„Na tratích čekám dramatický souboj,“ těší se šéf organizačního výboru Rallysprintu Kopná Josef Minařík. Skupina bývalých vítězů obsahuje dvě jména. Tomáš Kostka i Miroslav Jakeš usednou do Škody Fabie Rally Evo II/R5.
Kostka triumfoval ve Slušovicích čtyřikrát v řadě v letech 2013–2018 (dvakrát se v tomto období soutěž nekonala – pozn. aut.) Předloni, kdy se tady závodilo naposled, pomýšlel na pátý triumf a vyrovnání rekordu Stanislava Chovance, jenže defekt zadního kola jeho snahu rychle zastavil. Co se mu nepodařilo tehdy, chce napravit nyní. Ani by nemělo vadit, že téměř dva roky neseděl v závodním autě.
Jakeš, jenž v roce 2019 dokonale využil výpadku Kostky, je naopak rozjetý. Na Valašské rally skončil sedmý, na Šumavě byl ještě o dvě příčky lepší. Výsledkový vzestup hodlá potvrdit i na Kopné.
Dravé mládí reprezentuje kvarteto jezdců – dvacetiletý Petr Semerád, jednadvacetiletí Erik Cais a Dominik Stříteský a pětadvacetiletý Adam Březík. Všichni čtyři svými výsledky v letošní i předchozích sezonách naznačili, že mohou být budoucností české rally. Kdo z nich se předvede na nejoblíbenějším českém sprintu?
Výsledek předchozího ročníku favorizuje Caise ve fordu. Minule dojel na Kopné druhý, za Jakešem zaostal jen o 11 vteřin. Jenže pilot z Fryštáku prodělal covid a téměř dva měsíce se dával dohromady.
„Stále na tom nejsem jako v minulém roce. Třeba běhat stále moc nemohu, proto se budeme zaměřovat hodně na regeneraci,“ upozornil Cais, který před týdnem závodil na italské Camunia Rally. Kvůli technické závadě ji však nedokončil.
Nejpříjemnějším překvapením letošní sezony je Stříteský. S Fabií R5 se učí, přesto dojel na Valašce i na Šumavě senzačně čtvrtý. Parádní vstup mezi tuzemskou soutěžáckou elitu hodlá pilot z Kelče potvrdit také v okolí Slušovic.
Rychlé časy podobné o něco mladším soupeřům zajížděl na obou letošních soutěžích také Březík ve fabii, jenže cíl nespatřil ani jednou. Nejprve ho zastavila menší kolize, pak nedostatek benzinu. Na třetí pokus by konečně rád projel cílovou rampou.
Semerád loni ovládl rallysprintové hodnocení, ovšem letos ještě nezávodil. To by mu však nemělo vadit, ve fabii bude určitě hodně rychlý. Pořadatelé celkem evidují 119 posádek ze šesti států. Představí se modely kategorie R5, vozy s jednou poháněnou nápravou, pro které je rallysprintový seriál primárně určený, stejně jako historické modely.
O přední příčky chtějí usilovat také další skvělí piloty. Na úspěch pomýšlejí třeba Polák Grzegorz Grzyb, Němec Albert von Thurn und Taxis, Antonín Tlusťák (všichni Škoda Fabia), Ondřej Bisaha a Martin Vlček (Hyundai i20) nebo Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo).
Soutěž startuje v sobotu v 9 hodin ze servisní zóny u dostihové dráhy ve Slušovicích. Na posádky čeká sedm rychlostních zkoušek o délce necelých 70 km. Pojede se na tradičních úsecích Kameňák, Březová a Kopná. Vítězná posádka se objeví v servisu krátce před půl čtvrtou.
Soutěž se uskuteční bez diváků. Všichni účastníci, kteří budou v servisní zóně, musejí mít negativní test na covid.
„Organizovat rally bez diváků je proti naší logice, nicméně chápeme současnou nelehkou situaci a vyzýváme fanoušky, aby sledovali letošní ročník výhradně doma u počítačů,“ uvedl Minařík.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Zlínský kraj