"Za těchto okolností nemá smysl pokračovat. Na Dakaru jsem něco dokázal a mým cílem bylo na minulé úspěchy navázat. Postavil jsem stroj, schopný bojovat o přední místa. Nebudu riskovat zdraví a rozbití vozidla, jestliže mi není umožněno soutěžit s nejlepšími v mé kategorii", řekl Macháček.
Pětinásobný vítěz této kategorie byl pořadateli těsně před startem legendární soutěže kvůli nesplnění administrativních podmínek vyřazen z bojů o celkový triumf.
Podle prvních informací byl Macháček s dalšími šesti závodníky z Dakaru vyloučen pro nesplnění technických podmínek. Jejich čtyřkolky údajně nejsou sériové výroby. "V neděli jsme se ale dozvěděli, že je údajně problém v administrativě," řekl manažer KM Racing týmu Martin Pabiška.
Přesnou specifikaci svého prohřešku se Macháček nedozvěděl. "Organizátoři se do toho trošku zamotávají a asi se bojí uvést oficiální paragraf, který jsme údajně porušili," uvedl Pabiška, podle nějž je trest pro Macháčka podivný i s ohledem na fakt, že bez problémů prošel administrativní i technickou přejímkou před startem rallye. "Ale pak najednou přišli, že máme problém," divil se manažer týmu.
Josef Macháček se na čtyřkolce poprvé zúčastnil Dakaru v roce 1999. První účast mu sice nevyšla kvůli poruše stroje, ale už o rok později zvítězil. Vítězství dokázal do roku 2009 ještě čtyřikrát zopakovat.
Po protestu argentinských soupeřů proti údajné nesériovosti jeho stroje byl spolu s několika soupeři přeřazen do zvláštní třídy mimo pořadí čtyřkolek a další pokračování v soutěži za těchto okolností tedy odmítl.