Po dlouhých letech „sportovního vzduchoprázdna“, kdy se v tomto šampionátu měřily jen dva výrobci (Mercedes a Audi), začala minulý víkend v Hockenheimu nová epocha Deutsche Tourenwagen Masters.
Věhlasné DTM se dostalo vitálního přírůstku: do nejprestižnějšího evropského seriálu pro cestovní vozy se po dvacetileté absenci vrátila značka BMW. Vše napovídá tomu, že „Bavoráci“ udělají společně s Mercedesem a Audi ještě během tohoto roku z DTM nejlepší mistrovství „cesťáků“ světa.
Široká veřejnost se na takové „probuzení“ DTM dychtivě těšila, jak potvrdily plné tribuny v Hockenheimu. Již týden před závodem se pořadatel těšil ze 60.000 prodaných vstupenek, návaly minulého víkendu ovšem přesáhly odhady největších optimistů. Pro neděli musely být otevřeny všechny tribuny motodromu, které zaplnilo daleko přes 70.000 fandů a celková návštěva víkendu činila 142.000. Něco takového zažívají betonové ochozy tratě jen jednou za dva roky při Grand Prix formule 1.
„Horečku DTM“ pozitivně pociťují i pořadatelé ostatních závodů. Tiskový mluvčí tradičního závodu na Norimberském Norisringu mohl hlásit: „Návrat BMW vyvolal neuvěřitelný zájem publika! Naše tribuny jsou již dávno dopředu kompletně vyprodány – máme již jen pár lístků na místa ke stání.“ Špatná zpráva pro fandy z Čech, kteří si vstupenky ještě neobstarali…
Zúčastnění výrobci se skutečně snažili publiku něco nabídnout. Vedle zbrusu nových vozů a osmnácti vysoce motivovaných jezdců to byly i zajímavosti kolem dráhy a hvězdy minulosti. Audi pozvalo do Německa například Jackyho Ickxe a v paddocku se procházeli dřívější tovární jezdci BMW, jako Marc Surer nebo Eric van der Poele.
Mercedes ovšem zase jednou všechny přetrumfnul: Norbert Haug angažoval oba své aktuální jezdce F1, aby se doma ukázali. V sobotu kroužil po trati Nico Rosberg ve Fangiově proudnicovém „Stříbrném Šípu“ z roku 1955 a v neděli přivedl Michael Schumacher ochozy do varu jízdou v moderním voze F1. Dobře naladěný národní hrdina si tak možná sám připomněl své zlaté časy na Hockenheimringu a oslavil den několika povedenými „donuty“. Přítomnost bratra později asi až příliš motivovala Ralfa Schumachera, který v závodě několikrát nevybíravě „postrčil“ soupeře a byl penalizován.
Při tolika zábavě okolo lze lehce zapomenout, že i na trati po „letech stínování“ konečně o něco šlo. Nováčci z Mnichova již v kvalifikaci potvrdili, že náskok zkušenějších soupeřů téměř dotáhli. Nejrychlejší sice byl ex-šampion Mattias Ekstrom z týmu Abt-Audi a vedle něj se do první řady na startu postavil Mercedes Jamieho Greena. Již na třetím místě ale stál první vůz BMW s Dirkem Müllerem v kokpitu.
Nedělní závod dokonale předvedl publiku to, na co se přišlo podívat: strkanice od prvního až do posledního kola, krásné a brutálně znějící vozy. Mercedesy Greena a Paffetta před sebou hnaly Ekströmovo audi tak dlouho, až se jim Švéd musel poklonit. V neméně tvrdém souboji mercedesu o první vítězství roku se dokázal prosadit Gary Paffet na černém voze týmu HWA.
Jen BMW nemělo v neděli odpoledne moc důvodu ke smíchu. Úřadující mistr Martin Tomczyk musel po několika nehodách se svým oškubaným vozem vzdát a nejlepším zástupcem mnichovské značky se stal Andi Priaulx na šestém místě.
1. | Gary Paffett (Br.) | HWA Mercedes | 1h04m37.615s |
---|---|---|---|
2. | Jamie Green (Br.) | HWA Mercedes | + 4.709s |
3. | Mattias Ekstrom (Švé.) | Abt Audi | + 19.434s |
4. | Christian Vietoris (Něm.) | HWA Mercedes | + 25.774s |
5. | Mike Rockenfeller (Něm.) | Phoenix Audi | + 27.834s |
6. | Andy Priaulx (Brit.) | RBM BMW | + 28.435s |
7. | Ralf Schumacher (Něm.) | HWA Mercedes | + 39.948s |
8. | David Coulthard (Brit.) | Mucke Mercedes | + 43.306s |