Jihočeši mají v divizi Super 1600 obrovskou konkurenci, která neustále narůstá. V posledním závodě ve švédském Höljes startovalo v této divizi pětatřicet aut, ve Francii dokonce ještě o sedm více. Prosadit se do elitní desítky je tak stále těžší.
"Přes zimu samozřejmě nikdo neváhá a všichni se snaží co nejlépe vylepšit svoje auta," uvedl Zdeněk Čermák. "Před startem prvního závodu jsou pak všichni v napětí. Nikdo neví, kdo s čím přijde a jak bude rychlý."
Nezahálel ani tým CB Motorsport. Do prvního závodu v anglickém Lydden Hillu vyjel Čermák s novým vozem Škoda Fabia druhé generace.
V Anglii dojel českobudějovický jezdec po boji na třetím místě. S dalšími dvěma závody v Portugalsku a ve Francii však příliš spokojený nebyl. "Těžko se mi to hodnotí. V Portugalsku jsem špatně zajel do Joker Lapu (delší varianta tratě). Ve Francii nás postihly problémy se servem a v C finále nás poslal ven z trati jeden z domácích jezdců," komentoval šesté a jedenácté místo Zdeněk Čermák.
Českobudějovickému jezdci se nedařilo ani na severu Evropy. V Norsku skončil na jedenáctém místě, ve Švédsku musel po tréninku odstoupit pro poruchu převodovky. "Je to pro nás zklamání. Na trati, kde je hodně zatáček, nám auto nejede. Podvozek funguje perfektně, auto má výkon, ale problémem je točivý moment," prohlásil Čermák.
Na řadě je Belgie a Holandsko
Před dalšími závody v Belgii a Holandsku tak v týmu mají co dohánět. "Hlavní je, aby fungovalo správně auto. V pořadí jsme se o pár míst propadli, takže bych se rád vrátil v pořadí zpátky. I když se mi to zatím nejeví moc dobře," uvedl.
Trochu jiné starosti než Čermák má Ondřej Smetana. Před začátkem mistrovství Evropy mu na prvním závodě mistrovství republiky, kde chtěl otestovat vůz Ford Puma, odešel motor. Naštěstí ve spolupráci s anglickým motorářem se podařilo všechno vyřešit a Smetana mohl na okruhu Lydden Hill odstartovat. Nakonec obsadil deváté místo. "Na úvod to nebyl špatný výsledek," řekl jezdec z Hluboké nad Vltavou.
Z finančních důvodů vynechal Smetana dlouhou cestu do Portugalska. Na francouzském okruhu Essay skončil opět devátý. "Vzhledem ke konkurenci je to výborné umístění. V jedné z rozjížděk jsem se nechtěně zapletl do kolize se Šustou, kterého přistrčil jeden ze švédských jezdců. Odnesla to zadní náprava, takže bylo co spravovat. Čtvrté místo v béčku bylo maximem," vyprávěl Smetana.
Severské etapy diváky lákají
V Norsku skončil jako nejlepší z českých jezdců na osmém místě. Ve finále B za sebou dokázal udržet dalšího Čecha Jaroslava Kalného. "S Norskem jsem nakonec hodně spokojený, i když to po dvou rozjížďkách moc dobře nevypadalo. Rozhodla třetí série rozjížděk, která nás poslala do finále B. S Jardou Kalným to byl velký boj," pokračoval.
Švédsko patří mezi jezdci i diváky k nejoblíbenějším tratím. Letošní ročník sledovalo přes 24 tisíc lidí. "Je to jeden z vrcholů sezony. Atmosféra, krásná trať plná horizontů. V minulosti se mi tu vždycky dařilo," vzpomínal ještě před závodem Smetana.
Jezdcům ze začátku přidělalo starosti počasí. Den před závodem celý propršel. Ani první den ráno to nevypadalo příliš dobře. Kromě krátké sobotní přeháňky se však celý víkend odjel na suchu. Smetana se v průběhu rozjížděk pohyboval na úrovni B finále. Až do ne moc šťastné třetí rozjížďky.
"Trochu jsme zariskovali a změnili nastavení. Ovšem to se nám vůbec nepovedlo a po shodě náhod, které jsme vůbec nečekali, to vyšlo až na C finále," lituje Smetana. Na hlubockého jezdce tam čekal těžký soupeř v podobě Ildara Rachmatullina s vozem Renault Twingo.
Nakonec tak švédský závod skončil pro Smetanu druhým místem ve finále C a celkově dvanáctým místem. "S první polovinou sezony jsem spokojený. Ani jsem nedoufal, že s deset let starým autem zajedeme takové výsledky. Navíc přes zimu přišla řada jezdců s úplně nově postavenými auty," myslí si Ondřej Smetana. "Budeme dál bojovat," dodal.
Častoral útočí na bronz
Dalšímu jihočeskému zástupci Václavu Veverkovi staršímu (Peugeot 206) se letos příliš nedaří. Zatím si připsal jen pět bodů. "Trápí nás především problém s podvozkem, uvidíme, jak se nám to povede do dalších závodů vyřešit," doufá ve zlepšení Veverka.
Slušná konkurence se na severu Evropy sešla v divizi Touring Cars. Roman Častoral s vozem Opel Astra v Norsku nestartoval.
Ve Švédsku se kvalifikoval do finále A, ve kterém nakonec obsadil pátou příčku. "Měli jsem problém se startovacím programem, jinak si myslím, že se nám první půlka sezony vydařila," chválí si Častoral.
Boj o konečné třetí místo zůstává otevřený. Častoral zatím ze čtvrtého místa ztrácí na druhého Belgičana Pauwelse tři a na třetího Ira Tohilla dva body. "Rozhodne druhá polovina roku, cíl být v konečném umístění do třetího místa zůstává stejný."