Přesto tvrdí: "Není to můj oblíbený okruh, ale už vím, že v mých silách je vyhrávat. A pokusím se o to i tady."
Od vedoucího jezdce mistrovství světa v kategorii do 125 ccm neuslyšíte pochybnosti. Jenže statistika je proti němu. Ve Francii dvakrát spadl, jen v roce 2004 dojel 14.
Paradoxně horší bilanci má pouze na Masarykově okruhu. Tady ve světovém šampionátu havaroval už čtyřikrát, jednou byl 17. "Ale Brno mám rád, jsem tu doma," říká.
Zato o Le Mans platí opak. Stejně jako fotbalisté Sparty se až do čtvrtka dvanáct let trápili ve Zlíně, stejně jako tenista Federer marně sní o vítězství na antukovém Roland Garros, tak se Pešek souží ve Francii. Ale není to nic zvláštního. Téměř každý motoristický závodník má okruh, na kterém se mu nedaří. Na kterém se bojí.
Nebo na kterém prožil hrůzný okamžik. Třeba legendární pilot formule 1 Niki Lauda se třicet let vyhýbal přírodní trati Nordschleife v Německu.
V srpnu roku 1976 tu měl děsivou nehodu, při které málem uhořel. Život mu zachránil až Ital Merzario, jenž ho z hořícího vozu zachránil. I tak Lauda při havárii přišel o ucho, dodnes má trvalé následky.
Na nebezpečný okruh, jemuž se přezdívá Zelené peklo a později byl nahrazen novým Nürburgringem, se odvážil znovu podívat teprve loni. "Stále mi běhal mráz po zádech," vzpomínal.
Tohle je nejznámější příběh, kdy měl jezdec obavy ze závodního okruhu. Ale jsou i jiné. Třeba dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen zase v roce 1995 těžce havaroval během Velké ceny Austrálie v Adelaide.
Upadl do kómatu a několik dní bojoval o život. I on měl děsivé vzpomínky, jenže zároveň i kus štěstí. V Adelaide už nikdy nemusel závodit, od sezony 1996 se totiž jezdí v Melbourne.
Stále však existuje jedna trať, které se děsí i největší odvážlivci. Nachází se v Macau, správní oblasti Číny. Závodní okruh stojí mezi mrakodrapy, vine se těsnými ulicemi, kolem dokola jsou trojitá svodidla. Dlouhé rovinky střídají úzké zatáčky. Nastavit auto či motorku je těžká alchymie.
Na té trati se od roku 1954, kdy se tu jelo poprvé, nic nezměnilo. Je tak nebezpečná, že na ni formuli 1 nepustí, koná se tu pouze podnik formule 3.
"Co se naučíte tam za jeden závod, nikde nepochytíte za rok," říká pilot Alex Wurz, který tu také jel.
Poslední smrtelná havárie se tady stala v roce 2005. Při tréninku na Velkou cenu vytrvalostního motocyklového závodu zahynul Francouz Bruno Bonhuil. Přidal se k těm, kteří na tomhle okruhu prohráli. Ti, co přežijí, se tady stanou vždycky vítězi.