Diskuse k článku

Prokop drží na Dakaru sedmé místo, Loprais klesl na šestou příčku

Martin Prokop obsadil v 8. etapě Rallye Dakar sedmé místo a po nejlepším výsledku v ročníku i nadále drží průběžné sedmé místo. Český jezdec s fordem zaostal na 361 km dlouhé rychlostní zkoušce o 28 a půl minuty za vítězným Sébastienem Loebem z Francie. V kategorii motocyklů si v Peru polepšil na 16. místo Milan Engel. Aleš Loprais obsadil mezi kamiony sedmou příčku, průběžně klesl na šesté místo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R48a56d87i29m 13V45e11n55g68l82a69ř 3922547951659

Peterhansel v 9. etape havaroval a konci.

0/0
16.1.2019 16:11

N73o35r56b60e55r80t 29D40a51n55i95e49l 4450523242402

Letos je to teda tragédie, no ale tak aspoň všichni vidí, co znamená jednota versus roztříštěnost. Holanďani v čele s DeRooyem mají čtyři posádky, rusáci mají čtyři posádky, naši tam jsou čtyři, dva jsou v Buggyře a dva jedou čistě sólo na sebe. Výsledek? DeRooy má v první desítce všechny čtyři kamióny, dva rusáci odpadli, jenže ti zbylí dva jsou na prvních dvou místech. A naši? Tři odpadli, zbývá Loprais jako poslední mohykán, který bude rád, když dojede. Takhle konkurovat prostě nejde, proto se nelze výsledkům divit. Jen si vemte jakou máte na Dakaru obrovskou výhodu, když jedete ve čtyřech. Při navigaci se jezdci mohou vzájemně informovat o trati, při jakémkoliv problému vám ostatní pomůžou, všechno tak na trati vyřešíte rychleji a kvalitněji, no a v neposlední řadě máte obrovskou taktickou výhodu, ostatní vám mohou tzv. "krýt záda", můžete uplatnit nějakou formu týmové režie apod. O synergiích v zázemí většího týmu se nemá cenu zmiňovat. Jak by to asi vypadalo, kdyby všichni naši jeli pohromadě v jednom týmu? Já myslím, že by bojovali o prvenství, to by teprve pak byl pravý boj Tatrovky proti zbytku světa. Prostě dokud někdo nepřijde s iniciativou a nevytvoří projekt, který by všechny nadchnul a sjednotil pod jednu střechu, nemá cenu očekávat nějaký výraznější úspěch na Dakaru, protože tak jak to dělají teď, nemohou nejlepším absolutně konkurovat.

0/0
16.1.2019 10:38

R38a21d43i42m 28V58e82n82g38l90a15ř 3892827801369

Toto je bohuzel utopie. Uz jen urcit, kdo bude jednicka a kdo nosic vody by byl problem. Navic i sponzori tech tri tymu naji urcite pozadavky.

+1/0
16.1.2019 11:29

Š63i24m66o47n 87M95a12r87t73y30n40e67k 7563635803246

Tak prvním problém jsou peníze. Potom lze mít velký tým a postavite4 špičková auta, k tomu postavit a vybavit 4 doprovodné kamiony (cca 100 mil. korun) a pak na provoz takového týmu sehnat ročně dalších cca 50 milionů.

Všichni naši si peníze shání svým podnikáním, peníze od sponzorů nepokryjí ani polovinu nákladů. Mací ka Loprais svoje týmy táhno ze svých peněz. Kolomý se Šoltysem platí Buggyře za pronájem nadkar pár milionů za auto........

......taková je realita.

A spolupráce českých jezdců? Stač íse podívat na videa od Buggyrym kdy se naváží do ostatních - to se pak těžko spolupracuje.

+2/0
16.1.2019 12:37

N27o37r73b53e19r52t 50D43a57n27i49e22l 4480103812682

Je mi to jasné, o peníze jde až v první řadě. Tak samozřejmě nejideálnější varianta by byla, kdyby se angažovala přímo Tatra (potažmo celá Strnadova CSG Group) a vytvořila tovární tým. Bohužel na to zřejmě nemají nebo takový projekt vůbec nechtějí, ale spíše jde o ty prachy. Pak je tady ale celá řada těch "méně sexy" variant, od polotovární varianty alá Buggyra až po nějakou volnou alianci. Myslím si, že je prostě i celá řada možností to zařídit tak, že to nebude stát ani o korunu navíc, než kolik do toho všechny tři české týmy dávají teď a zároveň díky spolupráci dosahovat daleko lepších výsledků. Současný Dakar v závodním tempu hladce projet nelze, i ti nejlepší mají problémy, jde jen o to jak rychle je vyřešíte a když vám nemá kdo pomoct, tak ty problémy řešíte přinejlepším hodně pomalu. Z našich kamioňáků cítím, že to jsou všichni závodníci, nejsou to žádní dojižděči na jistotu, jestli ale nechtějí končit každý rok už vpůlce Dakaru, tak buď musí snížit svoje ambice a nebo začít nějak spolupracovat.

0/0
16.1.2019 14:12

D71a66v57i40d 61L40o58u50k74o95t75k93a 6406622796945

Zajímalo by mě prosím jestli Info o tom ,že od sponzorů mají ani né 50% nákladů máte nějak potvrzené ?

0/0
16.1.2019 18:42

Š41i57m64o17n 95M77a90r20t83y16n52e52k 7453545693286

Je to nezávislé info od dvou českých jezdců..... S dovětkem od jednoho z nich, že před cca 5 lety to bývalo lepší.

0/0
16.1.2019 19:26

D87a75v11i85d 65L39o14u41k94o34t98k46a 6316962756305

Děkuju

0/0
17.1.2019 4:54

P58e33t97r 60V13e90r12b73í17ř 8487731643460

Tatrovky proti zbytku světa? Spíš stáj proti stáji, ne?

0/0
16.1.2019 14:28

D17a67n 35R56o65z69s74í97v69a20l 3230682870154

Je to vždycky stejné. Každý rok se těším kdy naše tatrovky už konečně porazí Kamazy a zase po letech vyhrají a pokaždé to dopadne stejně poněvadž všichni začnou vždycky postupně odpadat jak hrušky.

Navíc to tak vypadá že tatrováci, i přes nešťastné vypadnutí Macíka, se za chvíli budou muset jít učit do Jablonce jak se staví závodní kamión a to by mě v minulosti nikdy nenapadlo poněvadž LIAZ tam vždycky bývával spíš do počtu. Ach jo. ;-(

+2/0
16.1.2019 7:59

Š20i22m60o15n 51M20a27r53t98y32n72e51k 7673275773876

Tak na to porazit Kamaze stačí maličkost - zajistit dlouhodobé financování.

A nešťastné vypadnutí Macíka? Prostě to byla chyba - těch za dakat udělají všichni desítky (i jezdci Kamazu), jen tady ta chyba vedla k fatálním následkům.

+1/0
16.1.2019 12:39

R15a36d23i39m 30V26e59n71g65l59a67ř 3612327761419

Jestli jsem dobre pocital, tak by Macik

0/0
15.1.2019 22:39

R89a37d91i42m 63V93e79n85g58l36a94ř 3172307151549

mel byt dneska druhy mezi kamiony.

0/0
15.1.2019 22:40

P51a30v98e46l 47D70v11o70ř37á31k 3169337912229

Rychlost ma dobrou, o tom zadna, jen skoda ze to v pulce Dakaru rozmlatil. Bez te letosni upravy pravidel, by uz byl bohuzel venku.

0/0
16.1.2019 7:52

M88a11r93e36k 66P22o82s15p94í10š55i24l 2975305961

Buggyra jde do kopru úplně s tatrovkama. Strašně nespolehlivý auta.

0/0
15.1.2019 21:54

Š66i32m79o85n 17M33a72r54t12y70n86e47k 7163925943256

Buggyra neunesla hlavně neúspěch. To že ona s tovární podporou (i když nevýraznou) jako profesionální stáj má ze hry obě auta a dakr pro ně skončil a ten vysmívaný Loprais (z kterého si dělali po 2. etapě srandu) pokračuje dál.

+3/0
15.1.2019 21:58

R32a77d24i30m 14V88e82n38g92l64a50ř 3362717791359

S nim to taky nevypada dobre. Motor uz mele z posledniho.

0/0
15.1.2019 22:18

Š86i94m75o37n 75M90a35r70t24y31n77e24k 7503595873206

A teď mu to všichni budou přát - Když nepomohl Šoltysovi, tak ať také nedojede.

Dle hesla "když mne chcípla koza, tak ať sousedovi chcípne také....".

0/0
15.1.2019 22:21

R60a91d38i68m 76V91e37n11g51l98a11ř 3702857291839

Pokud by vypadl i on, tak by ve hlavnim zavode nebyl uz nikdo z nasich. Tak spatnou bilanci dlouho nepamatuji. V poslednich letech se tak jeste nestalo (sice startovalo mnohem vic ceskych kamionu).

0/0
15.1.2019 22:32

R70a73d77i31m 95V79e30n25g88l45a81ř 3482927371969

Nekde jsem i cetl, ze Buggyra snad pomalu na auta od lonskeho dakaru ani nesahla.

0/0
15.1.2019 22:21

Š57i66m77o42n 72M21a30r30t46y76n44e82k 7973175243426

Tak Buggyra neměla do června jasno,, jestli nějaký dakar vůbec pojede. Až když se dohodli o podpoře s továrnou a s Kolomým, že si auto od nich pronajme, tak teprve začali repasovat auta po dakaru 2018.....

0/0
15.1.2019 22:23

P43e23t79r 77V23e78r72b68í36ř 8887281603470

Dělali si z něj srandu? Co říkali?

0/0
16.1.2019 14:30

P79a21v16l84i61n63a 29H32a91m90p85l23o16v10a 7871338679982

Engel vyborne. Zatim stabilni vykon.

0/0
15.1.2019 21:48

R94a52d67i46m 65V94e30n82g24l32a63ř 3622937971509

Ten se zlepšuje každou etapou.

+1/0
15.1.2019 21:51

R56a77d49i55m 63V47e69n44g31l37a37ř 3282247921569

Tak nakonec 7.

+1/0
15.1.2019 21:10

Najdete na iDNES.cz