Zdá se, že v Monze, kde o výsledku z velké části rozhoduje síla motorů, by mohlo být BMW dvěma elitním týmům opět vyrovnaným soupeřem. Kubica ztratil na Räikkönena pouze sedm setin vteřiny, Heidfeld jen o šestnáct tisícin víc.
Lídr celkového pořadí Lewis Hamilton přivedl svůj vůz McLaren až na čtvrtém místě, ale také jeho ztráta byla minimální.
Trénink začal na mokré dráze, ale, na rozdíl od dopolední plískanice, se podmínky na okruhu stále zlepšovaly. Už po dvaceti minutách na dráze přezul jako první na pneumatiky pro suchou trať Bourdais z týmu Toro Rosso.
Nejlepší časy všichni zajížděli až v závěrečné přetahované na nových měkkých pneumatikách. Nejdříve se dostaly do čela před Ferrari vozy BMW-Sauberu, ale Räikkönen je dokázal znovu předstihnout.
Dopolední vítěz Adrian Sutil dosáhl na devátý čas, ale zaujal spíše smykem v Lesmos a pak minul po odmávání posledního kola nájezd do boxové uličky.
Pro Nelsona Piqueta skončil trénink pěším pochodem do boxů. Brazilec po smyku v první zatáčce zasekl svůj renault o zpomalovací hrboly mezi obrubníky. Na příkaz týmu musel vypnout motor, protože během čekání na traťové komisaře, kteří by ho vytlačili, začala nebezpečně stoupat jeho teplota.
Tabulka
1. | Räikkönen | Ferrari | 1:23.861 |
2. | Kubica | BMW Sauber | + 0.070 |
3. | Heidfeld | BMW Sauber | + 0.086 |
4. | Hamilton | McLaren-Mercedes | + 0.122 |
5. | Rosberg | Williams-Toyota | + 0.249 |
6. | Massa | Ferrari | + 0.386 |
7. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 0.504 |
8. | Webber | Red Bull-Renault | + 0.660 |
9. | Sutil | Force India-Ferrari | + 0.808 |
10. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | + 0.912 |
11. | Coulthard | Red Bull-Renault | + 1.239 |
12. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1.331 |
13. | Fisichella | Force India-Ferrari | + 1.343 |
14. | Barrichello | Honda | + 1.435 |
15. | Button | Honda | + 1.448 |
16. | Nakajima | Williams-Toyota | + 1.469 |
17. | Glock | Toyota | + 1.536 |
18. | Alonso | Renault | + 1.620 |
19. | Trulli | Toyota | + 1.892 |
20. | Piquet | Renault | + 2.334 |