Miroslav Jakeš ve Škodě Fabii R5 (ilustrační snímek). | foto: Zdeněk Weiser

Konečně závodíme! Jakeš i Cais dojeli v elitní desítce Rally Bohemia

  • 0
Miroslav Jakeš s Erikem Caisem svedli strhující souboj o nejrychlejšího pilota ze Zlínského kraje na Rally Bohemia. V cíli byl o něco spokojenější zkušenější Jakeš. Třicetiletý jezdec z Hutiska-Solance porazil o deset let mladšího rivala z Fryštáku rozdílem 7,3 vteřiny. V absolutní klasifikaci to znamenalo sedmé a osmé místo.

„Hezky jsme si zazávodili,“ pousmál se Jakeš, kterého ve Škodě Fabii R5 navigoval Petr Machů. „Erik je jeden z největších talentů u nás. Fandím mu a doufám, že se zase někdy potkáme.“

Dlouho se zdálo, že premiéru domácího šampionátu zvládne lépe Cais. Navzdory problémům s motorem, které jej trápily v první etapě, držel těsný náskok. Jenže do šestnácté z osmnácti rychlostních zkoušek vlétl o čtyři tisíciny sekundy rychleji, než mohl, takže následovala desetivteřinová penalizace. Ta se nakonec ukázala jako rozhodující.

„Naštvaný nejsem. Taková jsou pravidla, která respektuju,“ poznamenal Cais, jenž závodí ve Fordu Fiesta R5 Mk II s Jindřiškou Žákovou. „Snažím se být na startu co nejpřesnější, tady to o militisícinu nevyšlo,“ dodal.

Rallye Bohemia vyhrál překvapivě Pech, o šest vteřin předčil Kopeckého

„Nebýt penalizace, asi bychom ho neporazili,“ uznal Jakeš.

Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi otevřela domácí šampionát v automobilových soutěžích, který má vinou koronaviru jen čtyři podniky. Zatímco pro Caise představovala přípravu na mistrovství Evropy, které je jeho prioritou, Jakeš se zaměřuje výhradně na domácí seriál.

„Přiznám se, že na úvod jsem čekal lepší výsledek,“ netají se Jakeš, jenž v loňské sezoně dojel na Bohemii šestý. „Nedělali jsme žádné chyby, ale budeme muset trošičku zrychlit. Na špičku zatím nemáme,“ uznal.

Oba piloti se v cíli shodli na jednom - je dobře, že se konečně závodí. Sice nucenou pauzu vyplnili testováním, ale závodní režim je přece jen něco jiného. „Porce jednoho závodu je lepší než tisíc natestovaných kilometrů,“ naznačil Cais.

„Přestávka ani nebyla znát. Jelo se rychleji než loni za stejných podmínek,“ všiml si Jakeš.

Erik Cais a jeho navigátorka Jindřiška Žáková
Erik Cais

Proto jim ani nevadilo, že letošní ročník mladoboleslavské soutěže nenabídl dlouhé rychlostní zkoušky. Jeden úsek sice měřil přes 21 kilometrů, ale zbytek byl od 6 do 9 kilometrů. „Když je všechno v pořádku, na delší trati se lépe útočí. Na kratší je to o dost horší,“ vysvětlil Cais.

„Navíc na delších erzetách se víc projeví kondice,“ upozornil Jakeš. „Na druhou stranu špička je tak vyrovnaná, že je jedno, jestli jsou erzety dlouhé, nebo krátké.“

Vzájemnou bitvu jako v podhůří Jizerských hor si oba závodníci letos už zřejmě nezopakují. Jakeš bude pokračovat v domácím šampionátu, příště se představí doma na Kowax ValMez rally. Cais míří do Evropy, už příští víkend ho čeká Rally di Roma Capitale. Jeho cílem je úspěch v juniorské kategorii kontinentálního seriálu.

„Na Bohemce jsme se rozjeli a otestovali si podvozek. Snad se to projeví v Římě,“ doufá nadějný jezdec.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž