Novináři se tak nedozvěděli, zda-li jako možná budoucí hvězda Ferrari a navíc jezdec stáje Sauber, která nakupuje motory právě v Maranellu, nemohl v závodě spolupracovat s jezdci rudých vozů.
Výsledky závodu najdete ZDE |
"Budu vždy bojovat na trati na maximum. Ať to je proti Fernandu Alonsovi, nebo Lewisi Hamiltonovi. Nehodlám někomu dávat přednost a věřím, že všichni jezdci formule 1 by udělali to samé," komentoval Sergio Pérez podivování nad tím, jak Alonsa připravil o důležité body.
Novináři mají však pravdu, že v závodě nebylo viditelnějšího jezdce než Péreze. Mladík zazářil na domácím okruhu Ferrari, v severoitalském "Chrámu rychlosti" a to by mu mohlo smlouvu s nejslavnějším týmem zajistit. V kombinaci s faktem, že Pérez je členem jezdecké akademie Ferrari, se zdá být jeho nástup na místo často pomalého Brazilce více než jistý.
Spanilou jízdu Velkou cenu Itálie umožnila Pérezovi nápaditá strategie, která mu byla šita na míru. Svým citlivým jezdeckým stylem je velmi šetrný k pneumatikám, a proto dokázal vydržet na tvrdší sadě, s níž odstartoval, déle než do poloviny závodu. K mechanikům poté zajížděl až ve chvíli, kdy už řada jeho soupeřů měla na ráfcích kol druhou sadu obutí více než deset kol.
"To byl pro mě nejsložitější moment," popisoval Pérez. "Nebylo vůbec snadné vydržet na dráze tak dlouho a zároveň neztrácet rychlost. Kdybych výrazněji zpomalil, naše strategie by nefungovala."
V boxech dostal Pérez na své auto měkkou sadu gum, zatímco všichni jeho soupeři zvolili opačný postup a měli na voze v druhé polovině závodu tvrdé pneumatiky. Výsledkem bylo, že Pérez byl jednoznačně nejrychlejší jezdcem na trati, na některé soupeře najížděl i dvě vteřiny na kolo a předjížděcí manévry v jeho podání vypadaly snadněji než snadně.
"Byla to opravdu zábava," pochvaloval si. "Byl to jeden z těch závodů, kdy si užíváte výkon auta a máte potenciál na to, abyste útočili na všechny soupeře."
Mexický talent před závodem přemýšlel o útoku na body. Možná ve skrytu duše doufal, že se z dvanáctého místa dostane do první pětice. Ale stupně vítězů? Na ty ani nepomyslel.
"V kvalifikaci to bylo hrozné. Prostě nám chyběla rychlost na rovinkách a ztrácel jsem v každém sektoru trati," popisoval. "V sobotu se mi nepovedlo jediné kolo a nemyslel jsem si, že bych mohl v závodě bojovat s nejlepšími. Nevím, kde se ta rychlost vzala."
Nakonec se však ukázalo, že dvanácté místo na startu bylo lepší než třeba deváté. Pokud by Pérez jel sobotní finále kvalifikace, startoval by na měkkých gumách, což by jeho strategii přiblížilo všem ostatním. A nedalo mu tak výraznou rychlostní výhodu.
"Kvalifikace nás donutila změnit strategii, začal jsem s tvrdšími pneumatikami a fungovalo to skvěle," vysvětlil Pérez. "Trochu jsem se obával, zda-li se ty gumy podaří v zaváděcím kole dost zahřát, ale pomohlo nám i hodně horké počasí. Skvělý den," zářila (pravděpodobná) budoucí hvězda Ferrari.