Jezdec jihlavského Jipocar racing týmu si, společně s kopilotem Janem Tománkem, úvodních šest bodů této sezony připsali za třetí místo na Italské rally. „Nějaké body už byly potřeba,“ usmívá se čtyřiadvacetiletý závodník.
Poté, co v únoru vynechala úvodní podnik juniorského šampionátu v Norsku, totiž jihlavská posádka v dubnu kvůli kolizi nedokončila ani druhý díl v Portugalsku.
„Kdybychom ani teď nebodovali, ztratili bychom jakékoliv šance bojovat v konečném pořadí o první trojku,“ míní Prokop. „Takže jsme s výsledkem určitě spokojeni.“
Na Sardinii, však mohl Prokop pomýšlet na ještě vyšší příčky. „Cítil jsem, že jedeme rychle,“ popisuje český jezdec. „Ve všech testovacích jízdách jsme měli buď nejlepší časy, nebo jsme s těmi nejrychlejšími byli téměř na nule.“
Jenže naděje na první dvě místa sebraly už první tři vložky úvodního závodního dne. „Na první a třetí rychlostní zkoušce nás zdržoval soupeř,“ zlobil se Prokop na Conrada Rautenbacha ze Zimbabwe. „Na prvním testu přehřál brzdy a na trojce ho pro změnu postihl defekt.“
V obou případech jihlavská posádka Rautenbacha dojela a zbytek dlouhé vložky musela absolvovat v mračnech prachu za ním. „Tím, že se jelo na šotolině, nám tak hrozně prášil, že se vůbec nedalo závodit,“ vzpomíná Prokop. „Na řadě úseků jsme museli jet pouze na jedničku či dvojku, takže jsme ztratili asi dvě minuty. Což je hodně.“
Ve zbytku závodu se tak Prokop za vedoucím Estoncem Aavou a Švédem Anderssonem soustředil už pouze na udržení třetího místa. „Soupeřit s nimi by znamenalo až přílišné riziko, což jsme si po havárii v Portugalsku nemohli dovolit,“ říká jihlavský pilot.
„Proto jsme ve zbytku závodu vsadili na taktiku, snažili jsme se jet na jistotu, vyvarovat se defektu či výletu mimo trať a svou rychlost jsme přizpůsobovali našim pronásledovatelům.“