Nejdůležitějším prvkem směrem obnovení renomé WTCC bylo rozhodnutí automobilky Citroen nastoupit roku 2014 s továrním týmem. Francouzi nejdou na tento úkol polovičatě. Zbrusu nové vozy C-Elysee dle pravidel TC1 připomínají spíše siluety DTM, než maličké vozíky WTCC minulých let. Ani ohledně výběru jezdců u Citroenu neponechali nic náhodě: obhájci titulu Yvanovi Mullerovi budou stát po boku několikanásobný mistr světa rallye Sebastien Loeb a bývalý pilot GP2, argentinská senzace Jose Maria Lopez.
Výraz "stát po boku" při tom asi není zcela výstižný: geniální Loeb jistě nenastoupí do WTCC coby pomahač Mullera – spíše naopak. Již samotný vnitrotýmový souboj u Citroenu mezi Loebem, Mullerem a Lopezem by měl lákat desetitisíce na tribuny.
Druhým továrním obrem mistrovství je Honda. Japonci nastoupí tak jako minulý rok s bývalými jezdci F1 Gabrielem Tarquinim a Tiagem Monteirem v kokpitech. Ladič JAS přes zimu připravil nové vozy typu Civic WTCC. Továrnou silně podpořený Civic nasadí i ve své vlasti neuvěřitelně populární Maďar Norbert Michelisz. Jeho fanatičtí příznivci jsou ozdobou každého autodromu a těší se na rostoucí úspěchy svého jezdce.
Trojlístek továrních týmů doplní Lada. Trapná představení červených vozů Granta se během poslední sezony začala měnit v konkurenceschopné výkony – investice do výborného britského jezdce a vývojáře Jamese Thompsona se začíná vyplácet. Letos ho ve druhém kokpitu podpoří krajan Rob Huff. I zde ovšem platí, že bývalý mistr světa pojede především "na sebe".
Kdo si minulý rok myslel, že Chevrolety Cruze pozbydou ztrátou tovární podpory na páře, toho mistr Yvan Muller na voze týmu RML poučil o opaku. Podnik Raye Mallocka postavil pro sezonu 2014 osm nových šasi, které letos nasadí týmy schopné vítězit. Budou to především Tom Coronel a Tom Chilton z italské stáje Roberta Ravaglia a Umberta Grana ROAL a bývalý pilot Ferrari-F1 Gianni Morbidelli z německého týmu Munnich.
Dříve úspěšné značky Seat a BMW vyklidily pole ještě výrazněji, než minulý rok. Týmy Engstler a Campos jejich výrobky nasadí pravděpodobně jen v podtřídě TC2.
Co bohužel pro letošek nevyšlo, byl plánovaný návrat značky Ford do WTCC. Vozy měl postavit bývalý tým F1 Onyx pod vedením zkušeného Mika Earla. Britové ale nechtěli opakovat fiasko ze sezony 2012 a svůj nástup krátce před prvními testy o rok posunuli, aby tak získali více času k patřičné přípravě.
Také z českého hlediska není co hlásit: slibný šampion ETCC Petra Fulín musel svůj plán o postupu do WTCC z finančních důvodů zavrhnout a bude se letos soustředit na obhajobu evropského titulu. Brněnský okruh, jedno z nejtradičnějších kolbišť tohoto druhu automobilového sportu, znovu nebude WTCC hostit.
Ohledně svých podniků se WTCC již léta může hrdě vyrovnat každému jinému šampionátu světa (viz kalendář). Čeští fandové to budou mít opět nejblíže na Slovakiaring, nebo na Salzburgring. WTCC slibuje stát se opravdovým obohacením sportovního ročníku 2014. Časy závodících nákupních vozíčků pro dámy jsou pryč a je dobře představitelné, že WTCC definitivně vystoupí ze stínu DTM.
JAC-Honda | Gabriele Tarquini | Tiago Monteiro | |
---|---|---|---|
Citroen | Yvan Muller | Sebastien Loeb | Jose Maria Lopez |
SMP-Lada | James Thompson | Rob Huff | Michail Kozlovskij |
Zengo-Honda | Norbert Michelisz | ||
Proteam-Honda | Mehdi Bennani | ||
ROAL-Chevrolet | Tom Coronel | Tom Chilton | |
Munnich-Chevrolet | Gianni Morbidelli | Rene Munnich | |
Campos-Chevrolet | Hugo Valente | Dušan Borkovič | |
Campos-Seat | John Filippi | ? | |
Engstler-BMW | Franz Engstler | Pasquale di Sabatino | |
Nika-Honda | Jukinori Taniguči |
13.04. | Marakeš, Maroko |
---|---|
20.04. | Paul Ricard, Francie |
04.05. | Hungaroring, Maďarsko |
11.05. | Slovakiaring, Slovensko |
25.05. | Salzburgring, Rakousko |
08.06. | Moskva, Rusko |
22.06. | Spa, Belgie |
03.08. | Termas de Rio Hondo, Argentina |
14.09. | Sonoma, USA |
12.10. | Šanghaj, Čína |
26.10. | Suzuka, Japonsko |
16.10. | Giuia, Macao |