme startovat. Ale auto už naštěstí vypadá dobře a první trénink ukázal, že všechno naštěstí funguje," hlásil z Mladé Boleslavi pilot plzeňského EuroOil Invelt týmu.
Co všechno jste museli opravovat? V Hustopečích váš "miník" narazil zadkem do stromu...
Všechno jsme museli postavit znovu. Dostali jsme novou kastli z Anglie a do ní jsme přestavěli celý vůz. Tím, jak to bylo časově našponované, jsme nevěděli, jak vše bude fungovat. Převodovka repasovaná, diferenciál... K tomu další věci, u kterých jsme nevěděli, zda v Hustopečích také nedostaly ránu. Na velké zkoušení nebyl čas. Ale vše funguje, z toho mám dobrý pocit.
Tu havárii jste si hodně vyčítal. Už jste ji vytěsnil z hlavy?
To jde hodně těžko. Zvlášť proto, že si nejsem sám sobě schopen stoprocentně vysvětlit, co se stalo. Kdybych přejel nájezd do zatáčky, minul brzdný bod, tak je vše jasné. Ale auto se divně utrhlo na brzdách. Nebyl jsem za hranou rizika.
S jakými plány tedy vyrážíte na Rally Bohemia?
Teď jsou prvotní myšlenky na to, že na Bohemce můžeme odstartovat a máme šanci být někde v popředí. Ale není na místě říkat, že máme ideální pozici tlačit se na stupně vítězů. Nepůjdeme do rizika, nic bezhlavého.
Na jaké umístění by to mohlo stačit?
Chci ukázat spíš vyzrálý, taktický výkon. Těžko se budeme porovnávat s Norem Ostbergem, který pravidelně útočí na bednu v mistrovství světa. Těžko s továrníkama Hänninenem a Kopeckým. V ideálních závodech jsme schopní trošku tlačit na Romana Krestu, ale teď to pro nás asi ideální nebude. Když budeme okolo pátého místa, budu to brát jako úspěch.
Kam co do oblíbenosti řadíte „Bohemku“ v českém šampionátu?
Má asi nejhezčí rychlostní zkoušky v českém mistráku. Kompletně technické. Míří i do hor na Liberecku, jsou dobré. Prostě to správné na výdrž aut i na fyzičku řidičů. A v neposlední řadě jsou tam fajn pořadatelé, závod dělají s citem. Je to nejhezčí rally u nás.