Nejúspěšnější týmový šéf posledních let přiznal, že jeho tým stále nemá vysvětlení, proč výkon vozu Sebastiana Vettela šel ke konci Velké ceny Austrálie tolik dolů. Opotřebení pneumatik na voze Red Bull bylo vyšší než u jeho soupeřů.
Red Bull jednoduše potřebuje zapomenout na to, že Vettel je favoritem kvalifikace a změnit nastavení vozu tak, aby co nejlépe "hospodařil" s pneumatikami po celou velkou cenu. Ale jak to udělat?
"Abych řekl pravdu, nemyslím si, že kdykoliv zatím rozumí tomu, jak přesně se letošní pneumatiky chovají a jak k nim přistupovat," sdělil Horner. "Nikdo nedokáže říct, proč na jeho autě vydržely gumy delší dobu než ostatním a naopak. Proč Force India vydrželo tak dlouho s tvrdými gumami a ty měkké okamžitě odrovnalo."
"Kimi zajel nejrychlejší okruh závodu dvě kola před koncem, tedy v době, kdy už ostatní pouze pomalu dojížděli a modlili se, aby vydrželi až do cíle. Objevilo se hodně anomálií, takže klíčovým faktorem letošní sezony bude dostat z pneumatik maximum a pochopit, jak pracují," prozradil Horner, na čem teď jeho tým pracuje nejvíce intenzivně.
Zatímco Red Bull se v trénincích v Malajsii zaměřoval právě na dlouhé jízdy a snažil se mapovat, jak pracují pneumatiky, musel obdivovat Lotus a Kimiho Räikkönena, kteří tyto problémy zatím řešit nemuseli.
"Kimo je ve výborné fazoně," přiznal Horner. "Zdá se, že jejich auto je k pneumatikám skutečně hodně šetrné, ale těžko hodnotit po jednom závodě. Uvidíme v neděli tady v Sepangu, zda-li to potvrdí."