Nejvíc v závodě dvěstěpadesátek. Nejkurióznější příběh si v něm prožil španělský závodník Fonsi Nieto, po Brnu celkově pátý. „Nechápu, proč závod nebyl přerušen,“ vztekal se Nieto po závodě, který kvůli pádu nedokončil.
Příčinou jeho karambolu však nebylo mokro, nýbrž olejová skvrna, po které se jeho Aprillia smekla.
Sotva kotrmelce ve štěrku Nieto ustál, běžel pro prapor, jenž signalizuje olej na dráze. S ním pádil zpátky k trati a vehementně mával, aby na mastný flek upozornil. „Na tom samém místě spadli další dva jezdci, chtěl jsem, aby byl závod zastaven.“
Bezpečnostní komisaři neměli pro Nietovo úsilí pochopení: nejenže zaveleli pokračovat, ale „praporečníkovi“ napařili pokutu 5000 dolarů čili asi 150 tisíc korun. U trati neměl podle nich co dělat.
Nieto přitom jezdí za stejnou stáj jako Sebastian Porto, v Brně vítěz třídy do 250 ccm. Kdyby si tedy Španěl přerušení jízdy vynutil, ohrozil by paradoxně triumf týmového kolegy.
Někomu se v Brně riziko vyplatilo, jinému ne.
Vítěz stopětadvacítek Jorge Lorenzo ze Španělska triumfoval díky agresivnímu manévru, s nímž pod sebou udržel dotírajícího Doviziosa z Itálie. „Sorry, ale je to můj styl,“ omluvil se Italovi po závodě.
Lorenzův krajan Sete Gibernau, v Brně vládce MotoGP, zvažoval před závodem, zda použít v motorce nový tovární díl. „Nakonec jsem vsadil na jistotu a vyplatilo se,“ radoval se.
Nehazardovat se rozhodl i Jakub Smrž, jediný bodující z Česka. Držel se jízdy, na niž jeho stroj stačil, a skončil čtrnáctý. Lukáš Pešek, další z Čechů, naopak vzrušoval tribuny chvilkovým čtvrtým místem, avšak jen do doby, než se mu mašina „kousla“. „Byla našponovaná na maximum a nevydržela,“ přiznal Pešek.