V úterý dopoledne vyslal ředitel na rychlostní zkoušky auta vybavená pluhy.
"Některá místa jsme museli nechat proplužit a nebezpečné úseky posypat. Auta s pluhy projíždějí erzety průběžně, a pokud je někde zapotřebí, tak cestu propluží," uvedl Milan Pospíšil.
V noci na úterý napadlo v okolí Klatov zhruba pět centimetrů nového sněhu. Na Prachaticku sněžilo o něco méně.
Zatím to jde, nefouká vítr. Ale má foukat a patrně bude ještě do konce týdne sněžit. "Ale jsme v trvalém spojení s meteorology a o případných změnách počasí se dozvíme včas. Pak se zařídíme podle předpovědi," řekl Pospíšil.
Na hřeby zřejmě dojde
Ředitelova slova o sněhu na erzetách potvrzují i jezdci. Od úterý se seznamují s rychlostními zkouškami a píši si jejich podrobné rozpisy.
Jeden z favoritů Rallye Šumava Emil Triner prohlásil, že pokud se tratě rychlostních zkoušek nezmění, tak bez váhání nasadí pneumatiky opatřené protiskluzovými hroty. Ty jsou letos poprvé v historii českého rallyesportu povoleny.
"Projížděl jsem zkoušky okolo Vimperka a na všech ležela vrstva sněhu a pod ní byl led. Je to jasně na hřebíky," prohlásil v úterý odpoledne Emil Triner, který klatovskou rallye pojede se speciálem Škoda Octavia WRC plzeňské stáje Max Racing.
Podobný názor měl i ostřílený plzeňský jezdec Milan Liška. "Teď by to bylo jasné, je to na hroty," prohlásil. Do startu dvoudenní soutěže a především do sobotní etapy je však ještě daleko. "Nevěřím ale, že bychom absolvovali prachatickou etapu celou na gumách s hroty," uvažoval Milan Liška. "Obutí budu proto řešit až ve čtvrtek. Na Šumavě se může počasí změnit hodně rychle."