Daniel Ricciardo po výborné kvalifikaci startoval ze druhého místa a v několika předchozích velkých cenách dokázal, že dokáže šlapat na paty i samotným jezdcům Mercedesu. V Baku to však bylo přesně naopak, v neděli to bylo u kus horší než v sobotu.
Australský pilot musel pro nové pneumatiky už v šestém kole, super-měkká směs, s níž jel kvalifikaci, se opravdu rychle přehřívala. S tou měkkou to ale nebylo jiné, degradace pneumatik byla stále moc velká, takže ve 22. kole zatočil do boxové uličky znovu a nazul na kola středně tvrdé obutí. Problémy skončily, ale k nejlepším, kteří jeli k mechanikům pouze jednou, to už měl příliš daleko.
„Samozřejmě byly jedním z faktorů vysoké teploty, ale hlavním důvodem byl nízký přítlak. Při tomto nastavení pneumatiky hrozně rychle odcházely. Auto klouzalo, nedrželo a výsledkem bylo, že nebylo možné jen stejně rychle jako ostatní,“ popisoval šéf stáje Red Bull Cristian Horner.
Nový okruh v Baku je totiž ze dvou třetin vysokorychlostní, a tak se stejně jako třeba v Monze vyplatí nastavení monopostu s nižším přítlakem. To zvyšuje rychlost na rovinkách, zároveň však snižuje v zatáčkách a činí monopost hůře ovladatelný. Red Bull nastavení, na rozdíl od svých největších soupeřů, nezvládl.
Výsledky závodu najdete ZDE |
„Jakmile jsme přezuli na tvrdší gumy, šlo to a Max dokonce zajel nakonec třetí nejlepší čas vůbec,“ zmínil Horner Verstappena, který měl celkově menší problémy než Ricciardo.
„Chvílemi jsem neměl téměř žádný přítlak,“ nechal se slyšet australský závodník. „Všichni jsme byli překvapeni, protože v práci s pneumatikami jsme obvykle velmi dobří. Ale příště už budeme vědět,“ dodal Ricciardo.
V září v italské Monze by tedy nic podobného jezdce rakouské stáje potkat nemělo.