Diskuse k článku

Úspěšný závěr Dakaru: Loprais pátý, Prokop šestý, Engel patnáctý

Ač to v průběhu slavné soutěže leckdy vypadalo zle, české posádky na Ralye Dakar se dočkaly několika cenných umístění. Aleš Loprais dojel druhý v poslední etapě a mezi kamiony skončil pátý, Martin Prokop obsadil šesté místo a o jednu příčku vylepšil české maximum v kategorii automobilů a životní výsledek slaví Milan Engel - se svým motocyklem vybojoval patnáctou pozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70a61d59e90k 36H12o23l49í15k 1768944110766

..R^....sklamáním je Buggyra - plno keců a furt stejné chyby, nejsou schopni analyzovat, napravit.....Rv

+2/0
18.1.2019 10:28

P96e68t87r 66Š66v44e12j78k52a83r 9302354329

Loprais měl i tak trochu štěstí, když si uvědomím, jak jsou poslední roky ty Tatry poruchové, nechápu to, přitom to byly vždy nejlepší stroje na Dakaru, škoda i Macíka, ten to měl dobře rozehrané... ale páté místo je uspokojivé no... na tolik želízek v ohni... ;-D

0/−2
18.1.2019 9:32

Š35i24m48o42n 52M75a55r64t29y63n81e54k 7343775453786

Kdy naposled byly tatry nejlepší stroje na dakaru? Tak naposled v roce 2001 kdy to byl poslední start typu "Puma". Pak už tatry ztrácely. Ještě možná pak Lopraisovic první kapoťák v roce 2012 (Královna).

0/0
18.1.2019 10:05

P42a20v49e52l 60D84o39b92e65š 3676923398811

Tak u Tater je všeobecně známe že jsou to nejvíce tovární auta ve startovním poli. Ostatní kamiony jsou spíše takové přerostlé buginy. Tak jako je to třeba v kategorii aut, to nemá se sériovými vozy noc společného. Ale to je bohužel trend a pokud nemáte totální speciál tak nemáte šanci vyhrát.

0/0
18.1.2019 12:58

R91a19d74e70k 10Č78e86r34n65ý 8438513350304

Gratulace našim jezdcům v této přetěžké soutěži. Dneska je tolik sportů, člověka toho zajímá víc, ale čas není nafukovací vše sledovat, a tak chci i poděkovat panu Šimonu Martynekovi za příspěvky zde v diskusi. Doplňoval článek podrobnostmi a "aktualizoval" častěji dění. Tak díky. Poklona. :-)

+14/0
17.1.2019 20:19

Š42i48m33o84n 21M19a34r42t72y51n19e85k 7783735383186

Díky. Prostě mne to baví a mám trošku možnost vidět do zákulisí.

+9/0
17.1.2019 20:37

P49e86t17r 62Š34v47e70j72k78a63r 9772664919

Takí se připojuji, díky R^

+1/0
18.1.2019 9:32

A17l53e15š 11B35i64e96r53o41n82s80k30i 4568595456330

Obrovsky smekám před všemi, kteří dojely do Cíle. Díky za skvělé výsledky a přeji šťastný návrat domů. :-)R^[>-]

+6/0
17.1.2019 19:51

P60a23v10l22i95n56a 93H64a27m67p17l11o61v22a 7411558569752

Dakar s obrovskou " umrtnosti" a nasi velice uspesniR^ Gratulace.

Honza Vesely uz asi nepojede a zaslouzi velke uznani. Nekolik sezon podstupuje tuto raubirinu v kategorii male moto, na vse je sam a dava to:)

Ja mam slabost pro Lizu, a Martin Macik svou praci dokazuje, ze na Kamazy mameR^

Martin Prokop - naprosty profesional a spickaR^ I s Tomasem Ourednickem.

Pristi rok jim to natreme. A velka nadeje Kubiena snad doresi jak izolovat motor od pruniku fesh - feshe. Jeho prace na ctyrkolce je obdivuhodnaR^

Poradatele meli vyborny napad se semi kategorii. Za to diky.

+6/0
17.1.2019 18:11

Š80i44m64o80n 77M48a73r21t94y54n34e80k 7143895213366

Tak možná to byla pro liazku poslední velká soutěž ;-(

0/0
17.1.2019 20:02

P55a12v63l66i79n21a 95H20a45m17p96l88o51v78a 7701498739102

;-( ;-(

0/0
17.1.2019 22:51

T82o64m87á94š 42V31o72j31t45ě97c20h 4927856135210

jak to?

0/0
17.1.2019 22:56

Š50i84m84o52n 91M18a10r33t68y69n41e40k 7753325533746

U Macíků si zaplatil stavbu nového auta Valtr a zároveň se dohodl na spolupráci - využívání zázemí při soutěžích. A Valtr chce auto s kabinou Iveco. Zároveň se už staví stejné/hodně podobné auto pro Martina Macíka. A je tedy logická volba, že se použije i na toto auto stejná kabina (technické řešení, homologace, náhradní díly......) a možná bude i nějaká koruna od Iveca (od dovozce do ČR).

0/0
18.1.2019 7:48

O40n39d89ř37e70j 66Č16a31p44k16a 6881601213354

Technicky vzato co Martin starší postaví, to je liazka, tenkrát koupil všechno co z té fabriky zbylo... ale je pravda že původní liazácké kabiny už asi docházejí

0/0
18.1.2019 0:06

M24i20l84a40n 38H84o63f30f17m73a63n64n 7366719892422

No, nějak mi už chybí to pódiové umístění u kamiónů (na vítězná léta raději ani nemyslím).

Máme kvalitní jezdce, ale nějak se mi zdá že se jim ta auta, i když je sebevíce testují, vždy rozsypou již v úvodní etapě...

+1/0
17.1.2019 18:05

R54a23d54i44m 39V54e72n31g22l24a27ř 3462707731939

U Lopraise je problém se stářím jeho techniky, u Buggyry problém s kvalitou dílu od subdodavatelů (dřív si na to stěžovali jak Loprais, tak i Valtr), nevěnují se tomu tolik, jako závodům tahačů. Asi jediný Macík neměl letos technický problém. Jinak problémy měli i ostatní týmy, ale díky zázemí je dokázali většinou vyřešit. Jediné Iveco (De Rooy tým) dokázalo dojet se 4 vozy.

+1/0
17.1.2019 18:43

Š43i17m58o16n 25M65a46r22t45y78n76e18k 7813625163126

Tak kromě Macíka ostatní moc netestují - Kolomý s autem kterým jel dakar vlastně vůbec. A proč? Protože nejsou peníze, to je bohužel holá skutečnost.

0/0
17.1.2019 18:54

L78u58k53á72š 43B46r65a89n84d64e22j19s 2263695451831

Nemám takový přehled, jako Vy, ale je fakt, že De Rooy, Mamooth a spol. testují opravdu víc, než naši. O Kamazech netřeba vůbec mluvit...

Pokud jde o samotná auta - Iveco by mělo mít o 400kg míň a cca 50-100 koníků víc, než Aleš, o 100kg míň, než Kolomý. Renaulty Mammothu mají dle MKR o 130 koníků a 500 nm víc, než Gyrtechy v Tatrách Lopraise a Kolomého. Tohle je taky znát, i když je rychlost omezená pro všechny na 140 km/h, tak akcelerace, výjezdy ze zatáček, rezerva výkonu do dun, apod., v tomto všem jsou naši na tom hůř. Takže i v tomto kontextu zajel Loprais fantasticky. Kdepak je ten pán, co tady psal o "vyčpělém Lopraisovy, jehož výkonnost setrvale klesá a je už jen podprůměrný jezdec"?

+2/0
18.1.2019 8:53

Š45i10m69o30n 29M23a83r26t88y76n42e97k 7603775643486

Oficiální údaje o výkonu motoru je nutné brát s rezervou. Hmotnosti je jasná (auto prošlo vážením). Ale i tak jak jste napsal v těch mezích to bude.

Aleš a Buggyra budou mít tak 950 koní, Macík by měl mít skoro 1100 koní, tolik bude mít asi deRooy, Kamaz na starých motorech JAMZ měl výkon pod 1000 koní, u nových motorů Cummins to bude podobně.

Kamaz je jiná kategorie, tam je testování denním chlebem. Před pár lety někde psali, že každý jejich pilot najede za rok 20 - 30 tis. testovacích km + závody. To je tedy celkem skoro kolem 200 tis. km - a to už je pořádná porce informací.

deRooy postavil již druhou generací povedených závodních aut a proto také sehnal schopné a jezdce, kteří si dokážou pronájem zaplatit.

A zbytek světa na tyto dva týmy kouká zezadu. Včetně našich.

0/0
18.1.2019 9:17

Š58i17m25o67n 22M29a30r10t69y91n25e40k 7103335133296

Tak gratulace.

V motorkách výsledky dobré. Tak hlavně gratulace Gábině, že dojela a spravila si chuť po tom loňském dakaru. Je to moc fajn holkaR^

V autech super výsledek. Prokop je profík a jeho výkon roste každým rokem, navíc nápad s angažováním Ouředníčka se parádně osvědčil.

V kamionech je to takové zvláštní.

Po začátku, kdy se Alešovi sypalo auto od druhé etapy je jeho 5. místo super. Zvláště, když dojelo reálně jen 10 kamionů.

Macík - má rychlost, technika mu drží. Vyřadila ho jedna chyba, jinak by se rval zřejmě o 3. místo.

Buggyra - šlo by říct smůla, jenže se to opakuje každým rokem. Kolomý sice rychlý, ale vyřadí ho vždy nějaká závada. Po problémech v minulých letech s motorem se letos objevila další fatální závada. Šoltys na to, že to je jeho druhý dakar tak super a opět ho pohřbili problémy s technikou.

A vedení týmu Buggyry? Hrají si na profíky a pak nedokáží unést porážku a chovají se jako malé děti (viz. video, kterým se snažili fanoušky poštvat proti Alešovi).

+19/0
17.1.2019 17:38

V18á40c34l46a62v 46S80t59i44b69ů56r53e69k 7330915340866

můžu se zeptat v jakém videu Buggyra kritizuje Lopraise? četl jsem to už víckrát, ale nikdy jsem to video neviděl. dík ;-)

0/0
18.1.2019 9:30

R57a70d66i62m 30V26e33n79g48l30a58ř 3312687841889

Video na FB Buggyry, kde si Martin Soltys stezuje, ze diky Lopraisovi ztratil 3 hodiny vyprostovanim zapadleho auta.

0/0
18.1.2019 11:07

D52a38v78i51d 46L39i12n94h69a43r17t 7762590737559

Engel ne Enge ;)

0/0
17.1.2019 17:16

R10a67d33i16m 22V75e42n61g54l20a17ř 3232817971609

Nakonec to nebyl vůbec špatný dakar. Moto 15. místo, osobáky 6., kamiony 5. R^

Tak zase za rok :-)

+16/0
17.1.2019 17:09

Najdete na iDNES.cz